Терра Банк: банки почали вводити додаткову плату за обслуговування кредиток — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Терра Банк: банки почали вводити додаткову плату за обслуговування кредиток

4249
Начальник управління платіжних карток “Терра Банку” Євген Яхній розповів про останні тенденції на ринку платіжних карток
– Які визначні події, на вашу думку, сталися на українському ринку платіжних карток у 2012 році?
Я б виділив дві важливі події: перша це запуск платіжними системами і банками безконтактних платежів. Друга, новий виток розвитку Visa Personal Payments – системи моментальних грошових платежів. Вважаю в найближчому майбутньому цей напрям дуже перспективним. Підтвердженням моїх слів є запуск системою Visa з оператором платіжних терміналів EasySoft і банком “Російський Стандарт” сервісу моментального поповнення платіжних карток через кіоски EasyPay. Це дуже простий і корисний для клієнта сервіс, який позитивно позначиться на розвитку безготівкових розрахунків у країні.
– А в цілому тенденції говорять на користь розвитку ринку?
Ринок в будь-якому випадку розвивається, і розвивається еволюційно, про що свідчить впровадження та використання банками нових сервісів і технологій. Хоча якщо говорити про кількісні показники, то в поточному році, на тлі загального збільшення кількості карток спостерігається зниження кількості активних платіжних карток. Також, хочу зазначити, що на тлі дорожнечі залучених ресурсів, банки стрімкіше почали розвивати такий продукт – як кредитні картки.
– Тобто, кредитні картки – нинішній драйвер ринку?
Справа в тому, що на цьому ринку просто помітніший рух. Зараз ми дійсно спостерігаємо зростання інтересу до кредитних карток, як з боку банку, так і з боку клієнта. Якщо говорити про дебетні картки, 80% яких є зарплатними, то там як правильно спостерігається перетікання з одного банку в інший. Адже, як правило, поки банк готовий забезпечити потреби в кредитуванні підприємства, в ньому обслуговується і зарплатний проект. Клієнт майже завжди залишається з банком, якщо має доступ до позик.
– За статистикою НАБУ, кількість кредиток навпаки скоротилася на 15%.
Вважаю, що ця статистика не відображає реального стану справ.
– А ви самі працюєте на ринку кредитних карток?
Так, звичайно. У нас є низка програм кредитування, які націлені на масовий ринок. Але насправді, працювати на ринку кредитних карток не так просто. Побудова ефективної моделі продажів, вимагає значних фінансових, ресурсних і технічних витрат. Як на мене, на даному ринку зараз є тільки два потужні гравці, у яких добре відпрацьований цей процес. Це ПриватБанк і Дельта Банк.
– Враховуючи падіння доходів від кредитування, банки піднімали тарифи за платіжними картками?
За дебетними картками нічого не змінювалося, а за кредитками банки додатково вводили плату за обслуговування. Раніше кредитка видавалася безкоштовно, але зараз зважаючи на напружену ситуацію з ціною ресурсу, підхід змінився.
– Нещодавно був ухвалений закон про платіжні системи. У ньому сказано, що емітентами електронних грошей можуть бути тільки банки. У вас є плани щодо роботи на цьому ринку?
Ми приділяємо значну увагу використанню сучасних технологій, рішень і інструментів у веденні банківського бізнесу. Електронні гроші – той інструмент, використання якого завжди було цікавим для нашого Банку. Зараз ми спільно з партнером, компанією “Глобал Мані”, реалізовуємо інноваційну для українського ринку програму.
– Що це за програма?
В рамках цієї програми випущена спільна картка Visa Classic. Унікальність продукту в тому, що клієнту не потрібно звертатися в банк для відкриття рахунку та отримання картки, заповнюючи пакет документів. Спільна картка – це свого роду “ключик” до коштів, які знаходяться на електронному гаманці клієнта, розрахунки повністю анонімні… Перший етап запуску продукту передбачає використання картки для конвертації електронних грошей в готівкові кошти. Наступний етап, запуск розрахунків в торгових точках та середовищі інтернет.
– Де саме будуть поширюватися ці картки?
Картку можна отримати у партнерських мережах таких як, “Мобілочка” та “Алло”. У рамках програми ми даємо клієнтові простий інструмент, який можна буде отримати не виходячи з дому, і який поряд з найширшим функціоналом використання електронних грошей буде поєднувати в собі функції банківської платіжної картки.
– Чи буде попит на продукт? У GlobalMoney є сильні конкуренти, та ж WebMoney.
Не сумніваюся, що попит буде. Можливо, WebMoney поки надає більший функціонал, однак подібного продукту у них немає. GlobalMoney на ринку нещодавно, але вони вибрали правильну стратегію, зосередившись на технологічності, швидкості і максимальній простоті сервісу.
– У чому виявляються ці переваги на практиці?
Як приклад – реєстрація електронного гаманця, в системі GlobalMoney я витратив на неї менше двох хвилин. Продукт виглядає дуже цікавим для тих же численних українських фрілансерів, активних користувачів інтернету або дітей, відкрити яким рахунок в банку дуже проблематично.
-Коли програма офіційно буде запущена?
Вже до кінця року
Олег Сорочан
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас