Фастфуд - король бензоколонки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Фастфуд - король бензоколонки

Енергетика
571
Щоб АЗС приносила гарний прибуток, потрібно продавати на ній не тільки нафтопродукти, але й що-небудь їстівне. А краще для привабливості заправного закладу надати своїм клієнтам різноманітні асортименти подібних товарів.
У правильності такого підходу до організації роботи автозаправної станції запевняє Сергій Корецький, генеральний директор компанії "Континіум", в управлінні якої перебуває мережа автозаправних комплексів WOG.
"Прибуток від продажу супутніх товарів і послуг в Європі становить близько 50% загального прибутку автозаправок. В Україні цей показник поки перебуває на рівні 6%. Але в майбутньому ця цифра буде прагнути до європейської", - розповідає Сергій.
Все своє
У світовій практиці є два основні шляхи розвитку мережі міні-маркетів при заправках. Перший - залучення компанії, що працює на ринку рітейла. Однак при такому співробітництві може виникнути декілька труднощів, пов'язаних зі специфікою роботи АЗС.
Для рітейла, щоб магазин на автозаправці приносив прибуток, його загальна торговельна площа повинна бути не менше 100 квадратних метрів плюс паркувальні місця. Власники ж заправок, як правило, такого собі дозволити не можуть. Зазвичай магазин на заправній станції займає не більше 70 квадратних метрів, а сама АЗС не передбачає паркувальних місць.
Можна припустити, що саме тому компанія WOG вирішила піти іншим шляхом - відкрити мережу міні-маркетів під власним брендом. Так, в 2007 році з'явилася торговельна марка Sun Market. "Магазин - це суббренд WOG, і операційну діяльність у магазині ми здійснюємо власними силами, - говорить генеральний директор управляючої компанії. - На даний момент ми не співробітничаємо з жодною з відомих мереж супермаркетів".
Скільки заробляє один такий магазин за рік, представники компанії не говорять. Експерти ж запевняють, що річний прибуток подібної торговельної одиниці становить 600-700 тисяч доларів.
У самих магазинах можна знайти товар, що також випускається під власним брендом. Під своєю торговельною маркою з 2003 року WOG продає автомастила, автохімію та автоаксесуари.
"Цю продукцію ми замовляємо у виробників в Німеччині та Польщі", - говорить Сергій Корецький. Продавані в магазині товари підбиралися протягом двох років. Цей час знадобився для оптимізації асортименту.
Але міні-маркет - це не межа. Представники WOG запевняють, що майбутнє за фастфудами на заправках. "Фастфуди вже є на всіх наших комплексах, введених до експлуатації цього року. Це передбачено самим форматом будівництва автозаправного комплексу. Ми плануємо ввести цей сервіс на всіх наших автозаправках", - ділиться планами Корецький. Як і магазини, WOG вирішив освоювати фастфуди без допомоги відомих брендів та франчайзингу.
Бензин за безготівку
Важливою характеристикою бізнесу і конкурентною перевагою в компанії "Континіум" вважають можливість проводити безготівкові розрахунки за товари та послуги. Як стверджує Сергій, частка безготівкових розрахунків на АЗК WOG росте дуже активно. "В 2007 році вона становила 35% всіх роздрібних продажів, тоді як в 2005-му - всього 15", - констатує Корецький.
Реалізацію палива за електронними картками WOG почав в 2002 році. Сьогодні паливні картки АЗК обслуговуються на 1020 АЗС у всіх регіонах України, а також у Росії, Польщі та Німеччині. Термінали з обслуговування смарт-карт встановлені не тільки в мережі WOG, але й на автозаправках операторів-партнерів.
Основа бізнесу
Якщо до послуг на своїх автозаправних комплексах і станціях компанія не допускає сторонніх, то до розливу бензину ставиться більш демократично. Зараз під брендом WOG на умовах франчайзингу працює близько 30 АЗС. Більша їхня частина знаходиться у Вінницькій, Івано-Франківській та Хмельницькій областях.
"Український досвід франчайзингу, на жаль, привів нас до рішення про відмову працювати за цією системою. Сьогодні в нашій мережі залишилося близько 30 партнерів. Це ті автозаправні станції, з якими ми працюємо від 6 до 10 років, - пояснює Сергій Корецький. - В підписаних з ними угодах строго зазначені чіткі стандарти якості з обслуговування клієнтів WOG".
Георгій Ємець
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас