Бізнес-омбудсмен повідомив, з чим пов'язана половина скарг бізнесу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес-омбудсмен повідомив, з чим пов'язана половина скарг бізнесу

Казна та Політика
527
Рада бізнес-омбудсмена (РБО) України в третьому кварталі 2016 року одержала найбільшу кількість скарг від бізнесу з початку своєї діяльності в травні 2015 року – 242 скарги, з яких близько половини пов’язані з невиконанням державними органами вимог законодавства, повідомив бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета.
“Десь 50% (скарг – ред.) пов’язані просто з тим, що державні органи не виконують закон”, – сказав він в ході “круглого столу” в Києві в п’ятницю.
При цьому зазначивши, що більшість скарг (75%) стосувалися Державної фіскальної служби (ДФС, 56%), силових структур (12%) і органів місцевого самоврядування (7%).
“Далі зростає питома вага скарг на Державну фіскальну службу: якщо в минулому році вона склала 43%, у другому кварталі досягла 50%, то в третьому кварталі це вже було 56% всіх скарг”, – констатував А.Шемета.
За його словами, скарги щодо відшкодування ПДВ і електронного адміністрування ПДВ в основному пов’язані з грубими порушеннями законодавства, зокрема з недотриманням термінів і правил, невиконанням внутрішніх інструкцій ДФС.
Разом з тим, ДФС до кінця третього кварталу виконала 80% всіх рекомендацій РБО, що є одним з кращих показників. В цілому держоргани виконали 75% всіх наданих РБО рекомендацій (+5п.п. у порівнянні з другим кварталом, +11 п.п. в порівнянні з першим кварталом).
Також, за інформацією бізнес-омбудсмена, збільшилася кількість скарг на держпідприємства – майже в 2 рази (в основному вони стосувалися невиконання контрактів), на митницю – на дві третини (в основному стосувалися визначення митної вартості). Водночас, кількість скарг з питань щодо змін до нормативних актів скоротилася на чверть, на електронне адміністрування ПДВ – на 30%.
Крім того, в антирейтингу з’явилися нові учасники: органи вищої державної влади (парламент, президент, Кабінет Міністрів), Міністерство фінансів, Антимонопольний комітет, тоді як вибули з нього Міністерство соціальної політики, Міністерство екології та природних ресурсів, Міністерство економіки та торгівлі України.
За даними А.Шемети, РБО за третій квартал почала 145 розслідувань (на 38% більше в порівнянні з другим кварталом) і успішно закрила 119 справ. Протягом розслідування закрито 52% всіх справ (+6п.п.). При цьому РБО заощадила бізнесу майже 1,5 млрд грн (у 3 рази більше), половина з них припала на відшкодування ПДВ. Загальний фінансовий ефект закритих розслідувань за 16 місяців діяльності ради досяг майже 5 млрд грн.
Загальна кількість отриманих скарг за квартал зросла на 14%. На думку бізнес-омбудсмена, це пов’язано більшою мірою з поширенням інформації про діяльність РБО і зі зростанням ефективності його діяльності. У липні 2016 року загальна кількість звернень бізнесу перейшла за 1 тис., а до сьогоднішнього дня досягла 1,277 тис.
А.Шемета також відзначив скорочення терміну розгляду скарг бізнесу зі 104 днів у другому кварталі до 89 днів в третьому кварталі.
За інформацією РБО, основним джерелом звернень (75%) залишилися представники малого та середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі і телекомунікацій.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас