Airbus може припинити виробництво популярного лайнера А380 через низький попит — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Airbus може припинити виробництво популярного лайнера А380 через низький попит

Фондовий ринок
668
Компанія Airbus може припинити виробництво найбільшого у світі пасажирського авіалайнера А380 вже в 2018. Дане рішення може послужити знаком того, що компанія помилилася при оцінці ринку для двопалубного літака місткістю до 853 пасажирів.
На зустрічі з інвесторами компанії генеральний фінансовий директор Airbus Гарольд Вільгельм заявив, що компанія покриє витрати на А380 в 2015, 2016, 2017 роках, проте вже в 2018 виробництво лайнера стане витратним, у зв’язку з чим Airbus доведеться або розробити для нього нові двигуни, щоб зробити його більш привабливим для покупців, або зовсім припинити його виробництво.
При цьому 2014 став для Airbus першим, в якому їй не вдалося укласти жодного контракту з авіаперевізниками. Єдиним підписаним контрактом цього року став контракт з лізинговою компанією на 20 літаків. При цьому ні з одним авіаперевізником компанія не співпрацює. Крім того, цього року японська Skymark Airlines відмовилася від шести замовлених раніше у Airbus літаків.
На розробку А380 Airbus витратила $ 25 млрд. Поки що компанія отримала 318 замовлень на розроблений сім років тому лайнер, в той час як розраховувала, що отримає замовлення на 1,5 тис літаків. А380 популярний у подорожуючих, але більшість авіаліній воліють більш економічні моделі літаків, які витрачають менше палива. Які закупили же літак перевізники часто не можуть заповнити обидві палуби літака. Спочатку в Airbus сподівалися, що покупцями двопалубного лайнера стануть японські та китайські перевізники, проте тільки одна китайська компанія замовила всього п’ять одиниць A380.
Більша частина – близько 40% – замовлень на лайнер надійшла від перевізника Emirates. Однак навіть вони пропонують Airbus поставити на A380 нові двигуни, як пояснює президент компанії Тім Кларк, А380 популярний у компанії, так як її основний аеропорт в Дубаї дозволяє здійснювати довгі перельоти на великі відстані всього з однією пересадкою. «Нам цей літак приносить багато грошей», – зазначив він.
Однак Airbus пручається пропозиціями встановити на А380 нові двигуни, так як даний крок не є економічно виправданим при існуючому попиті. За оцінками опитаних Bloomberg експертів, розробка та встановлення двигунів забере у Airbus близько чотирьох років і коштуватиме компанії близько $2,47 млрд. У випадку, якщо Airbus не зважиться на цей крок, то вона, швидше за все, остаточно припинить виробництво літака.
Рішення з даного питання компанія прийме в 2015 році, вважають аналітики.
Неуспіх A380 особливо виділяється на тлі популярності інших моделей компанії – зокрема А320 і А330, попит на які підвищився після того, як Airbus стала встановлювати на них нові двигуни. Популярний і новий широкофюзеляжний А350, на який Airbus отримала вже 812 замовлень.
За матеріалами:
bloomberg.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас