FinTech Ukraine 2017: Навчаємо банківські системи "розмовляти" з іншими банками і платіжними системами


FinTech Ukraine 2017: Навчаємо банківські системи "розмовляти" з іншими банками і платіжними системами

Компанія BankOnline за підтримки медіа-партнерів Finance.ua і “Мінфін” оголошує місяць FinTech Ukraine.

Протягом місяця ми будемо знайомити вас із новими проектами в сфері фінансових технологій, які нещодавно заявили про себе і зараз завойовують своє місце на ринку України і не тільки. Хто вони, які рішення пропонують, в чому їх унікальність?

Про це ми розповімо в рубриці “Учасники стартап сесії FinTech Ukraine 2017”. А познайомитися з ними особисто, дізнатися подробиці і віддати свій голос за найкращий, на вашу думку, проект можна 1 листопада на конференції FinTech Ukraine 2017. Сьогодні розповімо про bNesis:

Завдання, які розв’язує проект:

bNesis навчає банківські системи “розмовляти” з іншими банками і платіжними системами, соціальними мережами та скоринговими рішеннями.

Фактично, bNesis дозволяє пов’язати різні системи, створені на основі різних технологій від різних вендорів.

До поточного моменту, в середньому по Європі, точність і “правильність” видачі кредиту на основі рішення автоматичних скорингових систем становить 85-90%. Це означає, що 10-15% всіх кредитів є безповоротними. Банківська індустрія втрачає десятки мільярдів доларів щороку.

І це відбувається тому, що найчастіше банки аналізують не всю інформацію і, фактично, не мають доступу до 360-градусного огляду фінансового стану позичальника. Крім цього, подана інформація в 30% випадків є хибною частково або повністю. І використовується всього одна скорингова система для оцінки ризиків. Найчастіше, далеко не найкраща на ринку.

Рішення bNesis дозволяє створити повністю автоматизовану кредитну платформу, доступну як в мобільних, так і WEB додатках банків. Коли будь-який клієнт банку, приватна особа чи компанія, в кілька кліків може податися на кредит, поділитися реальними метриками зі своїх рахунків в інших банках і платіжних системах, навіть інформацією з соціальних мереж (причому клієнт сам вибирає, чим саме поділитися) і буквально протягом декількох секунд отримати відповідь, так, кредит видано чи ні, не видано.

Особливість проекту:

Завдяки технології API, bNesis об’єднує різні банківські, платіжні, скорингові системи в одну. Тобто клієнт підключає одну систему, і отримує, в результаті, безліч. Таким чином економить час і гроші на приєднанні різних систем.

bNesis дає технічну можливість створити платформу, в якій позичальник може поділитися фінансовими даними безпосередньо зі своїх рахунків, при зверненні в банк за кредитом. Це нівелює необхідність стояти в чергах, готувати тонни документів і збільшує довіру банків. У той час як банк, маючи актуальні метрики з рахунків позичальника, і навіть дані з його соціальних мереж, зможе збільшити точність видачі кредиту.

При цьому поділитися можна не тільки інформацією з соціальних систем, а й з банківських рахунків, рахунків платіжних систем, eCommerce платформ, далі навіть з бухгалтерських рішень. Але чи робити це, звісно, вирішувати тільки тому, хто подається на кредит.

Вигода для клієнта: не потрібно готувати стос паперів, також збільшується довіра банку, якщо клієнт готовий дати доступ до своєї фінансової інформації. Причому, ця інформація буде аналізуватися не людиною, а фактично штучним інтелектом скорингових систем. І клієнт може обмежити або повністю закрити доступ в будь-який момент.

Вигода для банку: менше бюрократії, аналіз реальних метрик, які підробити неможливо, підключення різних скорингових систем. Зниження рівня неповернутих кредитів і можливість підвищити рівень видачі кредитів, адже буде враховуватися не тільки історія позичальника, а його реальне фінансове становище.

Важливою відмінністю є те, що bNesis, як платформа, віддається повністю на сторону клієнта (Так званий формат on-premise. І front-end і back-end). Це означає, що сам розробник не має доступу до жодної інформації, позаяк всі дані між банком з bNesis і сторонніми банкам, або платіжними системами передаються тільки безпосередньо. Нема посередників у передачі даних – менше ризиків.

Рішення доступне в двох варіантах: з класичними API і з RESTful APIю Як Rich, так і Thin client technologies.

Може підтримувати застарілі системи, написані мовами, що вже не підтримуються, такими як Cobol.

Це кроссплатформне рішення, яке взаємодіє з усіма типами сервісів, створених для різних платформ.

Кілька слів про проект:

bNesis підвищує точність оцінки кредитоспроможності позичальника приблизно на 5-10%. Це досягається за рахунок безлічі скорингових рішень, які працюють одночасно і аналізують дані з платіжних, банківських, e-сommerce систем і соціальних мереж позичальника.

Проект молодий, але вже працює з 4 європейськими банками, телеком-оператором, однією європейською державною поштою. Фіналізуються пілотні домовленості ще з 6 підприємствами з Європи і двома держ. інстанціями України.

Люди:

СЕО bNesis – Дмитро Норенко

СТО bNesis – Денис Кірін

Детальніше про проект тут:

https://www.dropbox.com/sh/d3jpbdqdecwyh9l/AACrsczVLkrBt83k61E3EXUla?dl=0

Дізнатися більше про проект bNesis та інші технологічні рішення в фінансовому секторі, а також проголосувати за кращий проект можна 1 листопада 2017 на конференції FinTech Ukraine 2017, організатором якої виступає компанія BankOnline.

Зареєструватися на конференцію FinTech Ukraine 2017 можна тут.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Фінтех і Картки
Дивись також
В Контексті Finance.ua