Ігор Черненко: київські подвір'я забиті автівками. Чому девелоперам невигідно будувати підземні паркінги — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ігор Черненко: київські подвір'я забиті автівками. Чому девелоперам невигідно будувати підземні паркінги

Технології&Авто
1202
Ігор Черненко: київські подвір'я забиті автівками. Чому девелоперам невигідно будувати підземні паркінги
Ігор Черненко: київські подвір'я забиті автівками. Чому девелоперам невигідно будувати підземні паркінги
П’ятнадцять-двадцять хвилин потрібно кружляти автомобілісту в густонаселених районах, як от Позняки, Осокорки чи Голосієво, щоб віднайти вільне місце для паркування.
Зараз в Києві, який завдяки західним системам ППО вважається найбільш захищеним в Україні, проживає вже майже стільки ж людей, як і до повномасштабного російського вторгнення. А отже повернулись й давні проблеми — корки на дорогах та проблеми зі стоянками.
Однак девелопери не поспішають їх вирішувати. Чому будувати великі підземні паркінги невигідно?
Що кажуть норми
Девелопери мають дбати про паркування авто — такі вимоги прописані в Державних будівельних нормах «Планування та забудова територій».
В них вказано, що на кожні 100 квартир з двома кімнатами та більше має бути 100 паркомісць в центрі міста, 80 — в районах з середньою щільністю забудови та 50 — для периферійних районів.
Додатково на кожні 100 «одиничок» має бути ще 50 паркомісць. Прописані вимоги і до гостьових паркінгів — не менше 15 місць на 100 квартир.
Однак девелопери виконують ці норми далеко не завжди. Частина новобудов, часто в густонаселених районах міста чи в передмісті столиці, взагалі будуються без підземних паркінгів. А ті, що є - маленькі.
Одне паркомісце в середньому припадає на 4−5 квартир. Тож решта автомобілів, а часто в новобудовах 90% власників квартир мають свою автівку, займають місця у сусідніх подвір'ях та вулицях.
Після початку повномасштабного російського вторгнення ці проблеми відійшли на другий план. Значна частина містян, а особливо тих, хто мешкає в центральній частині міста, виїхали на захід країни чи за кордон.
Та й у спальних районах жителів поменшало, тож на рік містяни забули про проблеми зі стоянками та корками.
Однак вже восени кияни почали повертатись додому, до них додались і переселенці зі східних та південних регіонів країни. Тож вартість оренди житла прогнозовано пішла угору.
За даними ЛУН, якщо ще в березні середня вартість оренди зданої квартири складала у Києві 9 тис. грн, то вже у вересні - 12 тис. грн на місяць.
Чому місць мало
Девелоперам невигідно будувати підземні паркінги. І на це є декілька причин. Перша — висока собівартість, яка може складати $10−12 тис. за місце, і часто вона вища аніж при будівництві житла. А після повномасштабного російського вторгнення ця сума стане ще вищою, адже тепер споруди виконуватимуть нову функцію — вони мають стати бомбосховищем.
Це означає, що в паркінгу потрібно побудувати другий вихід, провести воду та систему вентиляції, відкрити санвузол.
Друга причина — це низький попит. Більшість жителів будинку відмовляються платити за місце під землею $18−20 тис., розраховуючи паркувати свої машини на вулиці безкоштовно. Адже купити паркінг недостатньо - за користування паркомісцем ще потрібно заплатити від 800 грн до 1500 грн на місяць. Це плата за охорону, мийку та обслуговування усіх систем.
Тому такі об'єкти популярні в будинках бізнес- та преміумкласу, де власники квартир не шкодують коштів на свій комфорт.
Однак їх важче продати в будинках економ- та комфорт-класу, тому девелопери саме в цьому сегменті намагаються якнайбільше економити. Бо в таких комплексах паркінги, як правило, продаються ще декілька років після введення будинку в експлуатацію.
Ситуація з кожним роком погіршуватиметься. За прогнозами урбаністів, після завершення війни до Києва приїде ще 1−1,5 млн людей. Повернуться ті, хто чекає на завершення обстрілів, переїдуть до столиці жителі східних регіонів, чиї домівки зруйновані російськими агресорами. І саме тоді припаркувати автомобіль стане важко навіть за декілька кварталів від будинку.
Чи можна щось зробити у цій ситуації? Наприклад, Київська адміністрація може розробляти інвестиційні проєкти із будівництва багаторівневих паркінгів у великих мікрорайонах та продавати їх через конкурси. Якщо вільних місць не буде, а неправильно припарковані автомобілі штрафуватимуть, то попит на таку послугу буде зростати.
Окрім того, потрібно посилити контроль за девелоперами. Проєктів без підземних паркінгів, хоч і не дуже вигідних компаніям, не має бути.
Бо інакше Київ ризикує потрапити у справжній паркувальний колапс.
Ігор Черненко, засновник Investment Development Property (IDP)
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас