Українському туризму прогнозують вдалий новорічний сезон — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українському туризму прогнозують вдалий новорічний сезон

Казна та Політика
1742
Український туризм залишився незаслужено забутим, вважають представники галузі. Хоча за статистикою турпотік в Україну може генерувати у споживчий ринок більше 495 млрд. грн. І думати про відновлення туристичної сфери треба вже тепер.
Туристів поменшало
Експерти відмічають падіння кількості як зовнішніх, так і внутрішніх туристів, хоча це навряд чи стало для когось несподіванкою. Точні статистичні підсумки потоку туристів будуть підведені наприкінці року, але вже зараз можна підрахувати попередні масштаби скорочення в галузі.
“Поки що ми можемо спиратись на дані, які надійшли від місцевих органів управління. Ми активно вивчали як вплинула анексія Криму на турпотік на півдні України. Морські курорти України не отримали збільшення туристичного потоку, в порівнянні з попереднім роком”, – розповів екс-міністр курортів та туризму Криму та голова правління Асоціації індустрії гостинності України Олександр Лієв.
“Аналізувати Азовське узбережжя не дуже коректно – нема чого казати про потік туристів до Маріуполя чи Бердянська, там сезону практично не було. Уявіть, яка це біда для людей, які жили виключно за рахунок цього і як вони будуть зимувати без цих доходів? Потік в Одеській області показав зниження на 15%. Львівська область і місто Львів раніше мали постійне зростання. Зараз відмітили спад, але незначний – на 5%. Вони змогли це зробити завдяки тому, що львівська адміністрація доклала усіх зусиль, аби привабити туристів. Вони декларують падіння іноземних туристів – польського потоку, чого давно не було, з Європи, та збільшення внутрішнього туризму. Зменшення кількості іноземних туристів пов’язане в першу чергу із телевізійною картинкою, яку вони бачать”, – зазначив експерт.
Однак, найбільше падіння турпотоку показав Київ. “За 9 місяців 2013-2014 рр. у порівнянні, то по Києву падіння туристичного потоку склало близько 30-35%. Наприклад, в 2013 році зовнішніх туристів було 1 млн. 215 тис. В цьому році – 704 тис. за 9 місяців цього року. Внутрішніх туристів – 651 тис. і 406 тис”, – розповів представник туристичного напрямку КМДА Олексій Євченко.
Середньостатистичний іноземний турист витрачає в Україні близько 100-200 доларів за добу. Як підрахували в Держтуризмкурорті, перебування в Україні такого туриста становить 7,2 днів. “23 млн. іноземних туристів, яких приймає щороку Україна, створюють таку валютну виручку, яку ми хоча б на 50% забезпечували власними товарами. Це було б дуже непоганою підмогою в нашій ситуації”. – зазначив Лієв.
Не обійшлось без Росії
Справа у тому, що основну масу туристичного потоку в Україну складали росіяни. Тому цей потік зараз показує серйозні коливання.
“Скорочення потоку туристів з Росії відбилось на наших жителях Карпат – адже вони їх приймали. Диверсифікація і правильна побудова туристичного потоку – це роль не лише бізнесу, але й держави. Хто їздить в Туреччину? Та усі потроху. Якщо у них конфлікт з Ізраїлем – тут же компенсували це сегментом із західної Європи. Почалась криза в Росії – вони заповнили потоком туристів з арабських країн. Це не відбувається саме по собі. Це не турбізнес сам собі нарегулював – це позиція держави. Це робить турецьке Міністерство туризму. У нас з вами немає міністерства, немає навіть держагентства з туризму”, – вважає він.
“Я в принципі за дерегуляцію – як колишній чиновник це кажу. Але туристична сфера іще в жодній країні сама собою не розвинулась. Якщо це не визначено в країні як пріоритет – нічого з цього не вийде. Ми просимо вже зараз вказати в коаліційній угоді найбільш миролюбну галузь – туризм. Щоб вона була визнана пріоритетною. Не виготовлення танків. Не сільське господарство. А туризм – саме так робив Ізраїль під час своєї 50-річної війни, Чорногорія. Так робить Грузія, чий досвід нам треба ретельно вивчати”, – додав Лієв. На його думку, Україна зараз стала впізнаваною країною, хоча і з певною долею негативу. Однак, цю впізнаваність можна пустити на користь туристичного бізнесу країни.
Потрібен новий кодекс і підкомітет зі справ туризму
У світі налічується близько 4-5 сотень транснаціональних мереж, які прямо або частково стосуються туризму. Це і готельні групи, мережеві туроператори, відомі бренди одягу, ресторани, фаст-фуди, авіакомпанії, тощо.
“Кількість світових брендів, які заходять в Україну – це також показник того, що ми собою представляємо для світової спільноти. В Україні їх на 45% менше, ніж у середньоєвропейській країні, оскільки вони розглядають нас як нестабільну державу. До нас немає довіри. І треба щось із цим робити”. – заявив голова правління Асоціації індустрії гостинності України Олександр Лієв.
“Треба, щоб у коаліційній угоді були включені пункти про створення підкомітету зі справ туризму в комітеті з економіки. Про створення центрального органу не з ліцензування, а для координації туристичної діяльності. В тому числі, і для створення зовнішнього іміджу. І звісно ж – прийняття туристичного кодексу. У нас два закони “Про туризм” і “Про курорти”. Їх читати неможливо, вони написані нецензурною мовою. В цих законах повна нісенітниця. Це застарілі документи 15-річної давнини, які наче писали герої мультфільму “Простоквашино”: кожен вносив, що йому в голову приходило. І про хвіст, і про те, що шерсть випадає. Так само виглядає у нас закон про туризм”, – підкреслив експерт.
“Нам потрібен туристичний кодекс. Нам потрібно бути зрозумілими, в тому числі – для наших західних партнерів”, – додав Лієв.
Крім того, українському туризму бракує і загальної концепції, підкреслила – представник Асоціації ділового туризму України Анна Петрова.
“Туризму немає місця в головах наших чиновників. А це досить велика галузь. Це малий та середній бізнес, це робочі місця. Треба зрозуміти, що туризм – бюджетонаповнююча сфера і вона має зайняти місце в стратегії розвитку. Звісно, повна відсутність загальнонаціональної концепції розвитку туризму в Україні обурює. Представники бізнесу намагаються самоорганізуватися і зсунути усе з мертвої точки”, – розповіла вона. Зараз спільнота намагається розробити концепцію для просування Києва, у першу чергу для проведення конференцій та подібних заходів.
“Корпоративний клієнт, приїжджаючи, тратить більше грошей, ніж одиничний турист”, – пояснила Петрова.
Передноворічний прогноз
В новорічно-різдвяний період внутрішній туризм в Україні піде на підйом. “Туристичний потік на новорічні свята в Україні цього року, незважаючи на труднощі, буде дуже успішним для українського турбізнесу. По-перше, це тому що турбізнес готується до цих свят, і це явно відчувається, ми про це знаємо”, – зазначив Лієв.
Така тенденція з’явилась не в останню чергу через подорожчання іноземної валюти. Українці будуть менше їздити за кордон, а тому туристичному потоку усередині країни експерт прогнозує зростання.
“Внутрішній туризм, в тому числі через курс, який ми нині маємо, простимулює внутрішній туризм. І я можу прогнозувати зростання туристичного потоку в порівнянні з минулим роком всередині України на новорічні свята на 10%”, – прогнозує Лієв.
Одна історія успіху в українському туризмі вже є – це приклад Львова. Тому далеко за досвідом ходити не треба. Якщо подібний підхід втілити для того ж Києва – тоді місту не доведеться випрошувати гроші для свого бюджету.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас