Як знизити витрату оливи


Багато сучасних моторів часто вимагають доливання мастила – така їх специфіка через особливості конструкції. Постійний долив оливи обходиться недешево, але і зробити з цим нічого не можна. Втім, один рецепт все ж таки є… Подивимося, як олива Shell Helix Ultra береже нас від додаткових витрат – навіть якщо доливати оливу вам не доводиться.

До певного часу світові автовиробники дуже рідко говорили про цей параметр – випаровуваність олії. Не тому, що він неістотний, а радше тому, що він погано піддавався коригуванню при виробництві мастильних матеріалів.

Цей параметр називають NOACK, раніше він не заявлявся важливим, хоча витрата оливи на випаровування буває досить істотною. Так, за однією з методик допускається втрата 15% олії за одну годину її нагрівання до температури 2000С! Крім того, дослідниками встановлено: що вищі втрати олії на випаровування, то вищі і його витрати на угар. А це вже не тільки додаткові гроші на долив оливи, але і прискорений знос циліндрів через утворення нагару на поршнях! До того ж в дизельних моторах висока випаровуваність оливи негативно впливає на викид шкідливих частинок в атмосферу.

Боротися з проблемою випаровуваності і витрати на угар творці олив почали давно. Але в епоху чисто мінеральних продуктів це можна було зробити тільки, обтяжуючи їх фракційний склад. Що призводило до помітного підвищення в’язкості при низьких температурах. Проте конструктори і хіміки йшли на такі заходи, тим паче що стандарти дозволяють істотно підвищувати в’язкість в межах одного класу за SAE.

Крім погіршення пускових якостей та інтенсивного зносу двигуна в перші хвилини після холодного старту, для багатьох моторів це означало оливне голодування циліндропоршневої групи. Адже більш густе мастило перешкоджає розбризкуванню оливи в картері і утворенню там оливного туману, який повинен забезпечувати змащування багатьох тертьових пар.

Синтетика на допомогу

Поява синтетичних олив частково вирішила проблему, але, з іншого боку, низька в’язкість синтетики могла підвести при непередбачених навантаженнях на двигун. Хіміки продовжували шукати рішення, при якому вдалося б забезпечити баланс між витратою оливи на випаровування і вигар, захистом двигуна при нештатних навантаженнях, пусковими якостями та ціною. Замкнуте коло проблем було розірване компанією Royal Dutch Shell, що в 1993 році створила промислову технологію Shell PurePlus. Метод передбачає принцип газорідинної конверсії GTL (Gas To Liquids – перетворення газу на рідину).

Базова олива, що отримується не з нафти, а з природного газу, виявилася на 50% менш летючою, ніж звичайна, «нафтова». Питання втрат оливи на випаровування і на угар тепер знято, у всякому разі – для олив лінійки Shell Helix Ultra, які використовують базову основу типу GTL.

Захист нового рівня

Базова олива, створена за технологією Shell PurePlus, не містить сірки, тому вона і має низьку летючість. Крім того, за відсутності сірки в «базі» олива краще захищає двигун від корозії та зносу і сама не окислюється протягом усього терміну служби в двигуні. Тут заковика в тому, що точно знати момент граничного «зносу» оливи не можна, це залежить від умов експлуатації двигуна в період кожної конкретної заливки. Нерідко база втрачає свої властивості і присадки спрацьовуються набагато раніше, ніж надходить термін чергового планового ТО. Тому у дешевих олив часто буває так, що останні місяці міжсервісного періоду мотор змащується, м’яко кажучи, зовсім не тією оливою, яка в нього заливалася. Олив лінійки Shell Helix Ultra це в принципі не стосується.

Нарешті, ще один рівень захисту – фірмова технологія Active Cleansing Technology, яка перешкоджає осадженню нагару на деталях двигуна, виключаючи їх передчасне зношення.

А якщо я не доливаю?

Автовласник, чий двигун не вимагає регулярного доливання оливи, цілком резонно може запитати: а що мені з низької випаровуваності Shell Helix Ultra, якщо у мене рівень не падає нижче за граничний від заміни до заміни? Тим часом, переваги низької випаровуваності олив, отриманих з газу, не тільки у збереженні їх обсягу.

Незважаючи на жодні нюанси експлуатації, Shell Helix Ultra аж до самої заміни не втрачає своїх заявлених характеристик – про це сказано вище. Чи не головне тут, що олива не змінює свою в’язкість, в той час як інші оливи через випаровування летючих фракцій густішають. А олива, більш густа, ніж рекомендовано автовиробником – це погіршення умов змащення, отже, передчасний знос силового агрегату. У олив Shell Helix Ultra такий розвиток подій виключається.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Особисті фінанси
Все, що ми знаємо про:autocentre.ua
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua