Новий IQOS 3 в Україні: навіщо тютюновій компанії «гратися» в гаджети


21 листопада IQOS анонсував офіційний запуск нових моделей в Україні. На презентації генеральний директор Philip Morris Ukraine поділився планами і баченням компанії. Він говорив і про майбутнє без сигаретного диму, і про інновації, і про технології. Але наша робота – читати між рядків і шукати прихований, але справжній сенс у виступах публічних людей та у гучних заявах від великого бізнесу.

Тож розбиратимемось, навіщо взагалі світовому тютюновому лідеру зі столітньою історією знадобилося виходити на незнайомий і висококонкурентний ринок електроніки.

Коротко про IQOS

IQOS – це електронний пристрій для нагрівання тютюну, випущений компанією Philip Morris International у 2014 році. Гаджет працює таким чином: тютюн розігрівається до температури 300 ⁰С. Цього вистачає, аби з нього почав випаровуватися аромат і нікотин, але недостатньо для того, щоб тютюн загорівся. Саме завдяки відсутності горіння при використанні IQOS немає диму, попелу і запаху, що залишається на одязі й волоссі, а кількість шкідливих речовин, що виділяються, сумарно скорочується на 90–95% порівняно із сигаретами.

Навіщо тютюнова компанія почала виробляти електроніку

Коли Philip Morris випустила на ринок IQOS, світ здивувався і не повірив. Багато хто поставився до ініціативи компанії скептично і запасся попкорном, щоб поспостерігати за тим, як провалиться новинка. Адже навіть у Силіконовій Долині менш ніж 10% хардверних стартапів досягають успіху, а в гаджет від табачника і зовсім ніхто не повірив. Але IQOS, як кажуть у стартаперско-венчурному світі Каліфорнії, стрімко злетів. Як це зазвичай трапляється з успішними бізнес-моделями, слідом за першопрохідцем потягнулися клони другої хвилі: glo, Ploom Tech, ifuse. Інші тютюнові компанії теж включилися у перегони гаджетів.

Проаналізувавши світові тренди і міжнародні джерела, ми виділили дві основні причини такого ажіотажу навколо систем нагрівання тютюну.

Перша причина – глобальний тренд здорового способу життя

Курець, що веде здоровий спосіб життя, – це оксюморон. Очевидно, що людина, котра вирішила курити, свідомо вибирає задоволення, а не здоров’я. Але тренд є тренд.

Попит на здоровий спосіб життя зростає. Ви помічаєте це навколо на кожному кроці – ЗСЖ-блогери, тематичні медіа, культ спорту та дієт, продукти з фітнес-маркуванням. Більше того, відсоток курців у більшості країн Європи поступово знижується. Разом із тим знижується і середня кількість викурених за день сигарет. І, як мінімум, багато хто з курців переходить з міцних сигарет на більш легкі.

Саме цей тренд спровокував інтерес до електронних сигарет, які багато хто розцінював як менш шкідливу заміну звичайним. Цей інтерес швидко вщух, залишивши навколо вейпів та е-сигарет лише купку відданих прихильників субкультури пари. Хоча електронні пристрої на рідинах і справді менш шкідливі, ніж сигарети, у користувачів вони не прижилися. За відгуками, відчуття і смак – не ті, на які очікують курці.

Зате системи нагрівання тютюну, що працюють за технологією IQOS, – це вцілення в самісіньке яблучко. Вони водночас суттєво знижують шкоду і роблять процес більш гігієнічним, але, завдяки тютюну у стіках, зберігають смак, аромат, схожість процесу і відчуттів з традиційним курінням.

Друга причина – бажання поекспериментувати з бізнес-моделлю

Можна сфокусуватися на виробництві техніки. А можна побудувати свій бізнес навколо продажу витратних матеріалів. Найвищий пілотаж – об’єднати це під однією парасолькою. Nespresso – яскравий приклад. Якщо ти вже купив кавову машину (нехай і не дуже дорогу, за мірками побутової техніки), то далі уже за звичкою купуватимеш для неї кавові капсули Nespresso. Бізнес-модель IQOS у цьому плані близька до Nespresso.

Інша, менш очевидна, але схожа ілюстрація аналогічного підходу – Apple, зі своєю єдністю електроніки, програмного забезпечення і сервісів.

Philip Morris International, випустивши на ринок IQOS, почала змінювати курс з виробництва виключно FMCG (fast moving consumer goods – товари щоденного споживання) на синергію електроніки та витратних матеріалів.

З точки зору бізнесу це дуже розумна задумка. Споживач, одного разу вклавши інвестицію у пристрій (нехай і не дуже дорогий, але ж це таки зобов’язує), з великою ймовірністю й надалі купуватиме стіки HEETS під IQOS.

Новий IQOS 3: чим відрізняється від попередніх моделей

Від моменту виходу на ринок IQOS щороку випускає нову, покращену, а часом і по-справжньому інноваційну модель. У нових версіях фіксяться баги, змінюється дизайн, покращуються технічні характеристики (ємність акумулятора, швидкість зарядки, термін служби тощо) і додаються абсолютно нові функції, наприклад, Bluetooth.

Цього разу новинок випустили одразу дві. IQOS 3 функціонально наближений до попередньої моделі, але з оновленим дизайном. Під дизайном маються на увазі не лише зовнішні покращення – округлені краї, нові текстури та кольори, але й ті, що впливають на досвід користувача. Скажімо, всі рухомі елементи зняли з механічних кріплень і перенесли на магнітні. Кількість кнопок на панелі керування скоротили до мінімуму. Змінили розмір і форму тримача таким чином, що вже неможливо помилитися і вставити його не тим боком, тим самим пошкодивши свій IQOS.

IQOS 3 Multi – ще радикальніша інновація. Компанія для експерименту відмовилася від свого традиційного підходу – двокомпонентного пристрою з тримачем і зарядним пристроєм, і розробила цілісний гаджет з одного елемента. IQOS 3 Multi дозволяє використовувати стіки один за другим, не роблячи перерву на підзарядку.

Нові пристрої з’являться у продажу з 1 грудня на офіційному сайті iqos.ua та у фірмових магазинах бренду IQOS Space.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Фондовий ринок
Все, що ми знаємо про:IQOS
В Контексті Finance.ua
Опитування