В "Укрзалізниці" пояснили, що заважає зростанню швидкостей на залізниці в Україні до 250 км і вище — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

В "Укрзалізниці" пояснили, що заважає зростанню швидкостей на залізниці в Україні до 250 км і вище

Технології&Авто
773
“Укрзалізниця” вважає неможливим з’єднати обласні центри високошвидкісним пасажирським сполученням в 250 км/год і вище без державного фінансування розвитку інфраструктури, заявив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики “Укрзалізниці” Антон Саболівський.
Згідно із затвердженою Кабінетом міністрів України Національної транспортної стратегії країни на період до 2030 року, яка визначає пріоритети розвитку галузі, до 2025 року планується створити умови для прискорення пасажирського залізничного сполучення між обласними центрами з 160 до 200 км/год, а до 2030 року – з 250 до 400 км/год.
Планується також прискорення залізничної експрес-доставки цінних вантажів до 350 км/год, створення умов для прискореної доставки контейнерних вантажів – до 200 км/год.
В “Укрзалізниці” такий сценарій вважають дуже оптимістичним.
“Якщо держава скаже, що їй потрібна інфраструктура, по якій ми будемо їздити 200-400 км/год – ми з радістю забезпечимо її будівництво. Але під державне замовлення необхідно відповідне фінансування за рахунок бюджетних коштів. Своїми силами ми це не побудуємо”, – заявив А.Саболівський.
За його словами, в світі немає жодного залізничного інфраструктурного проекту, який був би реалізований виключно силами приватного інвестора: держава в будь-якому випадку бере участь у таких проектах.
“Якщо говорити про реалістичні терміни – інфраструктурні проекти такого типу мають дуже тривалий життєвий цикл. Від року до двох йде на підготовку проектної документації. Ще рік-два – на опрацювання структури угоди, адже МФО необхідний час на повноцінну оцінку проекту. Ще до року займає вибір підрядника для такого будівництва – і ось ми вже впираємося в 5-річний термін, навіть не почавши безпосередньо будівельні роботи по проекту”, – підкреслив А.Соболівський.
Самі будівельні роботи він оцінює в термін від п’яти до 10 років.
“Для підвищення швидкості з 160 км до 200 і вже тим більше – до 400 км/год потрібно побудувати абсолютно новий шлях, оскільки його кривизна буде зовсім іншою. Реалізація подібного проекту на перегоні Київ – Харків займе мінімум 10 років. Для прикладу: роботи на перегоні Берлін – Мюнхен в результаті склали понад 15 років: п’ять років підготовки, 10 – активного будівництва”, – зазначив А.Саболівський.
За його словами, шанси на реалізацію Національної транспортної стратегії України стосовно “Укрзалізниці” може дати новий проект закону про залізничний транспорт, який передбачає державне замовлення на залізничну інфраструктуру.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас