Мінінфраструктури пропонує розвивати авіаперевезення з розширенням лоукост-моделі і зниженням цін


Мінінфраструктури пропонує розвивати авіаперевезення з розширенням лоукост-моделі і зниженням цін

Розвиток ринку авіаційних перевезень в Україні в майбутньому матиме потребу в створенні сприятливих умов для розвитку сполучень по моделі лоукост як вітчизняними, так і іноземними авіаперевізниками через усі регіональні аеропорти країни, а також у стимулюванні існуючих вітчизняних та іноземних авіакомпаній до збільшення обсягів діяльності і зниження цін на авіаперевезення.

Відповідні пропозиції містяться в проекті наказу Кабінету міністрів “Про схвалення авіаційної транспортної стратегії стратегії до 2030 року”, текст якого оприлюднено на веб-порталі Міністерства інфраструктури.

Автори документа нагадують про низький рівень лібералізації міжнародних повітряних сполучень з країнами Європи (зокрема вільний ринок введено тільки з 11 країнами ЄС з 28), Америки (повна лібералізація діє тільки з США з 14 січня 2016 року), Азії та Близького Сходу.

Серед інших проблем галузі в документі вказані: недостатній рівень конкуренції і невідповідність європейським вимогам доступу до ринку авіатранспортних послуг; відносно висока собівартість авіаперевезень, в тому числі через недостатні заходи щодо лібералізації авіаперевезень, недосконале податкове законодавство, обмежену конкуренцію на ринку послуг аеропортів; недоступність послуг авіаперевезення для переважної більшості населення України через низьку платоспроможність населення, а також через завищені ціни на авіаквитки; нерозвинена мережа внутрішніх авіаційних перевезень та інші давно відомі проблеми.

Для вирішення проблеми фахівці Мінінфраструктури пропонують комплексну лібералізацію авіаперевезень (зняття обмежень на паритетних засадах у кількості призначених авіапідприємств, пунктів і частот при виконанні польотів) між Україною та країнами Європи, Америки, Азії, Африки і Близького Сходу; а також згадані заходи з розвитку лоукост-перевезень.

Зниження цін на авіаперевезення пропонується проводити шляхом впровадження прозорих і недискримінаційних критеріїв надання прав на експлуатацію повітряних ліній; підвищення конкуренції і зниження цін на ринку послуг наземного обслуговування в результаті впровадження прозорих і недискримінаційних критеріїв доступу на ринок послуг наземного обслуговування та ін.

Крім цього, на думку авторів документа, ринку необхідно забезпечення вільного доступу сертифікованих операторів з надання послуг реалізації і заправки авіаційним паливом в аеропортах України; встановлення нульової ставки ПДВ на авіаційне паливо, за оренду повітряних суден за межами митної території України для вітчизняних авіапідприємств; інтеграція систем обміну інформацією між прикордонною службою та авіаперевізниками для підвищення швидкості проходження контролю; врегулювання діяльності глобальних дистриб’юторських систем на території України з метою запобігання будь-яким проявам дискримінації авіаперевізників, які користуються їхніми послугами.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
В Контексті Finance.ua