Більше лоукостів - дешевих і різних — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Більше лоукостів - дешевих і різних

Фондовий ринок
888
Поява нових авіаперевізників – явище позитивне для розвитку українського авіаринку. Зростання конкуренції з боку іноземних бюджетних авіакомпаній змушує вітчизняних авіаперевізників пропонувати пасажирам більш гнучку тарифну сітку і збільшувати кількість маршрутів.
У результаті спільних зусиль українських та іноземних перевізників можна очікувати, що кількість рейсів і напрямів в 2017 році помітно збільшиться, а пасажиропотік покаже активне зростання, не менше, ніж торік.
Зростання авіаринку приваблює іноземців
За результатами 2016 року український авіаринок показав зростання 32%, перевищивши показники рекордного 2013 року. У першому кварталі 2017 року також ще спостерігається зростання авіаперевезень.
За даними Державіаслужби пасажиропотік через українські аеропорти за перший квартал зріс на 38% в порівнянні з показником минулого року, а на міжнародних маршрутах зростання склало близько 40%.
Активний приріст ринку сприяє підвищенню інтересу до авіаперевезень в Україні з боку іноземних авіакомпаній. Європейські лоукости стали активніше заходити в регіональні аеропорти – Харків, Львів, Одесу для здійснення прямих рейсів з містами Євросоюзу.
Вихід на вітчизняний ринок ірландської компанії Ryanair, яка є найбільшим бюджетним авіаперевізником в Європі, говорить про те, що наша країна стає все більш привабливою для іноземних гравців, і в доступному для огляду майбутньому можна очікувати появи у нас і інших авіакомпаній світового рівня.
Як очікується, Ryanair може скласти серйозну конкуренцію іншому, популярному у нас лоукосту – угорській компанії Wizz Air.
Більше лоукостів - дешевих і різних
Як працює «лоукост»?
Виходячи з європейського досвіду, лоукст перевізники забезпечують низьку вартість квитків за рахунок мінімізації своїх витрат. Для цього вони орієнтуються на невеликі регіональні аеропорти з малим пасажиропотоком.
Гарантуючи аеропорту помітне зростання трафіку, лоукости отримують зниження вартості обслуговування в аеропорту, іноді до 80-90%. Це дає можливість бюджетним авіаперевізникам забезпечити велику кількість рейсів при високій наповнюваності пасажирів на кожному маршруті.
Наприклад, Ryanair обслуговує понад 1,7 тис. напрямків між 185 аеропортами в 28 європейських країнах, здійснюючи понад 1,8 тис. рейсів на добу.
Тому не варто розраховувати, що прихід Ryanair, або інших великих іноземних лоукостів, дасть можливість пасажирам літати з Борисполя за мінімальними цінами. Бориспіль, як найбільший український аеропорт, який забезпечив у 2016 році 67% усього пасажиропотоку країни, просто не погодиться різко знижувати вартість обслуговування для окремого перевізника, нехай навіть і великого.
 
Схожа ситуація складається і з ще одним столичним аеропортом Жуляни. За словами представників аеропорту, Ryanair розраховує на зниження аеропортового збору на 60-80%, в який входить вартість пального, аеропортовий збір, зарплата персоналу і інші витрати. Такі умови просто не вигідні для аеропорту, який вже має прийнятне для нього завантаження.
Тому, найнижчі ціни на квитки лоукост зможе забезпечити в аеропортах з низьким пасажирооборотом, де авіаперевізник має шанс отримати найнижчу вартість обслуговування. Наприклад, у Вінниці, Херсоні, Чернівцях, Івано-Франківську. А ось вартість квитків у Києві знизити до мінімуму не вдасться через високу завантаженість аеропортів і великий пасажиропотік.
Чого чекати пасажирам в цьому році?
Швидше за все, великого зниження цін на авіаквитки в 2017 році не буде. Український ринок авіаперевезень ще не настільки заповнений, щоб перевізники почали використовувати останній аргумент в конкурентній боротьбі за пасажира – жорсткий демпінг.
Головними факторами, що впливають на ринок, є динаміка доходів населення і набрання чинності угоди про безвізовий режим з ЄС.
Щоб знижувати вартість авіаквитків до рівня країн Східної Європи, авіакомпаніям потрібно нарощувати кількість рейсів і пасажирооборот. Тоді маржу можна знизити до мінімуму, заробляючи за рахунок великого пасажиропотоку. Завдяки такій тарифній політиці, приміром, чистий прибуток Ryanair в 2016 році склала 1,54 млрд євро, коефіцієнт завантаження – 94%.
Щоб знизити вартість авіаквитків до 10-15 євро, як це було в країнах Східної Європи, авіакомпаніям доведеться вводити щоденні авіарейси, з розрахунком на максимальне завантаження на кожному маршруті.
Забезпечити таке різке зростання трафіку в наших умовах авіакомпаніям буде складно через невисокий рівень доходів у населення і нижчий, в порівнянні з країнами ЄС, попит на авіаперельоти. Щоб забезпечити необхідну наповнюваність рейсу, авіакомпанії швидше за все обмежаться кількома рейсами на тиждень, або через день на найпопулярніших маршрутах.
Кардинальних змін на ринку авіаперевезень з приходом Ryanair найближчим часом не відбудеться. На думку експертів, Ryanair зосередиться на обслуговуванні туристів, бізнес-туризму та студентів.
Конкуренція в цьому сегменті і так досить висока, тому пасажири будуть залучатися новими цікавими маршрутами і невисокою вартістю квитків. Для підвищення інтересу пасажирів, невелика частина квитків задовго до відправлення рейсу може продаватися за мінімальними цінами, починаючи від 20 доларів. Таких пропозицій буде обмежена кількість, як піар-хід, розрахований на підвищення до авіакомпанії інтересу клієнтів.
До кінця року можна очікувати збільшення кількості рейсів від уже працюючих в Україні авіакомпаній. Якщо безвізовий режим повноцінно запрацює і не буде серйозних збоїв в економіці, зростання пасажиропотоку в 2017 році може скласти 30-35%.
А на ринок, що швидко зростає, потягнуться нові європейські авіаперевізники, які в боротьбі за нішу на українському ринку вийдуть з великою пропозицією маршрутів і рейсів. Для завантаження маршрутів потрібно залучати пасажирів, ось тоді, можливо, і буде задіяний аргумент у вигляді зниження вартості квитків.
Зокрема, зростання конкуренції на ринку і поява нових великих перевізників вже змушує вітчизняні авіакомпанії знижувати вартість квитків і пропонувати пасажирам більш гнучку тарифну сітку.
Так, компанія МАУ, що є найбільшим авіаперевізником в Україні, почала пропонувати лоукост-тарифи на свої маршрути. За шість-десять місяців до вильоту квитки продаються з відчутною знижкою.
Наприклад, вартість квитка на міжнародний рейс за 10 місяців до вильоту обійдеться в 2 рази дешевше, ніж при купівлі за 6 місяців до вильоту. А вартість квитка на внутрішній рейс в аналогічній ситуації буде в 3 рази нижча.
Хочеться сподіватися, що з часом гнучкість в тарифах і акційні знижки для пасажирів, за прикладом європейських перевізників, стануть нормою і для інших українських авіакомпаній.
Сергій Савенко
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас