НБФБ може отримати необмежений доступ до будь-якої конфіденційної інформації - Мінфін


НБФБ може отримати необмежений доступ до будь-якої конфіденційної інформації - Мінфін

Національне бюро фінансової безпеки (НБФБ) може отримати майже необмежений доступ до будь-якої конфіденційної інформації, зазначено у зауваженнях Міністерства фінансів до законопреокту №8157, наданих парламентському комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

НБФБ буде мати можливість отримати майже необмежений доступ до будь-якої конфіденційної інформації інших правоохоронних органів, у тому числі до інформації СБУ (наприклад, в частині контррозвідувальної діяльності) або НАБУ, що може призвести до витоків, передачі зловмисникам, іноземним спецслужбам і т. д.”, – вказується в документі.

Крім того, на думку відомства, законопроект надає голові НБФБ занадто широкий доступ до інформації під грифом держтаємниці.

“Законопроект передбачає надання директору бюро “доступу до державної таємниці усіх рівнів секретності за посадою після надання йому допуску до державної таємниці за відповідною формою”… Однак формулювання, запропоноване в законопроекті, зробить директора НБФБ єдиною в країні особою, яка буде мати доступ до всієї секретної інформації в державі, наданий законом, а не власниками такої інформації”, – зазначає Мінфін, вказуючи на різницю між формулюваннями “допуск” та “доступ”.

Крім того, Мінфін відзначає протиріччя між повноваженнями НБФБ з повноваженнями Національного бюро із запобігання корупції (НАЗК) в частині моніторингу способу життя співробітників НБФБ”. Його, згідно із законопроектом, повинні здійснювати підрозділи внутрішньої безпеки, в той час як закон “Про запобігання корупції” наділяє правом здійснювати такий моніторинг способу життя співробітників НАЗК.

Як повідомлялося, раніше виконавчий директора Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) Ганна Деревняко зазначала, що законопроект про НБФБ дозволяє держслужбовцям збирати інформацію про фіноперації будь-якого платника податків на свій розсуд.

Відомство також вказує на те, що проект закону передбачає зміни в Кримінальний процесуальний кодекс, згідно з якими слідчі зможуть ініціювати у межах досудових розслідувань проведення будь-яких позачергових перевірок і ревізій контролюючими органами.

“При цьому зазначені зміни не містять жодних умов чи обмежень для проведення таких перевірок, що може призвести до ініціювання необмеженої кількості перевірок в рамках одного і того ж виробництва, що може створити перешкоди для роботи підприємства і потребує надання контролюючим органам значних ресурсів для здійснення перевірок…”, – зазначено в документі.

Серед інших зауважень Мінфін зазначив відсутність чітких вимог до клопотання слідчого, прокурора, відсутність максимальних часових рамок ревізій і перевірок, термінів виконання рішення слідчого судді про призначення перевірок і ревізій.

“Тобто перевірку або ревізію можна буде провести і через рік, і через п’ять років, що збільшить можливості для зловживань з боку контролюючих органів”, – пояснюється в документі.

Крім того, Мінфін зазначає, що проект закону не передбачає права на апеляційне оскарження таких рішень слідчого судді.

На думку відомства, у разі ухвалення зазначеного законопроекту у слідчого або прокурора не буде необхідності звертатися до слідчого судді за призначенням перевірки, оскільки документ передбачає можливість звернутися безпосередньо до Державної фіскальної служби з відповідним клопотанням.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:Мінфін України
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування