Які машини не люблять страхувати


Які машини не люблять страхувати

Тарифи каско сьогодні все частіше прив'язують не тільки до вартості авто, а й до його марки, і навіть моделі. "Коментарі" вирішили з'ясувати, які автомобілі страховики внесли до своїх "чорних" списків.

Імідж - все

Один із критеріїв, які є індикатором благонадійності тієї чи іншої марки автомобіля з точки зору страховщика , - частота потрапляння в ДТП. Власники найаварійніших транспортних засобів - небажані гості в компаніях. Адже за "підмочену" репутацію машин виплачувати відшкодування доведеться практично напевно.

"Майже 40% від загальної кількості зареєстрованих в телефонному режимі страхових подій в нашій компанії припадає на автомобілі п'яти марок: ВАЗ (16,7% від загальної кількості зареєстрованих страхових подій), Daewoo (6,9%), Toyota (5 , 1%), Mitsubishi (5,1%) і Chevrolet (4,8%). При цьому співвідношення кількості зареєстрованих страхових випадків до кількості укладених договорів у розрізі марок автомобілів свідчить, що на 100 каско або застрахованих за "автоцивілкою" Mitsubishi припадає сім страхових подій, на 100 автомобілів Toyota - шість, Chevrolet - п'ять, Daewoo - три, ВАЗ - одна подія ", - розповіла начальник контакт-центру СК" ПРОВІДНА "Наталя Вербовська.

Статистику за "аварійними" авто експерти пояснюють кількома причинами. Часті пригоди недорогих машин, таких як Chevrolet або Daewoo, вони схильні виправдовувати їх високою питомою вагою у загальній кількості застрахованих машин.

"До того ж раніше банки дуже часто надавали акційні умови при покупці в кредит цих автомобілів. Як наслідок їх власниками часто-густо ставали молоді водії без стажу керування, а це безпосередньо впливає на аварійність", - відзначає директор департаменту врегулювання збитків НАСК "Оранта" Тетяна Копаєва.

Інша ситуація склалася з автомобілями японських марок, стабільно очолюють рейтинг аварійних машин. "За нашими даними, Honda Accord і Mitsubishi Lancer - найбільш "аварійні "марки в Україні, що швидше за все пов'язано з" психологічною "особливістю таких автомобілів. Це високошвидкісні машини і часто водії просто переоцінюють своє уміння поводитися з ними", - вважає директор департаменту врегулювання збитків СК "НАСТА" Руслан Ігнатенко.

Ще один критерій для зарахування автомобіля до категорії потенційно аварійних - аудиторія покупців, серед яких користується популярністю та чи інша марка. Скандальну репутацію серед страховиків, зокрема, отримали вподобані молоддю спортивні машини, а також "дамські улюбленці".

"Висока частота настання страхової події спостерігається за транспортними засобами так званого жіночого сегмента - Nissan Micra, Hyundai Getz, Peugeot 206 і ін Це пов'язано з тим, що найчастіше керують такими автомобілями жінки, як правило, без досвіду керування ", - запевняє начальник відділу андеррайтингу СК "НОВА" Євген Трандафілов.

Когорта "неблагополучних" авто стабільно поповнюється за рахунок не тільки тих, як часто б'ються, а й тих, які часто крадуть. "Мішенню" для крадіїв в нинішньому році найбільш часто стають автомобілі марок ВАЗ, Skoda, Daewoo - тобто найбільш популярні і продавані марки і моделі автомобілів, які викрадають для подальшого перепродажу на запчастини. Найбільшу кількість таких викрадень зафіксовано в західних регіонах України ", - констатує директор департаменту врегулювання збитків ВАТ" Страхова компанія "Універсальна" Олександр Квятківський. За даними компаній, незмінною симпатією викрадачів також користуються Hundai Getz та автомобілі "високого" класу - BMW, Mersedes, а також RX-і LX-моделі автомобілів марки Lexus, які викрадають на замовлення або перепродують.

Тяжкі тілесні

Ще один чинник, здатний заплямувати репутацію автомобіля, - тяжкість ушкоджень, що він зазвичай отримує в ДТП. Адже від цього залежить обсяг, а відповідно і вартість робіт з відновлення транспортного засобу. Рейтинг неблагонадійних з цієї точки зору "залізних коней" очолюють машини китайського виробництва. "Від легкого дотику вони практично розбиваються вщент. Це т.зв. одноразові автомобілі, які практично не ремонтуються", - стверджує Тетяна Копаєва.

