«Скоринг is the new black», – COO Moneyveo Сергій Сінченко про тренди фінансової галузі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

«Скоринг is the new black», – COO Moneyveo Сергій Сінченко про тренди фінансової галузі

Фондовий ринок
470
Онлайн-конференція про діджитал-кредитування та фінанси Digital lending, яка відбулася наприкінці листопада, об’єднала представників провідних кредитних компаній, банків, а також державних органів. У рамках заходу експерти поділилися своїм баченням ролі технологій, напрямків трансформацій в онлайн-кредитуванні тощо. Так, Сергій Сінченко, операційний директор компанії Moneyveo, розповів, чому вважає скоринг та автоматизацію у прийнятті кредитних рішень одними з найважливіших трендів у галузі.
«Скоринг is the new black», – COO Moneyveo Сергій Сінченко про тренди фінансової галузі
Застосування скорингової системи виходить далеко за межі процесу оцінки платоспроможності позичальника. За допомогою скорингу можна формувати моделі класифікації аудиторії. Він дозволяє оптимізувати пропозицію для клієнтів, відштовхуючись, наприклад, від їхніх уподобань, частоти покупок, середнього чеку тощо. Тому такі системи застосовують як фінансові організації, так і провайдери зв’язку, страхові компанії, служби таксі тощо.
У світі є навіть прецеденти застосування репутаційного скорингу на державному рівні. Він полягає у прогнозуванні поведінки людей залежно від впливу різних соціально-економічних чинників, а також від надання їм доступу до певних послуг. Така система у вигляді соціального рейтингу почала застосовуватися в Китаї. Так, за даними тамтешньої Національної комісії з розвитку і реформ, до червня 2019 року людям, які були класифіковані як «ненадійні» або внесені до «чорного списку», було відмовлено у продажі 26,82 млн авіаквитків та 5,96 млн квитків на швидкісні поїзди.
Звісно, аби скорингові системи працювали, вони мають оперувати великими масивами даних. Під час свого виступу Сергій Сінченко зазначив: вплив Big Data на роботу бізнесу збільшується з кожним роком. СОО Moneyveo навів у приклад кілька фактів, що підтверджують цю тезу:
  • Обіг світового ринку аналітики великих даних у 2019 році досяг $41,85 млрд. До 2028-го він зросте до $115,13 млрд за умови середньої річної динаміки в 11,9%.
  • Щорічне зростання витрат на роботу з Big Data становить понад 20%.
  • 85% компаній зі списку Fortune 500 використовують Big Data як основу конкурентної переваги.
Особливо актуалізувалося питання застосування скорингових моделей фінансовими організаціями із введенням карантину. Адже у цей час критично важливими стали якість кредитів та мінімізація ризику появи проблемних заборгованостей.
Сергій Сінченко зазначив: оскільки процес прийняття рішень у Moneyveo заснований на скорингу, компанії вдалося дуже швидко адаптуватися до нових умов. У тому числі було покращено динаміку повернення кредитних коштів та зменшено частку проблемної заборгованості – більше ніж удвічі у квітні, якщо порівнювати з березнем.
Окрім кредитного, у Moneyveo також застосовується, наприклад, маркетинговий скоринг. Він дозволяє формувати індивідуальні пропозиції для клієнтів. До того ж, завдяки маркетинговому скорингу, в компанії:
  • в онлайн-режимі визначають імовірність повторного продажу;
  • формують індивідуальні знижки;
  • заощаджують до 80% робочого часу email-маркетолога за рахунок автоматизації розсилок;
  • надсилають удвічі менше повідомлень клієнтами завдяки автоматичним ремайндерам тощо.
У підсумку свого виступу Сергій Сінченко зазначив: «Скоринг – це, по-перше, інструмент, який дозволяє бізнесу приймати виважені швидкі рішення і, по-друге, допомагає зберігати життєстійкість у найскладніших ситуаціях. Це – майбутнє, яке вже настало. Відмовитися від скорингу – для мене рівносильно тому, щоб покладатися лише на інтуїцію, вдачу чи ворожіння. Хіба може сучасний бізнес таке собі дозволити? Не думаю».
За матеріалами: Moneyveo
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас