Дешеві дороги в Україні: як можна використовувати золошлаки від ТЕС — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дешеві дороги в Україні: як можна використовувати золошлаки від ТЕС

Технології&Авто
1090
Українські ТЕС – найбільші виробники золошлаків – самі намагаються прилаштувати відходи своїх станцій. Мільйони тонн того, що залишається від згорілого вугілля, пропонують використовувати в будівництві доріг.
Чиновники ж на словах цю ініціативу підтримали, але як будуть допомагати реалізації – поки невідомо, повідомляє “Сегодня”.
З золошлаків в Україні хочуть будувати справжні автодороги. Уже в 2018 році подібні відходи будуть використовувати в пілотному проекті – в будівництві кілометрової дороги неподалік від селища Добротвір у Львівській області.
“Думаю, повинен бути хороший ефект – дорога з асфальтовим твердим покриттям повинна довго прослужити, сподіваємося принаймні на це. Якщо це буде нормальна собівартість будівництва, будемо далі його (золошлаки – Ред.) використовувати для будівництва наших доріг”, – розповів глава Стародобротворської сільради Олег Прокопейко.
Для України це – новинка, але ось для європейських країн – щось буденне. Завдяки дорогам з золошлаків утилізують відходи і вирішують проблеми захисту навколишнього середовища.
“У всьому світі використовуються відходи теплоенергетики для дорожнього будівництва. До 95% використовується золошлаків теплоенергетики, не утворюючи золовідвалів. Таким чином, ми теж можемо домогтися такого результату”, – пояснила менеджер департаменту з екологічної безпеки ДТЕК Енерго Тетяна Завгородня.
В екологічних дорогах майбутнього ці золошлаки замінять пісок, щебінь і бетон, що дозволить знизити собівартість автошляхів на третину. Завдяки цьому і доріг можна будувати більше.
“Якщо правильно підходити до підбору складу, то це дуже непоганий матеріал. Він може замінити і щебінь, і зміцнюючі матеріали. Тобто конструкцію дорожнього покриття теж можна на 60-70% забезпечити таким матеріалом, як золошлакові відвали”, – розповів перший заступник директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту Валерій Ворожемський.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас