Очікуване злиття AB InBev і SABMiller: чого чекати українському ринку? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Очікуване злиття AB InBev і SABMiller: чого чекати українському ринку?

Фондовий ринок
1255
Для багатьох країн злиття двох пивних гігантів стане очевидною інтригою, так як на багатьох регіональних ринках присутні обидві компанії. У США їх спільна частка становила торік близько 75%. Враховуючи жорстких характер американських антимонопольних органів, новому утворенню потрібно буде якось визначатися – наприклад, продати частину бізнесу. У AB InBev в цьому є значний досвід. В цілому ж подібну проблему потрібно буде вирішувати, як мінімум, на кожному другому ринку.
Але навряд чи це буде великою проблемою для двох компаній – власне, кінцевою метою об’єднання і було проникнення на перспективні ринки країн Африки та Близького Сходу, де динаміка споживання не перший рік є найбільшою.
Певні бонуси об’єднання AB InBev і SABMiller зможе отримати і в східній Європі, де в цілому безроздільно панує Carlsberg і Heineken (яку SABMiller свого часу не зміг купити). Тут немає великих ринків, де обидві компанії «тримають ринок»: у кращому випадку, як в Україні, тільки одна з них має лідируючі позиції. Так що проблем з антимонопольними органами тут об’єднання навряд чи матиме, зате змусить похвилюватися конкурентів.
Що стосується України, то тут AB InBev не має достатньо стійких лідерських позицій, протягом багатьох років конкуруючи ніс до носа з Carlsberg і національним виробником «Оболонь». У 2014 році позиції перших двох були приблизно рівні – на рівні чверті ринку кожна, а «Оболонь» відставала на кілька процентних пунктів. Водночас «Оболонь» менше постраждала від економічної кризи – скорочення її реалізації виявилося порівняно меншим, ніж у обох лідерів. А «другий» ешелон лідерів українського ринку, Anadolu Efes і Oasis CIS в окремі періоди навіть демонстрували зростання показників реалізації.
Таким чином, особливих потрясінь для українського ринку після отримання звістки про остаточне закриття угоди не варто чекати. Український ринок пива в цілому знаходиться в негативному тренді, річне споживання пива з великою часткою ймовірності може не дотягнути і до 200 млн. дал (у 2011 році воно склало 282 млн. дал). Погіршення перспектив місцевого ринку вже стало причиною для заходів по оптимізації і бюджетної економії в 2014-2015 рр. для місцевих офісів Carlsberg і AB InBev.
Тим не менш, боротьба за ринок, що зменшується, активно триває. З одного боку, мають успіх нішеві продукти виробників (сидри, квас). У цьому хороші результати показали Carlsberg і Оболонь, в той час як AB InBev довгий час переважно впливала на ринок випуском величезної кількості промо літрів. Можливо, після змін в менеджменті AB InBev можна буде очікувати нових стратегій і для українського ринку, з урахуванням усіх його очевидних складнощів.
P.S. До речі, SABMiller має досвід роботи на українському ринку, але не дуже вдалий. Свого часу українське представництво зробило ставку на найбільший актив донецького бізнесмена Ріната Ахметова – донецький завод «Сармат», який придбала після розвалу не надто вдалого експерименту бізнес-структур Ахметова в повному бізнесі. Але вже в 2012 році завод був проданий Anadolu Efes, і компанія фактично пішла з українського ринку. А ось AB InBev, зі ставкою на чернігівський, харківський і миколаївський заводи, виявилася більш вдалою.
Максим Авксентьєв, аналітик Kreston GCG
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас