Іван Портной: куди рухається українська електронна комерція, і що потрібно знати, щоб успішно торгувати в інтернеті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Іван Портной: куди рухається українська електронна комерція, і що потрібно знати, щоб успішно торгувати в інтернеті

Фінтех і Картки
711
Правила гри на ринку електронної комерції змінюються дуже швидко. Наприклад, 30% потенційних клієнтів сьогодні втрачає той, хто не потурбувався про створення зручної мобільної версії інтернет-магазину.
E-commerce переходить в смартфон
Кожен другий покупець в світі “приходить” в інтернет-магазин зі свого телефону. І це обов’язково треба враховувати при створенні магазину. Мобільні користувачі роблять все на ходу – в проміжках або паузах між зустрічами, роботою або навчанням. У них немає можливості, як на комп’ютері, відкрити одну, другу, третю вкладку, щоб порівняти і вибрати товари. Потенційно у вас набагато менше уваги користувача. Тому важливо, щоб на вашому сайті мобільному клієнту було зручно працювати. Це стосується зовнішнього вигляду, швидкості завантаження та зручного пошуку ресурсу.
Якщо в повноцінній комп’ютерній версії сайту недоробки можна вибачити, то коли клієнт відкриє його в такому вигляді на своєму мобільному, він не буде витрачати час на те, щоб розібратися, як це працює, а закриє сайт і займеться своїми справами. Наприклад, 40% трафіку відвідувань Prom.ua отримує від користувачів мобільних пристроїв. Вони дають 37% від загальної виручки.
На зміну бренду приходить сервіс і відгуки
Був час, коли бренд товару був мостиком до споживача. Щоб вивести товар на ринок спочатку створювався бренд. Наприклад, потрібно було побудувати готель Hilton або Marriott, щоб вас знали по всьому світу і, приїжджаючи до іншої країни, бронювали номер у вас. А тепер досить мати хороший рейтинг на Booking.com. Звичайний готель без гучної назви, але з якісним сервісом і гарними відгуками отримає потрібну кількість своїх відвідувачів, не вкладаючи мільйони у свій бренд.
У США раз на 5 років проводиться масштабне споживче дослідження, де людей запитують, чи можуть вони назвати свою улюблену марку в одязі, побутовій хімії, техніці та ін. Дослідження свідчить, що з кожним роком пошановувачів конкретних брендів дедалі менше. Сьогодні не так важливо побудувати свою визнану марку, як робити якісний продукт. Китайські смартфони, які почали з того, що не мали бренду, зробили якісний продукт, продаючи його через маркетплейси, швидко завоювали свою аудиторію.
Іван Портной: куди рухається українська електронна комерція, і що потрібно знати, щоб успішно торгувати в інтернеті
Продавці відрощують “довгий хвіст”
П’ять років тому інтернет-магазин вважався ідеальним, якщо в його асортименті були товари з розкручених брендів. Сьогодні 80% продажів відбуваються з довгого хвоста.
Тобто основний прибуток приносять не товари провідних брендів, а невеликі продажі більшої кількості нішевих товарів – футболки, екшенкамери, квадрокоптери та інші популярні товари, які аж ніяк не гірші за якістю, ніж у брендів.
Окрім цього, світові лідери світової торгівлі створюють свій бізнес з двох частин – власних продажів і маркетплейних сегментів. Так, Amazon закуповує і формує свій асортимент товарів, а також дає дрібним підприємцям можливість продавати цікаві товари “без імені” на своєму майданчику.
Іван Портной: куди рухається українська електронна комерція, і що потрібно знати, щоб успішно торгувати в інтернеті
И хоча дрібні підприємці глобально не можуть конкурувати з Amazon, тим не менш, вони дають основний приріст продаж у довгому хвості небрендових товарів. Адже, щоб надати покупцеві великий асортимент, потрібні вражаючі ресурси – великі склади, відпрацьована система закупівлі товарів і миттєва реакція на зміни потреб споживачів. Вирішити це завдання за допомогою звичайного магазину дуже складно, адже маленький і середній бізнес на маркетплейсах справляється з цим легко. У своїх нішах вони розуміють і знають краще, який асортимент товару цікавий для клієнтів, і готові оперативно його предоставити.
Покупці обирають одну точку входу
Раніше навіть в офлайні продажі були побудовані на окремих магазинах продавців, а зараз все об’єднується в торгові центри, які отримують основний потік людей. Те саме відбувається і в українській електронній комерції – найбільші інтернет-магазини намагаються стати маркетплейсами, вводячи на своєму майданчику інших продавців, які забезпечать їм асортимент і належну якість обслуговування.
Але бізнес-модель маркетплейсів перемагає не тільки в товарах. До них можна віднести такі сервіси, як Uber, який не має жодного свого таксі, Booking.com – без єдиного власного готелю і при цьому найбільший продавець оренди нерухомості в світі. Певною мірою Facebook також можна назвати маркетплейсом, адже це світовий ЗМІ, чий контент створюють самі користувачі.
Завдяки довгому хвосту і на хвилі мобільних телефонів, маркетплейси перемагатимуть, а користувачі прийдуть до них зі смартфонів. Особливу роль тут відіграють саме мобільні додатки. Такі користувачі в 3 рази частіше повертаються на торговий майданчик, ніж ті, хто користується комп’ютером, а головне – ваш сервіс завжди знаходиться під рукою клієнта.
Досить скоро користувач буде мати єдину точку входу для купівлі в інтернеті, єдину точку для виклику таксі та єдиний пошуковик, щоб знайти, де пообідати або як провести вільний час.
Іван Портной, керівник маркетплейса Prom.ua
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас