Простій обійдеться дорожче — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Простій обійдеться дорожче

390
Найближчим часом у силу вступить наказ Мінтрансзв’язку, що, на думку відомства, змусить великих промисловців швидше звільняти і повертати вантажні вагони. 18 липня в Мін'юсті зареєстрований наказ Мінтрансзв’язку №818. Якщо цей наказ набуде чинності (для цього необхідно скасувати п.п. 1 і 2 розпорядження Кабміну №706 від 8 жовтня 2004 р. "Про заходи щодо підвищення ефективності використання вантажних вагонів"), плата за користування вантажними вагонами підвищиться від 16% до 216%. Підвищення тарифів торкнеться, у першу чергу, промислових підприємств.
"Є маса випадків, коли вагон не повертають вчасно. Основна причина - дешевизна його оренди. Тому головна мета даного наказу - змусити несумлінного відправника вантажу розуміти, що простій вагонів на під'їзних коліях - не таке вже дешеве задоволення", - підтримує підняття плати за порушення норм прес-секретар Донецької залізниці Володимир Селіванов. Раніше "Укрзалізниця" неодноразово звинувачувала великих промисловців, серед яких ВАТ "Дніпрококс", Єнакіївський та Алчевський метзаводи, ВАТ "Азовсталь" у створенні з вагонів складів на колесах.
Керівник аналітичної групи консорціуму "Менеджмент консалтинг груп" (МКГ) Дмитро Подтуркін вважає, що в першу чергу мова йде про тих перевізників, які перевантажують сировину і продукцію на своїх майданчиках. "Вони, на жаль, не вкладали досить коштів у вантажно-розвантажувальні потужності. У результаті, при стабільному зростанні виробництва наявних технічних засобів для перевантаження продукції поступово стало не вистачати, вагони почали застоюватися на під'їзних коліях", - відзначає аналітик. "Раніше за затримку вагонів передбачалися штрафи, які були більш істотним каральним заходом для порушників. Справа в тому, що штраф платиться із прибутку, а орендна плата лягає на собівартість. Тому краще було б повернути штрафні санкції", - підкреслив пан Подтуркін.
З іншого боку, відбувається підвищення тарифів і на вантажоперевезення: збільшення цін на послуги "Укрзалізниці" під кінець року може досягти 60%. На думку експертів, це могло б підштовхнути великих промисловців до поповнення власних парків піввагонів. Однак через їхнє стрімке подорожчання - на 83%, до 460 тис. грн. за перше півріччя - це не буде масовим явищем. Великим парком вагонів на сьогоднішній день володіє ВАТ "Арселорміттал Кривий Ріг". Підприємства групи СКМ користуються транспортними послугами ТОВ "Лемтранс", що володіє найбільшим вагонним парком в Україні.
Однак перекладати всю провину на плечі промисловців теж не варто. За словами аналітика Upras Capital Олександра Макарова, простій вагонів на під'їзних коліях, у якому "Укрзалізниця" традиційно звинувачує меткомбінати, найчастіше пояснюється недоліками роботи самої держкомпанії, у якої не вистачає тягового складу для обслуговування вагонного парку. "Оскільки в "Укрзалізниці" не вистачає магістральних тепловозів, вагони простоюють на території комбінатів деякий додатковий час, що відображається на рентабельності перевезень. Тому збільшення вартості перевезення і плати за простій змушує підприємства шукати альтернативні способи перевезень, зокрема, автотранспортом", - відзначає експерт. За його оцінкою, при поточних тарифах рентабельність і доцільність автоперевезень обмежується відстанню 150-200 км.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас