Кабмін зробить автобан Київ-Одеса безкоштовним


Кабмін зробить автобан Київ-Одеса безкоштовним

Уряд розглядає законопроект, за якиоу проїзд автомобілів автобаном Київ-Одеса буде абсолютно безкоштовним.

Раніше планувалося, що траса стане платною, тільки після того, як буде побудована альтернативна дорога. Але для цього у держави не найшлося 4 мільярди гривень".

"Цей законопроект розробляли фахівці в Укравтодорі. На даний момент документ пройшов практично всі стадії узгодження. Тепер необхідно тільки згода Кабміну", - повідомило джерело в Міністерстві транспорту. За словами завідувача сектором із зв'язків з громадськістю Укравтодору Олександра Ромасюка, зміни передбачають, що дорога буде безкоштовної і буде експлуатуватися у звичайному режимі, як і всі інші дороги загального користування. Він говорить, що рішення про безкоштовну експлуатацію дороги було прийнято давно, однак дотепер не було закріплено законодавчо.

"Ми підрахували, що для того, щоб забезпечити альтернативний проїзд необхідно було вкласти близько 4 мільярди гривень - таких коштів не були і зараз немає", - зазнав Ромасюк.

У той же час екс-керівник Укавтодора Вадим Гуржос вважає, що безкоштовна дорога - це занадто велике навантаження на бюджет. "Якщо держава собі може дозволити безкоштовно експлуатувати цю дорогу, звичайно, я підтримую. Але я не заперечую того, що рано чи пізно плата буде введена. Але борг за будівництво цієї дороги накопичувати на бюджет - недозволенна розкіш", - пояснив Гуржос.

За словами ж Ромасюка, бюджетна програма на 2007 рік передбачає погашення зобов'язань з кредитів Укравтодору на суму 1,6 мільярда гривень.

Нинішній керівник Укравтодору Володимир Демішкан раніше заявляв, що добудування автобана обійдеться в 3,2 мільярди гривень і завершиться в 2007 році. Гроші для будівництва передбачалося позичити під гарантії уряду.

За словами Демішкана, планується будівництво транспортних розв'язок, які дозволять уникнути перетинання траси Київ-Одеса і ліквідацію пішохідних переходів. Він також уточнив, що для цього буде потрібно провести капремонт на ділянці Київ-Жашків і реконструювати ділянку Знаменка-Одеса.

Дорога Київ-Одеса є частиною 9-го міжнародного транспортного коридору, який з'єднує Фінляндію, Росію, Україну, Молдову, Румунію, Болгарію і Грецію. Укравтодор уже двічі проводив тендери на залучення кредиту для будівництва автобану.

Торік переможцем конкурсу став Deutsche Bank AG, що надав кредит на суму 100 мільйонів доларів строком на 10 років із плаваючою процентною ставкою LIBOR +2,7% річних. Цього року найбільш вигідні умови Укравтодору для будівництва магістральних доріг запропонував City-bank. Зокрема, його пропозиція становила шестимісячний LIBOR +2,75%.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

В Контексті Finance.ua
Опитування