Американська торгова палата не підтримала підвищення залізничних тарифів в Україні


Американська торгова палата не підтримала підвищення залізничних тарифів в Україні

Компанії-члени Американської торгової палати (АСС) просять у влади призупинити підвищення вартості залізничних перевезень до моменту створення НКРТ та затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення.

Відповідну офіційну позицію АСС було викладено в листі на ім’я Голови УЗ, Міністра інфраструктури, Міністра економічного розвитку, Голови Держрегуляторної служби.

13 липня 2018 року на сайті МІУ був опублікований проект наказу “Про внесення змін до Коефіцієнтів, які використовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ним послуги з уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів”, згідно з яким вартість перевезення порожніх вагонів збільшиться в два рази.

За останній рік тарифи підвищувались декілька разів: 31 жовтня 2017 року шляхом індексації на 15% і 19 лютого, коли була змінена процедура плати за використання власних вагонів УЗ. Більш того, з 28 липня збільшено нормативну кількість діб руху в порожньому та завантаженому рейсі (показник Тдод). При розрахунку вартості будуть враховувати додаткові дві доби, за які потрібно буде заплатити.

За підрахунками членів-компаній Палати, за 2018 рік з урахуванням збільшення вартості користування власним (потрібно поставити власними) вагонами УЗ (у лютому і липні) і запропонованого проектом наказу дворазового збільшення вартості порожніх вагонів, загальний тариф на перевезення у вагонах УЗ для першого класу зросте на 25%. Вартість перевезення у власних вагонах першого класу зросте на 18-22%.

За оцінками вантажовідправників, запланована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат у грошовому еквіваленті на 5 млрд грн на рік.

Крім того, на думку членів-компаній Палати, пропозиція уніфікації тарифів на перевезення різних видів вантажів – не що інше, як приховане підвищення, яке в першу чергу негативно позначиться на представниках горнометалургійного і аграрного комплексів.

У листі наголошується, що, на думку бізнесу, тарифи повинні бути економічно зумовленими і встановлюватися під контролем державного регулятора – Національно (потрібно поставити Національної) комісії з питань транспорту (НКРТ). Тому бізнес закликає призупинити підвищення вартості перевезення, передбачені (потрібно поставити передбачене) наказом МІУ, до моменту створення НКРТ та затвердження загальнодержавної моделі тарифоутворення на залізничні перевезення.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "УНІАН", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

В Контексті Finance.ua