Ъ: Українцям ускладнили самообслуговування


Ъ: Українцям ускладнили самообслуговування

Нацбанк зафіксував у кінці минулого року скорочення кількості платіжних таксоматів на 2,4 тис. шт. Це сталося через відхід з ринку невеликих мереж терміналів самообслуговування. Решта гравців мають намір наростити мережу таксоматів, розраховуючи на те, що попит на їхні послуги активізується.

Банки посилили свою присутність на ринку терміналів самообслуговування. У другому півріччі 2010 року кількість програмно-технічних комплексів самообслуговування (ПТКС) несподівано скоротилася - на 2,4 тис., до 71,1 тис., повідомив вчора Нацбанк. Відзначимо, що за I півріччя ринок виріс на 10,4 тис. шт.

Кількість банківських таксоматів за другу половину минулого року збільшилася на 7%, тоді як терміналів агентів банків - впала на 12%. У результаті банкам і підприємствам належить 35,6 тис. і 35,5 тис. ПТКС відповідно. Підсилили банки позиції і в сумах переведених коштів. Якщо банківські ПТКС наростили обсяги платежів з 6,89 млрд грн до 12,93 млрд грн, то агентські - всього з 816 млн грн до 895 млн грн. Найбільші обсяги коштів проведені через мережі таксоматів у Київській, Дніпропетровській і Донецькій областях. Найбільше терміналів працює у "Райффайзен Банк Аваль" і ПриватБанку.

У Нацбанку розповіли, що скорочення кількості терміналів викликано порушеннями в їх діяльності. "Минулого року Державна податкова адміністрація та Держфінпослуг почали перевіряти таксомати, тому що підприємці збирають гроші, але не дотримуються правил. Виявилося, що СПД не мають права здійснювати фінансові операції, так як не ведуть розгорнутий бухгалтерський облік своєї діяльності. Тому банки почали переводити ПТКС на себе", - повідомило джерело в центробанку.

Учасники ринку говорять, що ситуація в їхніх компаніях не збігається з узагальненими оцінками Нацбанку. "У нас кількість терміналів збільшувалася. Все рухається до того, що всі платежі в найближчому майбутньому будуть здійснюватися через інтернет, тому кількість терміналів буде зростати", - говорить джерело в системі електронних платежів RegulPay. "Ми зменшували кількість ПТКС, оскільки проводили реорганізацію бізнесу в Україні, - повідомили в прес-службі Сведбанку. - У 2011 році ми не плануємо встановлення додаткових терміналів". Мережа таксоматів Сведбанку минулого року зменшилася на 20 шт. - до 126 таксоматів.

Основною проблемою розширення мережі ПТКС є висока вартість оренди площ. "Ми не скорочували кількість терміналів, ми отримали фінансову ліцензію і збираємося їх збільшувати. Є маленькі підприємства, які володіють 2-5 терміналами, ми будемо намагатися залучати їх до партнерства", - говорить директор системи "24nonStop" Андрій Степаненко. За його словами, один термінал у середньому коштує 20 тис. грн, але не менш значні і витрати на його обслуговування. "Більше половини доходів таких підприємств відбирає оренда приміщень для терміналів", - говорить експерт.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми
Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Ъ: Українцям ускладнили самообслуговування» на Finance.UA - 2.1
В Контексті Finance.UA