"Daewoo Matiz, а також моделі Cherry отримують серйозні пошкодження. Їх корпус виготовлений з дуже тонкого матеріалу, і найдрібніша подряпина з вм'ятиною перетворюється на велику проблему, тому що відремонтувати деталь дуже складно, простіше замінити. У результаті навіть невелике зіткнення з таким транспортним засобом призводить до його тотальної загибелі ", - доповнила колегу начальник відділу андеррайтингу добровільних видів автотранспортного страхування АСК" ІНГО Україна "Ольга Погоріла. До числа менш міцних страхові компанії відносять японські і корейські авто, а також деякі машини вітчизняного збирання.

"Серйозні пошкодження отримують Chevrolet (Aveo, Laccetti) і Daewoo. Це також пов'язано з порівняно низькою товщиною їх кузова, зробленого з тонкого металу", - пояснив заступник голови правління СК "Брокбізнес" Олексій Поліщук.

Не менш важливим критерієм, що впливає на рівень виплат за окремими марками авто, страховики вважають вартість робіт на авторизованих СТО. З огляду на хвилю тотального подорожчання, яка накрила ринок наприкінці минулого - початку поточного року, вартість запчастин до іномарок та розцінки станцій техобслуговування стають чи не основними чинниками, які беруться до уваги при розрахунку тарифу по каско. "В цілому ціни на ремонт авто підвищилися як через ослаблення гривні, так і у зв'язку з підвищенням цін на нормо-години на СТО. В середньому подорожчання склало 20-30%", - розповів начальник відділу автотранспортного страхування департаменту андеррайтингу та методології ЗАТ СК "Українська страхова група" Юрій Корякін. Більшість станцій техобслуговування прив'язують вартість запчастин і матеріалів до курсу долара (Hyundai, Mitsubishi, Mazda, Subaru, Suzuki, Peugeot, Lexus) або євро (Skoda, Volkswagen). В міру зміцнення курсу ВКВ зростають і ціни на ремонт автомобілів, а значить, і виплати страховиків.

За даними компаній, найбільше (на 30% і більше) подорожчав ремонт таких марок, як Mercedes-benz, Toyota, Nissan, Dacia, Renault. "Але найбільш дорогим зараз вважається ремонт автомобілів BMW в офіційного дилера" АВТ Баварія ". Причина - монополія на ринку авторизованого обслуговування BMW", - розповідає Руслан Ігнатенко. "Ремонт марок преміум-класу - Mercedes, BMW, Audi, Lexus, Porshe, Bentley - сьогодні обходиться найдорожче. Ці автомобілі дорогі самі по собі, але досить важливу роль відіграє й " ім'я "марки. Наприклад, сам Mercedes не виробляє амортизатори, які робить для них інша фірма. Але коли на амортизатор ставиться знак Mercedes, його ціна зростає практично в два рази ", - доповнив колегу Олексій Поліщук.

Вартість ремонту часто залежить і від конструктивних особливостей автомобіля. "Наприклад, автомобіль Honda при низькій вартості дуже дорогий в обслуговуванні. Запчастини до нього коштують дорого, при цьому в більшості випадків їх доводиться міняти, а не ремонтувати", - розповідає Тетяна Копаєва. У результаті, отримавши за договором "копійчаний" платіж, страховикам доводиться витрачати на ремонт автомобіля кругленьку суму. Зрозуміло, що це не додає компаніям бажання страхувати такі авто.

Плата за репутацію

Свою антипатію до неблагонадійних марок та моделей автомобілів компанії демонструють за допомогою підвищення тарифів на каско. Таким чином, СК намагаються відлякати клієнтів, що обіцяють їм потенційні значні витрати. Якщо ж страхувальник виявить наполегливість, йому доведеться заплатити за поліс втридорога. "Для марок / моделей транспортних засобів із завищеною частотою настання страхових подій і найгіршими показниками співвідношення вартості автомобіля до вартості відновлювального ремонту, тариф може збільшуватися вдвічі, а то й втричі в порівнянні з середньою тарифною ставкою", - розповідає Євген Традафілов. Хоча розміри "репутаційних" надбавок частіше за все не настільки великі.

"Наприклад, базові тарифи для японських марок тільки на 5-15% вищі базових тарифів для автомобілів європейських марок середнього класу. Трохи більш високі тарифи встановлюються і для основних автомобілів преміум-класу (BMW, Alfa Romeo, Cadillac і т.п .) ", - відзначає Юрій Фідасюк, начальник відділу добровільного страхування транспортних ризиків СК" ПРОВІДНА ". Що стосується того, які найчастіше викрадаються, то компанії найчастіше намагаються запобігти страховий випадок за допомогою додаткових вимог до обладнання та зберігання авто, включаючи наявність протиугінної системи, знаходження транспортного засобу в нічний час доби на стоянці, що охороняється і т.ін., або підвищеною франшизою, яка може досягати 10-15%.

Тетяна Очимовська

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Які машини не люблять страхувати» на Finance.UA - 2.0
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.UA