Емітентам нав'яжуть патріотизм — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Емітентам нав'яжуть патріотизм

Фондовий ринок
442
Держкомісія з цінних паперів і фондового ринку пообіцяла минулого тижня спростити процедуру проведення IPO (первинного публічного розміщення акцій). Однак натомість регулятор має намір зобов'язати вітчизняні компанії перед виходом на зовнішні ринки розміщувати частину емісії акцій на українських біржах.
В комісії визнають, що законодавча неврегульованість IPO підштовхує компанії до винаходу всіляких схем для виходу на закордонні ринки. "Практично ніхто з українських підприємств не відображає IPO на своїх балансах, їх здійснюють через іноземні компанії. Хоча є жорсткі законодавчі обмеження, але вони обходяться. Це неправильно, треба ці питання легалізувати", - заявив член Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Сергій Відлюдько.
"Публічні розміщення акцій за кордоном здійснюють за допомогою спеціально створюваних компаній-нерезидентів", - конкретизував керуючий директор інвестиційно-банківського підрозділу Concorde Capital Віталій Струков. За даним Першої фондової торгової системи, останнім часом чотири вітчизняні компанії на 200 млн дол. перевірили IPO на міжнародних ринках за посередництвом таких компаній.
За словами Відлюдька, у Держкомісії зараз розробляється концепція, що розставить всі крапки над "і" у процедурах проведення IPO. Однак вона буде не тільки спрощувати зовнішні розміщення наших підприємств, але й містити нові обов’язкові положення. "Ми пропонуємо спочатку виходити на внутрішній ринок, потім - на міжнародний. Інакше можемо залишити свій ринок без нічого", - відзначив Відлюдько. Поки точно невідомо, якого розміру пакет змусять продавати на батьківщині, однак ДКЦПФР сьогодні вивчає досвід Іспанії, Швеції й Росії, де перед проведенням IPO рідним інвесторам продають 30% емісії.
Фінансисти зараз, хоча й схвалюють введення нових правил проведення закордонних публічних розміщень акцій, однак рішуче протестують проти обов'язкового продажу акцій в Україні. Вони впевнені, що акції заздалегідь приречені на провал. "На нашому ринку на сьогоднішній день украй мало інвесторів для того, щоб кожне підприємство, що готовить IPO, могло продавати тут по 25-30% своїх емісій. Власне, тому вони й ідуть на зовнішні ринки. Думаю, що треба встановити мінімальний розмір внутрішнього розміщення, скажімо, на рівні 1% і те тільки щоб розрахувати капіталізацію компанії на українському й зарубіжному ринках", - відзначив голова правління Банку НРБ Владислав Кравець.
"Показовий у цьому плані досвід Польщі. Там близько 70% капіталу, що обертається на місцевому ринку, становлять гроші внутрішніх польських інвесторів - це пенсійні фонди й інші інститути спільного інвестування. У нас ці структури не розвинені - ринок не сформований, тому про великі приватні розміщення поки ще говорити рано", - погодився з колегою Віталій Струков. Крім усього іншого, фінансисти не бачать сенсу у двох етапах розміщення акцій, оскільки головними покупцями українських акцій на вітчизняному ринку зараз є ті ж самі іноземці.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас