Максим Пархоменко: банкрутства авіакомпаній. Як змінюється ринок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Максим Пархоменко: банкрутства авіакомпаній. Як змінюється ринок

Фондовий ринок
435
Поточний рік для багатьох авіакомпаній Європи був значно ускладнений. Збільшення кількості лоукостів і витіснення старожилів з ринку не залишають шансів багатьом великим європейським авіаперевізникам.
За 2017 рік з ринку пішли дві компанії – Alitalia і Air Berlin. Загальний тренд зростання почався ще в минулому році, коли лоукост Ryanair вперше в своїй історії зміг обігнати Lufthansa Group, на 6% перевищивши консолідовані показники і змістивши її на друге місце. Передувало цьому зростання пасажироперевезень на 20% роком раніше.
Загальний тренд на зниження кількості компаній і поглинання їх більшими – вже реалії сьогодення.
Багато лоукостерів показали, що пасажири можуть літати дешевше і не зобов’язані платити за непотрібні послуги.
Зниження вартості польотів веде до збільшення пасажиропотоку, на чому і заробляють багато бюджетних авіаліній.
Максим Пархоменко: банкрутства авіакомпаній. Як змінюється ринок
Багато великих компаній і цілі конгломерати відчувають конкуренцію і починають вводити свої дочки, щоб мати більш диверсифікований бізнес.
Прикладом можна вважати бюджетні “дочки” великих мережевих перевізників – Transavia (AirFrance-KLM) і Eurowings (Lufthansa Group), які успішно конкурують з Ryanair і Easyjet.
На даний момент приблизно половина ринку авіаперевезень західної Європи зайнята лоукост компаніями і їх частка буде нарощуватися.
Максим Пархоменко: банкрутства авіакомпаній. Як змінюється ринок
Але здаватися великі старожили ринку не збираються і нарощують частку додаткових послуг.
Так, компанія Lufthansa на своїх основних рейсах починає вводити послуги у вигляді прямого відеочату зі співробітником компанії. Тобто реєстрацію в великих аеропортах Німеччини, де базується перевізник, пасажири можуть проходити через монітор, як і отримувати додаткову консультацію.
Це веде до зниження витрат перевізника на утримання інфраструктури в аеропорту, не знижуючи якість своїх послуг.
Варто зазначити, що компанія є піонером в такій послузі.
Також за останні 2 роки багато авіакомпаній за рахунок зниження вартості нафти мали досить хороший фундамент для потенційного нарощування прибутку, позаяк основу ціноутворення вартості квитків складають витрати на авіаційний гас.
В середньому по ринку приблизно третина вартості квитків складається з цін на пальне.
Так, багато перевізників (наприклад, Delta Airlines і British Airliannes), які особливо чутливі до цін на пальне через далекомагістральні перевезення, в період низьких цін 2015-2017 року почувалися дуже добре.
Але з урахуванням зростання ціни на чорне золото динаміка заробітку цих компаній буде знижуватися.
За поточний рік ціни на нафту марки WTI значно зросли, практично досягнувши позначки в 60$ за барель нафти.
Перевізникам це не обіцяє безхмарного майбутнього. З ростом цін на сировину конкуренція на цьому ринку буде тільки збільшуватися.
Вважаю, дрібні лоукости і далі витіснятимуть перевізників з локальних рейсів, знижуючи вартість за рахунок дотацій уряду.
Таким чином, в найближчому майбутньому ми побачимо з вами новий ринок авіаперевезень, де вартість авіаквитка дорівнюватиме ціні автобусного.
Максим Пархоменко, аналітик Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас