Утилізаційні хроніки: за 2 місяці дії утилізаційного збору автопродажі впали більш ніж на 10 тис. одиниць — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Утилізаційні хроніки: за 2 місяці дії утилізаційного збору автопродажі впали більш ніж на 10 тис. одиниць

Технології&Авто
1475
Сьогодні виповнюється рівно два місяці, як в Україні діє утилізаційної збір на автомобілі. І якщо продажі автомобілів у вересні, за даними “Укравтопрому”, знизилися до 20,3 тис. машин, що на 8,4% менше, ніж у серпні (коли було продано 26 тис. нових авто) і на 0,6% більше показник вересня-2012, то вже в жовтні вони впадуть до 14-15 тис. машин.
“У жовтні продажі нових автомобілів в Україні будуть на рівні 14-15 тис. (-25% р/р), а до кінця року незначно зростуть до 18-20 тис. на місяць під час передноворічних розпродажів”, – заявив Delo.UA старший аналітик ІГ “АРТ-Капітал” Олексій Андрейченко.
І це при тому, що автодилери перед нововведенням (утилізаційний збір набув чинності з 1 вересня 2013 року) істотно наростили імпорт машин, що допомогло їм тримати ціни на доутилізаційному рівні. Так, за даними прес-служби Міністерства доходів і зборів, тільки в серпні в Україну ввезли близько 47 тис. автомобілів загальною вартістю близько $ 0,5 млрд.
“Це практично вдвічі перевищує минулорічні показники. У серпні 2012 року в Україну було імпортовано 26,6 тис. авто. Загалом за літо в Україну ввезли понад 100 тис. автомобілів загальною вартістю $ 1,2 млрд”, – повідомляє прес-служба Міндоходів.
Олексій Андрейченко стверджує, що за підсумками року автопродажі в Україні складуть близько 205 тис. машин, що на 6% менше, ніж роком раніше.
Краще чи гірше?
Наприкінці жовтня-2013 минулого місяця Кабмін схвалив скасування коефіцієнтів до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів. Це означає, що якщо допрацьовані з Міністерством доходів і зборів поправки приймуть у парламенті, то з 1 січня 2014 року ставка утилізаційного збору буде єдиною: для легкових авто вона складе 5,5 тис. грн, гля вантажних – 11,5 тис. грн.
Сьогодні ставка утилізаційного збору, прив’язана до обсягу двигуна легкового автомобіля. Базова ставка для іномарок становить 5,5 тис. грн. Плюс діє коефіцієнт в залежності від об’єму двигуна та віку авто. Збір на нові машини з моторами від 1 до 2 л становить понад 7 тис. грн. За авто з двигуном об’ємом від 2 до 3 л доведеться додатково заплатити 14 тис. грн.
Такі політичні рухи можна назвати, скоріше, дивними, ніж корисними, адже президент Віктор Янукович підписав прийнятий Верховною Радою закон про утилізаційний податок в кінці липня. Проте потім доручив Кабміну внести в нього зміни, зокрема, усунути положення, що не узгоджуються з нормами СОТ і скасувати коригувальні коефіцієнти. І тільки через три місяці Кабмін виконав доручення президента.
До того ж джерела, знайомі з ситуацією, стверджують, що після прийняття законопроекту про скасування коефіцієнтів утилізаційного збору, влада ініціює ще одну поправку. Завдяки якій компенсують скасування збільшувальних коефіцієнтів підвищенням ставки утилізаційного збору в три рази – з 5,5 до 16,5 тис. грн для легкових і з 11,5 до 34,5 тис. грн для вантажних авто.
Прогнозувати, що буде довше, поки складно, адже вже не за горами плановане підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС. Але вже зараз можна сказати, що негласна війна між імпортерами та українськими автоскладальниками почалася. У підсумку, правда, постраждають тільки споживачі.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас