Прибутковість корпоративних облігацій іде в мінус — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Прибутковість корпоративних облігацій іде в мінус

Фондовий ринок
554
Інвестори почали платити за право надавати позики компаніям. І це новий приклад того, як агресивна політика центральних банків призводить до того, що традиційні принципи фінансової сфери перестають діяти.
Німецька компанія Henkel, один з провідних світових виробників побутової і промислової хімії, і французька фармацевтична компанія Sanofi випустили облігації з негативною дохідністю. Це означає, що інвестори платять за облігації більше, ніж отримають до часу їх погашення через кілька років.
Henkel продала дворічні облігації на €500 млн із прибутковістю мінус 0,05%, Sanofi — бонди з погашенням в січні 2020 р. на €1 млрд з аналогічною прибутковістю. Обидві компанії, крім цього, розмітили також облігації з низькою, але позитивною прибутковістю.
“Оскільки процентні ставки досягли рекордно низьких рівнів, ми вирішили діяти виходячи з ситуації”, – повідомила прес-секретар Sanofi. У компанії Henkel відмовилися коментувати розміщення облігацій.
Уряди низки країн вже випустили бонди з негативною прибутковістю в цьому році. Але для компаній це велика рідкість, враховуючи високі кредитні ризики для інвесторів.
До зниження прибутковості корпоративних облігацій призвели дії Європейського центрального банку. У червні регулятор розширив програму скупки активів і почав купувати корпоративні бонди, що призвело до зростання попиту на папери і зниження їхньої прибутковості. Станом на 2 вересня ЄЦБ купив корпоративні облігації більш ніж на €20 млрд. Більшість паперів регулятор придбав на вторинних ринках, де інвестори купують і продають вже випущені облігації. На засіданні 8 вересня ЄЦБ ухвалить рішення, чи варто ще розширяти діючу програму скупки активів.
Але навіть якщо зниження прибутковості цілком зрозуміло, інвестори ставляться до цього з побоюванням.
“Ми намагаємося осмислити це, – зазначає керівник відділу європейських корпоративних облігацій PGIM Fixed Income Едвард Фарлі. – Здається досить дивним просити компанію доглянути за вашими грішми і повернути вам менше через два-три роки”.
Може здатися нелогічним купувати облігації за умови, що частина коштів буде втрачена. Але можливості вибору у інвесторів обмежені, враховуючи ще більш низьку прибутковість по багатьох держбондах і витрати на зберігання готівки. Хтось може розраховувати на те, що скупка активів центробанком сприяє ще більшому зростанню цін, що дозволить продавати облігації до того, як настане термін їх погашення, і отримувати прибуток. Іншим інвесторам потрібно вкладати кошти в певні типи облігацій. Деякі інвестори переходять від європейського боргу до американських корпоративних облігацій, які пропонують більш високу прибутковість, що знижує вартість запозичень для компаній США.
За даними Tradeweb, станом на 5 вересня в єврозоні торгувалися корпоративні бонди інвестиційного рівня з негативною прибутковістю майже на €706 млрд, це понад 30% усього ринку. Для порівняння: на початку січня ця частка становила близько 5%.
Однак випадків продажу корпоративних облігацій з прибутковістю нижче нуля поки не так багато. Крім вчорашнього розміщення Henkel і Sanofi, єврооблігації з негативним доходом цього року випустили британська BP, а також німецькі BMW AG і державний оператор залізничної мережі Deutsche Bahn AG.
Центральні банки по всьому світу вживають заходів для стимулювання економічного зростання. У деяких країнах регулятори вже ввели негативні базові ставки. У липні глава ЄЦБ Маріо Драгі повідомив, що попит на кредити з боку компаній і домогосподарств продовжував зростати у II кварталі, оскільки політика ЄЦБ значно покращила умови кредитування.
Однак останнє опитування ЄЦБ, присвячене банківському кредитуванню в єврозоні і опублікований 19 липня, показав, що компанії залучають більше грошей, щоб скористатися перевагою низьких процентних ставок, щоб виплатити борг, створити запаси, збільшити оборотний капітал або здійснити якісь угоди. Але кількість компаній, які залучають позикові кошти для інвестицій в основний капітал, скоротилася в II кварталі.
“Компаніям потрібні переконливі доводи, щоб розширювати свій бізнес за рахунок інвестицій або придбань, засновані на оптимістичних економічних прогнозах і зменшенні ризиків в короткостроковій перспективі”, – відзначає кредитний стратег Barclays PLC Зосо Девіс.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас