Нечесним продавцям, які "експериментують" з бензином, можуть розв'язати руки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нечесним продавцям, які "експериментують" з бензином, можуть розв'язати руки

Особисті фінанси
1763
Минулого тижня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №4067 “Про внесення змін до Податкового кодексу (щодо створення сприятливих умов для розвитку національного виробництва якісного пального)”.
“У разі його прийняття, вітчизняний паливний ринок ризикує ще більше піти в тінь, а якість бензину погіршиться, тож автовласникам варто готуватися до збільшення витрат на ремонт машин”, — заявив керівник проекту А-95 Сергій Куюн.
Законопроект містить два основні пункти. Перший — це зниження акцизної ставки на так зване альтернативне пальне з нинішніх 120 євро до 75 євро/т. Мова йде про пальне, у якому більше 30% компонентів не є нафтопродуктами, це, наприклад, біоетанол або бензини з різними присадками.
У пояснювальній записці до документа йдеться, що високі податки не дозволяють вітчизняним виробникам “міксувати” звичайне пальне з альтернативнии “для поліпшення його характеристик”.
Крім того, пропонується змінити сам порядок нарахування податку, щоб виробники платили не з усього обсягу пального, а тільки за його “нафтову частину” за вирахуванням частки альтернативних інгредієнтів.
“Вартість імпортного альтернативного пального, як сировини набагато вища, ніж бензину. Крім того, собівартість готової продукції формують сума сплаченого імпортером ввізного мита, логістичні і виробничі витрати. Тому за умови високих акцизних ставок на альтернативне пальне втрачається економічна доцільність виробництва високоякісного пального в Україні”, — вважають автори документа.
Варто зазначити, що акциз в 120 євро/т для альтернативки встановили тільки з 1 січня цього року – така норма міститься в новому Податковому кодексі і була запропонована як одне з джерел наповнення бюджету. Вона, до речі, виявилася чи не єдиною зі списку акцизних нововведень, яку повністю схвалив у своєму нещодавньому звіті МВФ. “До цього ставка становила 100 євро/т, а до 2014 р акциз з альтернативного пального взагалі не стягувався”, — говорить Куюн.
“З одного боку це непогана пропозиція, яка реально могла б сприяти збільшенню виробництва якісного і дешевого бензину. Але дуже великий ризик, що податкові пільги використовують як чергову схему. Свого часу під виробництво пільгового біоетанолу у нас списували рекордні обсяги спирту, який потім ішов на виробництво “сірої” горілки. Де гарантія, що ситуація не повториться”, — зазначив Куюн.
Сумнівається в ефективності “бонусів” для виробників пального і керівник проектів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев. “Це призведе до ще значнішого збільшення частки сурогату, який намагаються видати за бензин. Будуть експериментувати з бензолом, толуолом тощо. А в умовах мораторію на перевірки, у так званих “виробників” взагалі зникає стимул витримувати норми вмісту домішок у пальному”, — пояснив він.
При цьому розраховувати на те, що українські водії зможуть купувати нехай і не дуже якісний, але хоча б дешевий бензин, не варто. “У нас і зараз частка сурогату та контрабандного пального становить 25-30% (на чому держбюджет щорічно втрачає близько 5 млрд грн — ред.), причому собівартість деяких партій вдвічі нижча, ніж у “чесного” бензину. Але чомусь ми не бачимо супернизьких цінників на жодній вітчизняній АЗС”, — зазначає експерт.
Не менш руйнівною для ринку ризикує виявитися й інша норма, що міститься в законопроекті. Автори документа пропонують відстрочити запровадження Єдиного реєстру акцизних накладних та системи електронного адміністрування реалізації пального. Перша новація повинна запрацювати вже з 1 березня, а друга — з 1 квітня цього року. Обидві вони спрямовані на виведення ринку з тіні.
“Як показує практика, переведення бази оподаткування в електронну форму дає дуже хороші результати. Наприклад, введення електронного адміністрування ПДВ збільшило збори на 30%. Для нафторинку ж ліквідація або хоча б зменшення тіньового сегмента вже критично важливі. Тому лобіювання відстрочки виглядає, щонайменше, дивно. Тим більше, що воно виходить не від ДФС, яка могла б аргументувати це прохання тим, що не встигає технічно підготуватися, а від представників нафтотрейдерів”, — дивується Куюн.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас