Банки видають зарплату частинами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки видають зарплату частинами

Фінтех і Картки
678
Кожен банк дозволяє своїм клієнтам витрачати не більше заздалегідь визначеної суми. Клієнти найчастіше про це не знають. На кожну з 37 мільйонів платіжних банківських карт усі банки встановлюють обмеження - скільки грошей можна зняти за один день, скільки операцій можна провести за один день. Якщо клієнт не запитає про ці обмеження самостійно, йому, швидше за все, ніхто про це не скаже. На перший погляд, нічого страшного в цьому немає, тому що встановлення лімітів продиктовано саме турботою про клієнта, а точніше, схоронністю його грошей. Однак більшість користувачів банківських карт навіть не здогадуються про наявність обмежень по картах, а довідуються про їхнє існування в самий незручний момент, коли конче потрібні гроші, а банкомат відмовляється їх видавати.
Для вашої ж безпеки
Банкіри завіряють, що обмеження по банківських картах - це загальноприйнятий засіб захисту міжнародних платіжних систем від шахрайських операцій з використанням платіжних карт. "Ліміти по платіжних картах установлюються з метою безпеки проведення операцій", - говорить керівник відділу карткового бізнесу ПроКредитБанку Олена Кошиль. Якщо клієнт не зможе зняти, наприклад, більше 1500 грн у день, то й шахрай не зможе украсти більше цієї суми.
Тричі на день
Кожен банк установлює ліміти разового зняття за власним розсудом, а також залежно від типу карти. "У нашому банку щоденні ліміти зняття коштів залежать від карти: Cirrus Maestro - 5 000, Mastercard Standard - 10 000, Mastercard Cold - 20 000 гривень відповідно", - відзначає прес-секретар СЕБ Банку Вікторія Гладка.
Як правило, за допомогою недорогих картможна зняти від 1500 до 5000 тис. грн. Здавалося б, нічого страшного в цьому нема, можна кілька разів зняти гроші, особливо якщо біля банкомата немає черги або він не знаходиться на іншому кінці міста. Однак у цьому випадку можна зштовхнутися з іншою проблемою - часто банки передбачають обмеження кількості операцій за один день, у тому числі й через торговельну мережу. Припустимо, таких транзакцій дозволено провести тричі на день. Четвертий раз зняти гроші з карти вже неможливо - картка автоматично блокується. Банкомат видасть напис "зверніться до емітента". Для того щоб отримати гроші, доведеться дзвонити в банк, диктувати свої паспортні дані, номер картки тощо. У деяких банках прийдеться навіть доплатити за зняття грошей понад щоденного ліміту. "У випадку блокування карти необхідно передзвонити в інформаційний центр, повідомити своє ім'я й місце знаходження банкомата", - відзначає Вікторія Гладка.
Доведеться телефонувати самому
Процедура розблокування карти може тривати кілька годин. За словами банкірів, такі дії також пов'язані з додатковою безпекою. Якщо клієнт намагається протягом дня зняти суму, що перевищує встановлений ліміт, про це відразу стає відомо співробітникам служби безпеки банку. Клерки банку повинні зателефонувати клієнтові та з'ясувати, що відбулося, чи дійсно операції намагається провести справжній власник карти. Однак на практиці все виходить по-іншому, тому що клієнтові доводиться самостійно дзвонити в банк і з'ясовувати причини відмови у видачі грошей.
Чорний список
Якщо клієнт буде занадто часто знімати гроші, це може бути сприйнято платіжною системою банку як "підозріла активність карткового рахунку". У такому випадку банк перестраховується і може самостійно змінювати розмір ліміту картки, вилучити її або заблокувати рахунок клієнта. Це відбувається після того, як рахунок клієнта поміщається в так званий "чорний список". При цьому банк не несе відповідальності за можливі збитки, які можуть виникнути в результаті таких дій.
Залишки солодкі
Турбота про гаманець клієнта з боку банків має й інший бік. У результаті таких обмежень збільшується сума залишків на рахунках фізичних осіб. За оцінками фахівців, вони досягають 4 млрд грн у рік, а це чималі гроші, на яких банки можуть додатково заробити. Також деякі банки практикують встановлення лімітів на зняття, якщо людина знімає гроші з банкомату "чужого" банку, тобто не того, який видав йому карту. Наприклад - максимум 200 дол. (або еквівалент у національній валюті). Це змушує клієнтів частіше знімати гроші, тим самим збільшуючи комісійні прибутки банку. Адже за кожну операцію клієнт сплачує певний відсоток банку плюс деякі банки встановлюють комісію - 5 грн.
Ще кілька років тому такі ліміти становили 100 дол., однак міжнародні платіжні системи заборонили банкам установлювати занадто малі ліміти. Сьогодні мінімальний поріг обмеження 200 дол. (євро або еквівалент у гривні) за одну операцію.
Як уберегтися
Для того щоб мати можливість завжди скористатися своєю карткою, необхідно уточнити наявність добових лімітів на зняття та кількість транзакцій при укладанні договору. Також можна обговорити цей момент індивідуально, і ліміт буде збільшено на увесь час користування картою. Якщо передбачається зняття великої суми готівкою з картки, найкраще зателефонувати в банк і тимчасово зняти обмеження з картки. Також можна зменшити або збільшити обмежуючу суму по платіжній карті. Для цього необхідно написати відповідну заяву в банк. "Клієнти банку самі керують своїми лімітами і можуть як збільшити, так і зменшити ліміт якщо буде потребно", - говорить Олена Кошиль.
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас