Apple & Samsung &... або на "Олімпі" стає тісно


Apple & Samsung &... або на "Олімпі" стає тісно

Лідери індустрії високих технологій, компанії Apple і Samsung, продовжують з’ясовувати між собою, хто головний. Тим часом, завдяки активному зростанню своїх продажів, їхнє місце можуть зайняти китайські виробники.

Переоцінена продукція

Флагмани IT-індустрії за останній квартал явно не порадували своїх акціонерів. За 3 квартал 2016 року фінансові показники Apple і Samsung помітно погіршилися. В порівнянні з минулим кварталом, операційний прибуток Apple знизився на 28%, у Samsung падіння на 30%. Чистий прибуток Samsung знизився на 17%, а у Apple зріс на 16%

Погіршення фінансових результатів пов’язано зі зниженням рівня продажів. За результатами звітного кварталу виручка Apple склала 46,9 млрд дол., що на 9% гірше, ніж торік. На зниження темпів зростання продажів Apple також впливає висока вартість продукції компанії.

На думку користувачів, продукція Apple визнана найбільш переоціненою. Цей неприємний для «яблучників» результат з’ясувався під час опитування думки споживачів, проведеного компанією UBS в США, Німеччині, Великобританії, Японії і Китаї.

Тільки 20% опитаних погодилися, що продукція Apple коштує своїх грошей. У Samsung цей показник 48%. Прихильність до Apple підтвердили 29% респондентів, Samsung – 35%.

Сприйняття Apple як люксової продукції у 30% опитаних, у Samsung цей показник 31%. Унікальною продукцію Apple вважають 33% респондентів, що значно більше, ніж у Samsung. Таким чином, навіть унікальність Apple не дає можливості відчувати себе в безпеці і не реагувати на постійні зміни запитів покупців.

Зниження фінансових показників Samsung пов’язано з провалом при виведенні на ринок флагмана Galaxy Note 7, який мав скласти конкуренцію iPhone 7. Технічні проблеми з акумуляторами змусили корейців зупинити виробництво і продаж апаратів. Після появи цієї новини вартість акцій Samsung Electronics впала на 8%, ринкова капіталізація знизилася на 17 млрд дол. Операційний прибуток мобільного підрозділу Samsung у третьому кварталі знизився на 95%.

Apple миттєво скористався збоєм у конкурента, збільшивши продажі iPhone 7.

У четвертому кварталі можна чекати поліпшення показників у Apple за рахунок зростання продажів. Корейська компанія, навпаки, прогнозує зниження рівня операційного прибутку на 3,1 млрд дол. за наступне півріччя.

Епоха змін

Для того, щоб залишитися на плаву, компаніям IT-індустрії треба постійно пропонувати споживачеві нові продукти і розробки. Варто ненадовго затриматися, і ексклюзивні рішення з’являються у конкурентів. Саме так втратила лідерські позиції Nokia, затримавшись із виходом на ринок зі своїм смартфоном і операційною системою.

Порівняно з минулим роком значні зміни відбулися серед найбільших виробників смартфонів.

Перша трійка залишилася без змін. При цьому більш помітною стала тенденція поступового зниження ринкової частки лідерів: компаній Apple і Samsung.

Обидві компанії в 3 кварталі 2016 року відчутно знизили продажі: Apple на 5,3%, Samsung на 13,5%. В результаті, ринкова частка Samsung впала до 20%, Apple – до 12,5%.

Huawei, завдяки своєму дуже широкому модельному ряду, помітно збільшила свої продажі, збільшивши частку на ринку з 7,2% до 9,3% в цьому році. Продажі смартфонів Huawei вже перевищили 100 млн шт., за рік рівень продажів може скласти 130 млн шт. В планах компанії через 2 роки обійти Apple і вийти на друге місце в світі у виробництві смартфонів.

З першої п’ятірки випали Lenovo і Xiaomi, їхнє місце зайняли китайські OPPO і Vivo. В 3 кварталі, в порівнянні з минулим роком, OPPO наростила свої продажі на 121,6%, а Vivo – на 102,5%, що і дозволило їм потіснити конкурентів. За півтора роки OPPO зуміла збільшити продажі з 7,3 до 25,3 млн шт. за квартал, або в 3,5 рази. У свою чергу, Lenovo змушена була поступитися конкурентам, значно знизивши продаж в 2016 році.

Китайська експансія

Цей рік може стати початком потужного виходу китайських виробників смартфонів на міжнародний ринок. За прогнозними оцінками, в 2016 році з 12 найбільших виробників смартфонів 8 компаній будуть із Китаю.

За результатами року продажі апаратів, вироблених в Китаї, складуть понад 500 млн шт., або близько 35% світового виробництва. Що можна порівняти з річним рівнем виробництва компаній Apple і Samsung.

З таким обсягом виробленої продукції китайським виробникам стало тісно на внутрішньому ринку, і вони змушені були почати експансію на міжнародний рівень. Їхня частка на ринку зростатиме, бо у китайських компаній значно вищі темпи зростання продажів, у порівнянні з конкурентами. Також лідером зростання може стати індійська Micromax, яка за результатами року планує збільшити продажі на 74%.

Туманні перспективи

Перенасиченість ринку, жорстка конкуренція і тиск з боку китайських виробників повільно, але впевнено, знижують частку лідерів на ринку. У 2014 році Apple і Samsung контролювали 41% ринку смартфонів, в 2015 році – 39%, за прогнозами в 2016 році показник знизиться до 37%.

Ймовірно, тенденція зниження ринкової частки лідерів продовжиться і далі, оскільки темпи зростання продажів у конкурентів значно вищі. Так, у 2016 році очікується приріст продажів у Micromax на 74%, у ОРРО – на 54%, у Vivo – на 48%. В той час як у Apple і Samsung зростання продажів залишиться на мінімальному рівні.

Сергій Савенко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua