Мінфін: Збільшення доходів бюджету-2004 на 8-10 млрд. - утопія — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінфін: Збільшення доходів бюджету-2004 на 8-10 млрд. - утопія

Казна та Політика
237
Останнім часом у світлі обговорення питань про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” деякі народні депутати від опозиційних фракцій, які стверджують про невідповідність показників зростання ВВП і доходів бюджету.
Так, зокрема народний депутат Віктор Пинзеник стверджує про те, що уряд нібито занижує бюджетні доходи у розмірі 8-9 млрд. грн. Депутат спирається лише на те, що прогнозний показник зростання ВВП збільшився з 4,8% до 9,3 %.
На думку директора Департаменту зведеного бюджету Міністерства фінансів України Сергія Рибака, для реальної оцінки впливу макроекономічних показників на доходну частину бюджету варто аналізувати весь комплекс факторів впливу, виходячи з того що бюджет – це цілісна система.
„Заяви про збільшення доходів бюджету поточного року на 8-10 млрд. грн. не витримують сьогодні жодної критики і є, по суті, утопічними”, - вважає Сергій Рибак.
Сергій Рибак навів приклад, виходячи з показників зростання ВВП та доходів бюджету торік.
„Із 13 млрд. грн. приросту доходів бюджету країни у 2003 році, порівняно із попереднім 2002 роком, макроекономічне зростання дало лише 5-5,5 млрд. грн. Інша, більша за наведену сума приросту бюджетних доходів, отримана за рахунок оптимізації податкового законодавства, тих змін, що прийняті урядом і парламентом”, - зазначив директор департаменту. „…чому оцінка можливого приросту доходів бюджету здійснюється лише на підставі одного-двох макроекономічних показників, не беручи до уваги зниження ставок основних бюджетонаповнюючих податків, а саме – прибутковому податку з громадян і податку на прибуток підприємств, а також амортизаційною політикою, що суттєво впливає на надходження до бюджету від податку на прибуток підприємств і, водночас, зменшення податкового тиску”, - сказав Сергій Рибак, аргументуючи позицію Міністерства фінансів.
При цьому керівник профільного департаменту Мінфіну зазначив: „Окрім того, критики абсолютно не беруть до уваги такий фактор як особливості структури ВВП. Варто чітко усвідомлювати, які саме галузі економіки забезпечують приріст ВВП. Приклад – агропромисловий комплекс виробляє вагому частку валового внутрішнього продукту, але маючи чималі податкові преференції, не дає адекватних надходжень до бюджетів. Чи не є це красномовним свідченням необ’єктивності заяв представників опозиційного корпусу парламенту?”.
Керівник Департаменту зведеного бюджету Міністерства фінансів нагадав також про існування територій пріоритетного розвитку та вільних економічних зон. На цих територіях також виробляється конкретна продукція і послуги, що формують ВВП, який зростає, одначе пільговий режим оподаткування не дозволяє очікувати адекватного приросту доходів бюджету.
Варто, на думку, Сергія Рибака, не списувати з рахунків і депресивні території, тобто ті регіони, що також формують ВВП, але постійно потребують фінансової підтримки з державного бюджету у вигляді субвенцій. Таким чином, зазначені регіони не забезпечують додаткового бюджетного ресурсу, бо дають до бюджету менше, ніж беруть із нього.
У Міністерстві фінансів впевнені, що оцінки доцільності збільшення доходної частини бюджету варто здійснювати зважено, беручи до уваги весь комплекс факторів впливу. Тому за підсумками першого кварталу експерти Мінфіну проаналізують реальну картину, маючи конкретні динамічні характеристики наповнення бюджету. Лише після цього можна компетентно оцінити доцільність збільшення параметрів доходної частини бюджету і приймати зважені рішення.
Наприкінці зустрічі із представниками мас-медіа директор Департаменту зведеного бюджету Мінфіну України Сергій Рибак повідомив про ще один нюанс щодо методології формування доходної частини бюджету: „Експертам відомо, що реальний обсяг доходів зведеного бюджету 2004 року становить 80 млрд. грн., але враховуючи методологію бюджетних розрахунків ця сума зменшена приблизно на 2 млрд. грн. Ця сума сальдується, бо в Законі України „Про Державний бюджет на 2004 рік”, прийнятому парламентом, передбачено емісію облігацій внутрішньої державної позики для погашення простроченої заборгованості держави перед платниками податку на додану вартість”.
Таким чином, Міністерство фінансів уважно аналізує на постійній основі як макроекономічну ситуацію, так і заяви тих чи інших експертів щодо її оцінки. Мінфін готовий обговорювати пропозиції з оптимізації бюджетної політики, у тому числі збільшення доходної частини бюджету, але лише у разі наявності професійного рівня аргументації, а не політичних заяв.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас