Наталія Мільчакова: хто заробить на Євробаченні в Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наталія Мільчакова: хто заробить на Євробаченні в Україні

Казна та Політика
662
Євробачення, перш за все, вигідно телеканалу, який буде транслювати конкурс «Євробачення-2017», в цілому телевізійній індустрії України та рекламному ринку, адже реклама на ТБ у більшості країн забезпечує майже половину (плюс-мінус) сукупного обсягу рекламного ринку країни.
Кожен телеканал, який щорічно транслює конкурс «Євробачення», сплачує щорічний внесок в Європейський мовний союз, який є власником прав на проведення конкурсу, розмір якого не розкривається, але, за повідомленнями західних ЗМІ, рекламні доходи, отримані телеканалом від трансляції «Євробачення», покриває суму щорічного внеску на 80-90% (у доларовому еквіваленті приблизно $1,5-2 млн).
Що більша частка глядацької аудиторії подивиться трансляцію Євробачення, то вищим буде рейтинг перегляду телеканалу, який транслював Євробачення, то більше глядачів побачать рекламу рекламодавців, як європейських, які є спонсорами Євробачення, так і українських, які куплять рекламний час.
Оскільки по ТБ буде транслюватися конкурс, який в цьому році проходить в самій Україні, слід очікувати, що рейтинг перегляду даного конкурсу може бути значно вищій, ніж в інші роки, коли пряма трансляція ведеться з іншої країни, що приймає у себе конкурс «Євробачення».
Отже, в травні 2017 року буде спостерігатися перетікання коштів рекламодавців з Інтернету та друкованих ЗМІ на ТБ.
Крім того, на проведенні конкурсу «Євробачення» в Україні зароблять готельна індустрія країни, телекомунікаційні компанії (особливо оператори мобільного зв’язку), ресторани і кафе, малий бізнес (наприклад, продавці сувенірів).
На цьому плюси «Євробачення» для української економіки і вичерпуються.
Наскільки Україні потрібно було проводити Євробачення у себе – питання дискусійне. Телеіндустрія і рекламодавці України отримують вигоди від трансляції конкурсу щорічно, незалежно від країни його проведення.
Економічні вигоди для країни в цілому не очевидні. З точки зору національного престижу в світі шоу-бізнесу, вигоди теж не очевидні, оскільки Україна в XXI столітті вже приймала Євробачення двічі, 2005 року і готується прийняти цього року, а, наприклад, Велика Британія в цьому столітті поки що жодного разу, та само як Франція та Італія. Але внесок Великої Британії, Франції та Італії у сучасну поп-культуру і рок-культуру незрівнянно вищій, ніж внесок будь-якої з країн, яка щороку бере участь у цьому конкурсі.
З точки зору витрат, з бюджету була виділена сума в еквіваленті $16.7 млн, хоча в 2005 році витратили $17 млн, однак, роль України у світовій музичній культурі так і не підвищилася. В українській поп-музиці немає сьогодні жодного співака, співачки або групи, які б стали зірками першої величини десь іще в світі, крім самої України, Росії, Білорусії та частково – решти пост-радянського простору.
Трохи про досвід і економічні вигоди попередніх країн, що були господарями конкурсу
За оцінками Європейського мовного союзу, в останні 10 років вартість проведення конкурсу обходиться країні, що приймає його, в суму, еквівалентну $40-46 млн.
Україні в поточному році вдасться суттєво заощадити, витративши менше, тому це буде один із “найдешевших” конкурсів “новітньої” історії Євробачення.
Росія і Азербайджан, які приймали у себе Євробачення в 2009 і 2012 роках, змогли «вкластися» в цей діапазон, вартість проведення конкурсу в цих країнах склала $44 до $46 млн відповідно.
Крім того, в Росії величезну вигоду у вигляді рейтингу і рекламних доходів отримав державний «Перший канал», який володіє правами на трансляцію Євробачення спільно з іншим державним телеканалом ВГТРК («Росія-1»).
Трансляцію «Євробачення-2009», що проходило в Москві, в Росії подивилися 17,6% всієї глядацької аудиторії, це був рекорд за всю історію телевізійних трансляцій конкурсу в Росії.
А ось Данія, яка приймала у себе конкурс в 2014 році, витратила $60 млн, це поки що рекорд за вартістю проведення конкурсу.
Україна один раз вже отримувала вигоду від економії на витратах (2005 року), напевно отримає і цього року.
Однак конкурс пройде, про нього швидко забудуть, бо ці заходи продукують більше скандалів, ніж справжніх світових зірок.
Наталія Мільчакова, заступник директора аналітичного департаменту Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас