Третій не зайвий: як в Україні розвивався 3G-зв'язок в 2015


Третій не зайвий: як в Україні розвивався 3G-зв'язок в 2015

Цього року в Україну прийшов довгоочікуваний зв’язок третього покоління або 3G. У лютому оператори отримали ліцензії і почали будувати мережі. Згідно з ліцензійними умовами, покрити всі обласні центри вони повинні були за 18 місяців, а всі міста з населенням більше 10 тис. осіб – з другого по шостий роки після отримання ліцензії. Втім, оператори відразу заявили про наміри зробити це набагато раніше. Що вже вдалося зробити на цій ниві, і як абоненти витрачають дорогоцінний трафік.

Агломерації на зв’язку

Мобільний оператор “Астеліт” (life:)) першим отримав ліцензію на 3G, заплативши за неї на аукціоні на 600 млн грн більше, ніж його конкуренти. І першим запустив мережу 3G в комерційну експлуатацію в середині травня – пілотним містом став Львів. Зараз 3G-мережа life:) працює у Києві, Одесі, Дніпропетровську, Чернігові, Миколаєві, Вінниці, нещодавно до цього переліку додався місто-мільйонник Харків.

В цілому life:) надає послуги 3G майже в 200 містах і населених пунктах. Також мережа працює в тестовому режимі ще в більш ніж 40 містах, а установка і настройка обладнання паралельно ведеться в 22 областях України.

Найшвидшими темпами 3G-мережу будує “Київстар”. За словами директора з маркетингу “Київстару” Святослава Горбаня, в 2015 році оператор запустив 3G в більш ніж 500 населених пунктах у 18 областях України. Серед них 16 обласних центрів: Київ, Одеса, Дніпропетровськ, Львів, Миколаїв, Вінниця, Херсон, Полтава, Чернігів, Хмельницький, Рівне, Чернівці, Івано-Франківськ, Тернопіль, Луцьк, Ужгород.

А також такі великі міста як Кривий Ріг, Дніпродзержинськ, Кременчук, Біла Церква, Кам’янець-Подільський, Бровари, Умань, Білгород-Дністровський та ще кілька десятків містечок та смт з населенням понад 20 тисяч.

Останнім будувати власну 3G-мережу почав оператор “МТС Україна”. Затримка пов’язана з тим, що компанія вела переговори з британським оператором Vodafone про запуск послуг 3G під його брендом.

На даний момент мережа “Vodafone Україна” вже охоплює всі обласні центри, за винятком Запоріжжя, Черкас та Житомира, де потрібно провести конверсію. Тобто, 3G-послуги надаються в 19 областях.

Раніше послуги 3G були доступні абонентам “МТС Україна” в мережі роумінг-партнера, компанії “Трімоб”. Протягом 10 років “Трімоб” був єдиним оператором в Україні, у якої була ліцензія на 3G, така ж, як тепер видали й іншим. Мережа “Трімоб” складається з більш ніж 1650 базових станцій і охоплює близько 900 населених пунктів – це всі обласні центри, передмістя, великі міста і селища.

Всі оператори будували покриття за схожим принципом: від великих міст до передмість і сусідніх маленьких населених пунктів. У загальній складності “Київстар”, life:) і “Vodafone Україна” інвестували в запуск 3G близько 20 млрд гривень, включаючи будівництво мереж, вартість ліцензій і конверсії радіочастот.

Дата проти голосу

З 60 млн абонентів мобільного зв’язку в Україні послугами 3G користується менше 8 млн. На кінець третього кварталу 2015 року в мережі life:) було 1,7 млн абонентів послуги. При цьому зв’язок третього покоління доступнийа вже для 2,7 млн користувачів. Із запуском використання мобільного 3G-інтернету стало більш інтенсивним.

“Останнім часом ми щоквартально фіксуємо суттєве зростання споживання мобільного інтернету, якого в нашій мережі приблизно втричі більше, ніж голосового трафіку”, – повідомили в прес-службі life:).

За підсумками третього кварталу 2015 року, загальний річний приріст обсягу дата-трафіку в мережі life:) становив 49,4%, досягнувши 3630 Тбайт. При цьому частка 3G-трафіку склала майже 40%. У той же час, обсяг голосового трафіку за рік зменшився на 8%.

3G-інтернетом “Київстар” вже скористалося 4,2 млн абонентів, які генерують понад 40% усього дата-трафіку. Активних користувачів, які щодня заходять в інтернет, у “Київстару” близько 1,3 млн. Кожен з них в середньому споживає понад 36 Мб на добу.

Голосовий трафік в мережі “Київстар” демонструє стабільність. Включення 3G на користування голосових послуг не вплинуло, стверджує директор з маркетингу “Київстар” Святослав Горбань.

Кількість користувачів 3G в мережі “Vodafove Україна” вже становить понад 1,8 млн. осіб.

“Причому, мова йде не про випадковий користуванні, а про регулярному”, – заявив генеральний директор компанії Олег Проживальський.

В середньому абоненти оператора використовують 1,5 Гб в місяць, активні 3G-користувачі – більше 3 Гб в місяць.

Кількість абонентів “Трімоб” не розкривається, але відомо, що їх менше 1 млн. В середньому абонент оператора споживає понад 1,5 Гб даних в місяць, розповів директор з корпоративних комунікацій “Укртелекому” Михайло Шуранов. Але є і гіперактивні користувачі швидкісного інтернету, які споживають понад 1 Тб трафіку у місяць, при цьому в добу деякі викачують до 60 ГБ.

Куди йде трафік

Як зазначив Олег Проживальський, у світі 50% відео Youtube проглядається з мобільних пристроїв. В Україні ця цифра скромніше – 25%, і то в більшості випадків у зоні дії WiFi.

“Але з запуском 3G ситуація дуже швидко змінилася – сьогодні 42% 3G-трафіку наших абонентів припадає на Youtube”, – заявив він.

Серед інших популярних послуг – музика, перегляд цифрових каналів, серіалів, спортивних онлайн-трансляцій. Вчора оператор запустив ще одну послугу 3G, яка, на думку Проживальського, стане дуже популярною – Vodafone TV.

У life:) приблизно 40% 3G-трафіку припадає на такі сервіси, як Youtube, Google Play, Cloud. В середньому абоненти life:) переглядають близько 7,5 тис. годин Youtube-відео в день. Якщо говорити про соцмережах, то найчастіше використовуються мобільні додатки Facebook і “ВКонтакте”, які завантажені на більшість “розумних” гаджетів.

Абоненти “Київстару” найчастіше витрачають свій трафік на веб-серфінг. На перегляд сторінок в інтернеті йде близько половини переданих та отриманих даних.

Другий за популярністю вид сервісу в 3G – перегляд відео та прослуховування музики – займає більше 20% трафіку, це в два рази більше, ніж у 2G. Близько половини відеоконтенту користувачі проглядають через YouTube. Також серед абонентів популярні сервіси перегляду відео в соціальних мережах і Instagram.

Користування соціальними мережами перебуває на третій сходинці рейтингу сервісів – на них припадає 11% трафіку. На переписку через різні месенджери (програми обміну миттєвими повідомленнями, – ред.) припадає 3% трафіку, з них дві третини – через Viber. Наступними за популярністю є додатками Mail.ru Agent, WhatsApp і Skype.

Представники операторів кажуть, що з запуском 3G середній дохід від одного абонента (ARPU) також почав зростати. За словами Олега Проживальського, у Vodafone Україна цей показник збільшується, але поки незначно.

“Ми цілеспрямовано даємо абонентам великі обсяги трафіку, щоб сформувати культуру користування послугами передачі даних”, – пояснив він.

У “Київстару” за підсумками третього кварталу ARPU збільшився на 14% – до 42 гривень. Але про точні цифри можна буде говорити, коли оператори оголосять фінансові результати за підсумками року.

Вікторія Власенко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Третій не зайвий: як в Україні розвивався 3G-зв'язок в 2015» на Finance.UA - 2.4
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA
Новини партнерів