Розумні фари не сліплять водіїв і показують голограми — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Розумні фари не сліплять водіїв і показують голограми

Технології&Авто
4040
Компанія Texas Instruments представила на виставці CES технологію управління «розумними» фарами. За її допомогою фари зможуть автоматично «приглушатися», коли назустріч їде інший автомобіль, точково висвітлювати будь-яку поверхню, контролювати яскравість до пікселя і навіть показувати на дорозі голограми водіям і пішоходам, пише Wired.
В епоху, коли цифрові технології роблять непотрібними різні механізми (ДВС, CD-ROM, DSLR), найстаріша компанія в Кремнієвій долині Texas Instruments, навпаки, робить ставку на мільйони «девайсів». На виставці CES компанія представила власну технологію управління розумними фарами на базі чіпа DLP5531-Q1. Влаштована вона так: більше мільйона мікродзеркал, які здатні повертатися до 10 тисяч разів на секунду, або відбивають світло через лінзи, отримуючи білий піксель, або поглинають світло за допомогою чорної поверхні, генеруючи чорний пискель. Таким чином, можна контролювати ступінь освітленості до найдрібніших деталей.
Система поки що використовувалася в основному в кіно і проекторах, але тепер TI хоче продати її автовиробникам. Сама технологія не нова — її вже просуває, наприклад, Audi, але TI змогла домогтися більш високої роздільної здатності і не вимагає встановлення LED-ламп.
Найбільш очевидне застосування технології — збереження дальнього світла, навіть якщо назустріч їде інший автомобіль. Система зможе відстежувати зустрічне світло за допомогою камер і приглушати власні фари, але не цілком, а лише ту частину, яка безпосередньо спрямована на іншого водія. Вона також може працювати разом з сенсорами і висвітлювати небезпечні або важливі об’єкти, які потребують уваги водія — тварин, які вибігали з лісу, пішоходів, дорожні знаки.
У підсумку, розумні фари можуть стати невід’ємною частиною робомобиля. «Система призначена для контролю світла фар, але їй ніщо не заважає проектувати інформацію на дорогу», — каже керівник проекту Брайан Баллард. У безпілотника поки що немає коштів для комунікації з пішоходами, наприклад, моргнути дальнім світлом, показуючи, що він його пропускає. Замість цього фари зможуть передати повідомлення «Можна йти!» або спроеціювати віртуальну «зебру» прямо на асфальт.
За матеріалами:
hightech.fm
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас