Гра на публіку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Гра на публіку

Фондовий ринок
522
2007 р. обіцяє стати рекордним за обсягами і кількості виходів на ринок публічних розміщень українських компаній. IPO очікують не тільки від підприємств середньої руки й банків, але й від великих фінансово-промислових груп. Найбільша кількість продажів акцій, згідно з нинішніми прогнозами, повинна припасти на травень і вересень.
Інвестиції укрупняться
Перший рекорд на ринку IPO (первинні публічні розміщення акцій) був поставлений в 2006 р., коли обсяги продажів акцій вітчизняних компаній на зовнішніх ринках і ПФТС зросли на 110%.
"На публічне та приватне розміщення акцій в Україні виходили банки, страхові компанії, компанії роздрібного сектора й машинобудівних підприємств", - розповів керуючий директор інвестиційно-банківського департаменту Concorde Capital Віталій Струков. З загального числа торішніх IPO фахівці виділяють виходи "Фуршету" (він зміг залучити 34 млн дол.), "Великої Кишенi" (35 млн дол.) і ЛУАЗа (26 млн дол.).
Цього року очікується збільшення розміру інвестицій у вітчизняні підприємства. "Думаю, можна буде говорити про залучення в 50-250 млн дол. Найбільше активно з IPO стануть виходити девелоперські, роздрібні компанії й банки, - відзначив начальник управління інвестиційно-банківських послуг АКБ "Укрсоцбанк" Ерік Найман. Крім того, фахівці розраховують на вихід на інвестиційний ринок машинобудівних підприємств і великих фінансово-промислових груп. Однієї з таких ФПГ, як зараз очікується, може стати "Індустріальний союз Донбасу".
"Ми вже провели консолідованого західного аудиту за 2004 й 2005 роки, зробимо й за 2006-й. Адаптуємо під західні стандарти структуру керування, звітність і цього року вийдемо на ринок IPO", - недавно заявив голова ради директорів корпорації Сергій Тарута. Масштабним, на думку фінансистів, обіцяє бути й прогнозований сьогодні вихід на західні біржі корпорації "Укравто", лише вивчаючий цей ринок, і запорізької "Мотор Січ", що вже повідомила про намір продати 3-5% акцій. Передбачається, що саме з такими пакетами стануть виходити великі українські компанії, підприємства ж середньої руки будуть розміщати по 10-20% своїх акцій.
Компанії позбавлять від схем
Фінансисти більше клієнтам не обіцяють величезних заробітків, як раніше. Ще торік, завдяки "перегрітому" світовому фондовому ринку та тліючій моді на українські акції, наші компанії під час IPO могли отримувати за свої акції до п'яти-семи номіналів.
"Збільшення інтересу до українського ринку акцій, а також загальний підйом на світових фондових ринках накрутив всі коефіцієнти. Зараз відбулася корекція - ринок повернувся до більше нормальних значень", - пояснив ситуацію Эрик Найман. За його словами, найбільш успішними будуть IPO у травні й вересні.
"Є так званий мертвий сезон, цей час літніх відпусток - липень-серпень. Тоді недоцільно робити які-небудь розміщення у зв'язку з тим, що скорочується коло інвесторів, які активно працюють на ринку, відповідно, менше грошей і зростають ризики розміститися на не зовсім вигідних умовах, незалежно від того, акції це або боргові інструменти", - розповів Віталій Струков. Через падіння світових фондових ринків наприкінці лютого фахівці не радять планувати IPO і на найближчі місяці.
Не виключено, що великі розміщення наших компаній будуть здійснюватися вже за новими правилами. Принаймні, оптимістичні настрої учасникам ринку зараз вселяє регулятор.
"Українські емітенти через складне законодавство сьогодні організують IPO через спеціально створювані проміжні іноземні компанії, а також здійснюють інвестиції в іноземні цінні папери за допомогою непрямих схем. Хоча є тверді законодавчі обмеження, вони обходяться. Це неправильно, треба подібні питання легалізувати, ми сьогодні працюємо над цим", - повідомив член Державної комісії з коштовних паперів і фондового ринку Сергій Відлюдько. Правда, в обмін на цивілізовані механізми проведення IPO ГКЦБФР збирається ввести нову "зобов’язаловку": наші компанії заставлять перед виходом на зовнішні ринки розміщати частину акцій на вітчизняному фондовому ринку.
"Ми пропонуємо спочатку виходити на внутрішній ринок, потім - на міжнародний. Інакше ми можемо залишити свій ринок з нічим. Держкомісія розглядає досвід Іспанії, Швеції й Росії, де існує вимога про обіг на внутрішньому ринку 30% емісії (розташовуваної на зовнішньому ринку)", - пояснив Відлюдько.
Спрощення процедур і підвищена потреба в інвестиціях, про яку всі частіше заявляють вітчизняні підприємства, спровокує нові рекорди цього року. "Ми вважаємо, що в 2007 році обсяги приватних і публічних розміщень в Україні виростуть як мінімум у два рази", - упевнений Віталій Струков. Фінансисти думають, що активніше всього цього року вітчизняні компанії стануть виходити на Лондонську біржу (і її площадку AIM, де до IPO пред'являють більш лояльні вимоги й коштує воно дешевше), а також на Франкфуртську та Варшавську.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас