Антон Новохатній: створення Центру спільного обслуговування на підприємствах середнього бізнесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Антон Новохатній: створення Центру спільного обслуговування на підприємствах середнього бізнесу

Фондовий ринок
3756
Термін “спільне обслуговування” вже давно відомий і межі його використання охоплюють не лише глобальні підприємства.
Безсумнівно, підприємства великого бізнесу перші мали змогу відчути можливості використання послуг спільного обслуговування: покращити бізнес та навчитися управляти витратами ефективніше. Можна навіть сказати, що вони були так званим “навчальним майданчиком” для широкого використання Центрів спільного обслуговування (ЦСО), розроблених та впроваджених у різних галузях, підприємствах, сферах бізнесу та географічних регіонах.
Раніше Центри спільного обслуговування охоплювали лише сферу ІТ, сьогодні це широкий спектр процесів: фінанси, людські ресурси, закупівлі, постачання, нерухомість, дослідження та розробки, маркетинг, і список може продовжуватися безкінечно.
Деякі підприємства навіть зробили крок вперед, створивши спільний центр передового досвіду, який здійснює контроль над використанням всіх можливостей Центру спільного обслуговування в різних частинах організації.
Проте, впровадження Центру спільного обслуговування – нелегка справа для підприємств середнього розміру (середній бізнес), більшість з яких є обмеженими в географічних масштабах, мають мінімальну кваліфікацію та ресурси, в тому числі і фінансові.
У цій статті розглянемо підприємства, виручка яких складає приблизно 300 млн – 1 млрд доларів на рік.
Хоча ці організації, можливо, не мали здатності та критичної маси для введення інновацій у сферу спільного обслуговування, у них була можливість навчитися від інших підприємств та скористатися можливістю їх впровадження у власний бізнес.
У деяких випадках у них це вийшло шляхом залучення талановитих спеціалістів, які вже досягли успіху у впровадженні Центрів спільного обслуговування. В інших випадках вони переймали найкращі практики в цій галузі, які були для них взірцем.
Успішність впровадження моделі “Спільного обслуговування” є аналогічним для всіх типів організацій, але існують також нюанси, характерні для підприємств середнього бізнесу у порівнянні з підприємствами глобального ринку.
Мета даної статті полягає у подальшому вивченні таких нюансів та визначення моделі успішного управління Центрами спільного обслуговування.
Ми живемо в умовах відкритої економіки, і підприємства середнього бізнесу починають усвідомлювати переваги Центрів спільного обслуговування на прикладі їх використання більшими гравцями на ринку.
Варто лише поговорити з постачальником або клієнтом, що користується їх послугами, прочитати статтю на цю тему у будь-якому журналі або поговорити з спеціалістом, який працює в даній галузі.
Розповісти про впровадження моделі спільного обслуговування можуть також консалтингові фірми, наприклад Deloitte, яка має практичний досвід впровадження моделі ЦСО для великих компаній. Загалом легко зрозуміти потенційні вигоди спільного обслуговування: більш висока продуктивність, менші затрати, краще розповсюдження продукції та швидший вихід на ринок і т.п. Все це ми розглядали у попередніх статтях.
Перерахую, на мою думку, п’ять найпоширеніших перепон на шляху до успіху у підприємств середнього бізнесу:
1. Готовність підприємства прийняти зміни
Звичайно, управління змінами є ключовим аспектом впровадження Центрів спільного обслуговування незалежно від масштабу організації.
Існують певні фактори, які варто взяти до уваги підприємствам середнього бізнесу під час їх реалізації.
Визначте функції та процеси, якими можна було б користуватися за допомогою таких центрів. Тут важливіше розпочати з “легких перемог” – невеликих змін, які можуть бути швидко здійснені з мінімальним порушенням стандартних бізнес-процесів.
Впевнившись в ефективності, можна переходити до більш масштабних реформ.
2. Розвиток професійних навичок з метою отримання користі від використання Центрів спільного обслуговування
Обрати найвигідніший шлях, яким ви підете далі, оберіть правильну команду для участі в розробці Центру спільного обслуговування.
Створіть правильну внутрішню команду, як з точки зору надійності, так і компетенції.
На жаль, в Україні бракує керівників з практичним досвідом створення Центрів спільного обслуговування. Якщо внутрішній команді бракує керівника з досвідом створення Центрів спільного обслуговування, його потрібно найняти, або тимчасово залучити на основі конкретного проекту з метою навчання співробітників.
У будь-якому випадку, переконайтесь, що створена належна команда.
3. Вибір відповідних постачальників, якщо послуги спільного обслуговування передаються на аутсорсинг
Хоча основні провайдери BPO (аутсорсинг бізнес процесів — авт.) можуть переважати в наданні сервісів спільного обслуговування глобальним організаціям, організаціям середнього бізнесу слід оцінювати постачальників послуг з іншої точки зору.
Питаннями, які необхідно розглянути, є: чи забезпечує постачальник вашу компанію значним досвідом? Чи зможе він задовольнити потреби організації без обтяження її непотрібними послугами? Чи будуть їх цінові пропозиції та рекомендації щодо аутсорсингу відповідати організаційну структурі та ресурсам вашої організації? І найголовніше, чи вдавалося в них це раніше і які результати?
4. Впровадження та вимірювання відповідних показників продуктивності
У багатьох випадках організація середнього бізнесу може виявити, що вона не має достатнього обладнання для ефективного моніторингу та вдосконалення показників ефективності, необхідних для обґрунтування послуг спільного обслуговування.
Почніть з простого, з’ясуйте, які ключові показники можуть бути покращені, і надалі слідкуйте за результатами. Іноді отримана користь може бути не така, як ви очікували.
5. Як організації знаходять рішення
Незважаючи на те, що компанії середнього розміру можуть позитивно ставитися до впровадження послуг спільного обслуговування, може існувати невід’ємний конфлікт між вже створеним рівнем комфорту та сучасним станом найкращих практик, впроваджених більш глобальними організаціями.
Незважаючи на те, що всі ініціативи користування послугами спільного обслуговування в основному керуються людьми, процесами та технологіями, певні етапи все ж будуть залежати від готовності компанії до їх впровадження.
Таким чином спеціаліст з практичним досвідом в галузі спільного обслуговування знайде найкращу стратегію для вирішення поточних потреб організації та досягне всіх “правильно” сформульованих цілей.
Антон Новохатній, керівник Центру спільного обслуговування, Gruma EMEA
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас