"Третя транспортна революція": починається ера безпілотників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Третя транспортна революція": починається ера безпілотників

Технології&Авто
1864
Президент і співзасновник Lyft Джон Циммер виклав у мережу 14-сторінковий роздум “Третя транспортна революція”, присвячений майбутньому автомобільного транспорту. Він вважає, що до 2025 року жителі США відмовляться від особистого транспорту на користь автономних сервісів. Автомобілі перестануть бути об’єктом власності і перетворяться на джерело послуг. Вулицями їздитимуть бари на колесах, а професія водія піде в небуття.
У своєму маніфесті на Medium співзасновник сервісу для замовлення таксі прогнозує, що через п’ять років більшість перевезень Lyft здійснюватимуть безпілотники, а через 10 років весь автопарк стане автономним. Циммер процитував главу Tesla Ілона Маска, який вважає, що власники робомобілів сформують систему для здачі своїх машин в оренду. «Ілон має рацію щодо того, що необхідна транспортна мережа. Але перехід до безпілотників відбудеться не тільки за рахунок приватних автомобілів. Простіше і приємніше буде користуватися робомобілями з автопарку Lyft», — зазначив Циммер.
Як саме Lyft доб’ється таких радикальних змін в такі короткі терміни, Ціммер не пояснює. Але він відзначає кілька стадій розвитку безпілотників. До початку 2017 року пошириться автономний рух по певних дорогах і виділених смугах. Автономний рух на низьких швидкостях (менше 40 км/год) по дорогах загального користування з’явиться вже в 2018 році. Повна незалежність робомобілів стане наступним логічним кроком у цьому ланцюжку.
Співзасновник Lyft вважає, що до 2025 року жителі великих американських міст відмовляться від власних автомобілів. Це призведе до змін міської інфраструктури: вулиці і парковки перетворяться на майданчики для житла та відкриті простори.
В інтерв’ю The Verge він також описав футуристичну концепцію автомобіля як платформи для різних сервісів і закладів.
Lyft попервах використовуватиме гібридний сервіс, тобто водій перебуваиме за кермом безпілотника і контролюватиме рух. Але з часом водій, а з ним кермо і педалі стануть зайвими. Пасажирам достатньо буде викликати через додаток безпілотне таксі і платити за кілометри, користуючись сервісом за передплатою.
Циммер також відзначив кілька проблем, з якими доведеться зіткнутися в найближчому майбутньому. Кому буде належати парк безпілотників, якщо немає водіїв? Що чекає водіїв у новому світі? Як уряд може сповільнити або прискорити цей перехід?
Водночас у середині вересня конкурент Lyft компанія Uber запустила в Піттсбурзі сервіс роботаксі. Безпілотні автомобілі, обладнані лідарами і камерами, вже розвозять пасажирів. У недавньому інтерв’ю глава Uber Тревіс Каланік заявив, що якби його компанія не представила сервіс роботаксі, її рано чи пізно обігнали б конкуренти. З цієї точки зору, для запуску безпілотників у Піттсбурзі був питанням виживання в конкурентній боротьбі.
Згідно з опитуванням Американської автомобільної асоціації, 75% автовласників США побоялись би їхати в машині, якою керує автопілот. А опитування, проведене виданням Vox спільно з Morning Consult, показало, що більшість жителів США не вірять в те, що робомобілі скоротять пробки і зменшать кількість ДТП. Це ж опитування показало, що 78% американців в принципі ніколи не користувалися сучасними сервісами райдшерингу, а 53% у найближчі 10 років не збираються користуватися послугами безпілотників.
За матеріалами:
hightech.fm
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас