Поїзди вихідного дня. Як відкриття залізничних рейсів у Європу вплинуло на туризм — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Поїзди вихідного дня. Як відкриття залізничних рейсів у Європу вплинуло на туризм

Казна та Політика
1848
Запуск швидкісних поїздів у Європу привів до зростання числа туристів, які бажають провести вихідні за кордоном. У грудні Укрзалізниця відкриє ще два рейси – в Австрію і Польшу.
З 10 грудня Укрзалізниця запускає безпересадочний поїзд сполученням Київ – Львів – Будапешт – Відень (мова йде про причіпні вагони). Час в дорозі буде займати 22 години 14 хвилин. У той же день почне курсувати склад по маршруту Одеса – Перемишль. Раніше, в грудні 2016-го і серпні 2017 року, Укрзалізниця вже запустила два поїзди “Інтерсіті+” за маршрутом Київ – Перемишль, також міжнародний рейковий автобус на Ковель, а пізніше рейс Здолбунів – Хелм.
Запуск нових поїздів – реалізація раніше заявленої стратегії Укрзалізниці щодо поліпшення залізничного сполучення України з країнами ЄС, яке стало особливо актуальним після введення безвізового режиму. Судячи з сервісу бронювання залізничних квитків, європейські напрямки настільки популярні, що квитки на них доводиться купувати за кілька тижнів до поїздки.
Вибір бюджетних туристів
Туристичний експерт Любов Чигир зазначає, що бюджетні туристи все частіше вибирають поїзди через дешевизну квитків. Наприклад, поїздка з Києва до Перемишля другим класом обійдеться трохи дорожче 400 грн, зі Здолбунова в Хелм – в 200 грн. Багато туристів добираються на таких потягах до міст, з яких літають дешеві лоукости або ж їздять комфортні поїзди по всій Європі. Наприклад, з Хелма можна вмрушити у Варшаву, Люблін, Жешув та Замосць, з Перемишля – у Краків.
Запуском нових рейсів скористалися і туристичні оператори. “Ми зробили тури по Європі саме під ці поїзди. Адже туристу дуже зручно виїхати з Києва о 6:00, в обід бути вже у Львові, де ми збираємо групу з усієї України і відправляємо на поїзді до Перемишля, що займає ще пару годин. І вже звідти наші автобуси везуть туристів у Краків, міста Німеччини, Чехії та інших країн. Головний плюс – людям не потрібно стояти в черзі на пропускному пункті. Перевірка документів відбувається прямо в поїзді”, – розповів Фокусу власник туркомпанії “Феєрія Мандрів” Ігор Захаренко. Крім того, за його словами, багато українських туристів відправляються на поїздах в тури вихідного дня самостійно.
Те, що українських туристів у Європу і, зокрема, Польщу стало їздити більше, підтверджує і директор Польської туристичної організації Влодзімєж Щурек. У першому півріччі 2017 року кількість бронювань українцями польських готелів, мотелів і місць організованого проживання зросла на 54% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Щурек відзначає підвищений попит на залізничні квитки з України в Польщу, при цьому він вважає хибною думку про те, що поїздами, як правило, користуються студенти і заробітчани. “Хто поїде на заробітки і ночуватиме в готелях? Тому можна стверджувати, що росте кількість саме туристів”, – говорить експерт.
Конкуренція зростає
Запуск відносно недорогих швидкісних поїздів у Європу позначається на зниженні вартості транспортних послуг. Наприклад, квиток на поїзд Київ – Варшава подешевшав майже вдвічі і став коштувати близько 1400 грн. Знижують ціни навіть авіакомпанії. Директор Центру туристичної інформації Володимир Царук зазначає, що в ЄС квитки на швидкісні потяги коштують практично стільки ж, скільки і у лоукостерів, особливо на внутрішні рейси. В Україні ж послуги залізниці обходяться набагато дешевше.
Правда, Царук не впевнений, що всі анонсовані залізничні напрямки себе виправдовують. Наприклад, запуск маршруту Київ – Відень він вважає піаром, навряд чи здатним полегшити життя туристам. Оскільки поїзд буде їхати до австрійської столиці майже добу, набагато швидше добиратися туди з пересадкою: спочатку літаком Wizz Air до Будапешта, а звідти – на поїзді до Відня.
“Але є перспективні напрямки. Наприклад, збираються відкрити швидкісне сполучення з Будапешта до Мукачева. Це буде прорив, адже на Закарпаття і у Львів їздить багато угорців”, – говорить Царук.
Однак поки не доводиться сподіватися на те, що з України в Європу найближчим часом відправиться багато швидкісних поїздів. Це пов’язано з технічними причинами: європейська залізнична колія вужча від української.
Олена Романюк
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас