Андрій Косенков: Чому в Україні "не працює" страхування? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Андрій Косенков: Чому в Україні "не працює" страхування?

Особисті фінанси
1302
Допомагаючи клієнтам отримувати страхові відшкодування, тобто, висловлюючись професійною мовою, займаючись врегулюванням збитків, у мене практично ніколи не було ситуацій, в яких страхова компанія неправомірно відмовляла б у виплаті страхового відшкодування. Акцент на слові «неправомірно». У той же час, у нашому суспільстві присутній стійкий стереотип, що «страховка в нашій країні не працює». Чому виникло це масове переконання, яке насправді є помилкою? Спробуємо разібратися.
«Страховий нігілізм» «Страховка – це здирництво», «коли потрібно отримувати платежі, то всі страхові хороші, а як платити – ніхто не хоче», – скільки разів це чув кожен з нас … У той же час, виходячи з більш ніж десятирічного досвіду нашої компанії в сфері страхування, хотів би виступити «адвокатом диявола» і запропонувати вам подивитися на дану проблему з іншої точки зору. Я переконаний, що основне і єдине джерело проблем при врегулюванні страхових подій, причому, незалежно від сфери страхування – сам страхувальник. Готовий обгрунтувати свою позицію. На мою думку, засновану на багаторічному досвіді, всьому виною широко поширений страховий нігілізм – тобто відсутність будь-якої правової культури при страхуванні. Перший його показник – ситуація, коли страхувальник в першу чергу орієнтується виключно на вартість страхового поліса, не звертаючи уваги ні на бренд страхової компанії, якій довіряє захист свого майна, ні на умови договору страхування, які в ньому містяться. Драйвером страхування в нашій країні найчастіше виступає третя сторона – банк, лізингова компанія і так далі. Оскільки усвідомлена потреба в реальному захисту від ризиків у страхувальника відсутня, він розглядає страховку виключно як додаткове фінансове обтяження для отримання будь-яких інших благ (отримати кредит, купити автомобіль, укласти вигідний контракт і т.і.). Тобто, як не дуже зрозумілу для нього «обязаловку». При цьому і ставлення до покупки страховки виникає відповідне – дешевше і швидше. Тому питання наповнення цього договору клієнта не дуже турбує. Як показує практика, зазвичай перший раз клієнт читає договір страхування лише при настанні страхової події … Закономірно, що він з обуренням виявляє ті умови, які відповідають позиції «як би поменше заплатити». Прикладів можна навести безліч: застрахувати будинок в лісовому масиві без ризику падіння дерев, застрахувати мережу аптек без ризику впливу води і пари на фармацевтичні препарати, вказати параметри осіб, допущених до керування застрахованим автомобілем, з великими обмеженнями (наприклад, стаж від 10 років і вік більше 35-ти років). Очевидно, що в таких випадках якраз і виключаються самі ризикові моменти, які, швидше за все, і «вистрілять» при настанні страхової події. І в подібних випадках страхова компанія відмовить у виплаті страхового відшкодування. Причому, абсолютно правомірно: адже в договорі покриття цих ризиків не прописано.
Тотальне бажання заощадити Так, як правило, страховий поліс буває трохи дешевше у якої-небудь української страхової компанії в порівнянні зі страховими компаніями-«дочками» міжнародних страхових компаній. Але виникає питання – чи виплатить українська компанія по страховці відшкодування збитку в принципі, і в якому розмірі? Найчастіше проблеми при врегулюванні збитків якраз і виникають з місцевими страховими компаніями. У той час, міжнародні страхові компанії, як правило, чітко виконують умови договору страхування. Не секрет, що на українському ринку присутні страхові компанії, мета яких – виключно продати поліс дешевше. Вони навіть не думають платити страхове відшкодування. Яскравий приклад – страхування цивільної відповідальності (ЦВ). Так, законодавчо мінімальна вартість поліса ЦВ для автомобіля з київською реєстрацією становить 1037 грн., в той час як на дорогах столиці або в інтернеті можна легко знайти подібні поліси вартістю 600 – 800 грн. Купуючи такий поліс ЦВ, відразу можна готуватися до проблем при можливу страхову подію. Отже, з моєї точки зору, основна проблема на нашому ринку страхування – небажання і невміння страхувальників ретельно підходити до питання страхування. А адже достатньо лише розуміти, що врегулювання страхових подій починається з моменту укладення договору страхування. І це твердження – аж ніяк не перебільшення.
Андрій Косенков, директор відділів автотранспортного страхування та відшкодування збитків BritMark
За матеріалами:
Файненс.ЮА
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас