Купівля б/в машин за зниженим акцизом: результати і проблеми за перший місяць — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Купівля б/в машин за зниженим акцизом: результати і проблеми за перший місяць

Технології&Авто
1246
Першого вересня минув рівно місяць, як в Україні працює закон, що помітно знизив акциз на ввезення б/в автомобілів. Незважаючи на те, що, за оцінками експертів, буму уживаних машин в країні поки що немає, Держфіскальная служба справно звітує про кількість “пільгових” колес.
Журналісти з’ясували, наскільки українці активно возять старі машини з Європи і з якими труднощами їм доводиться стикатися на кордоні.
1300 ЗА МІСЯЦЬ. “Пільговий тариф” працює з 1 серпня і буде діяти до 31 грудня 2018 року. При цьому послаблення можна використовувати тільки для машин, вироблених після 2010 року (що підпадають під екологічний стандарт Євро-5). Друге важливе обмеження – на кожного українця можна ввезти тільки один автомобіль. Норму цю прописали спеціально, щоб нею не користувалися автосалони. В середньому вартість одного авто знизилася на 1,5-2 тис. євро: наприклад, акциз на машину з двигуном до 1 тис. кубів знизився в 28 разів – з 1,7 тис. євро до 63 євро.
За словами голови ДФС Романа Насірова, тільки за перший місяць за пільговим акцизом українці ввезли 1315 імпортних авто. (Для порівняння – за 2015 рік до України з Європи ввезли 56 тис. автомобілів, з яких 14,2 тис. – б/в. Автори закону хотіли, щоб в цьому році загальна кількість машин зросла до 76 тис., з яких 30 тис . були б б/в).
“Найбільшу кількість дала Львівська митниця (199 автомобілів), а також Івано-Франківська (161) і Волинська (118)”, – заявив він. На Івано-Франківській митниці нам підтвердили цифру, додавши, що на пропускних пунктах через пільгові автомобілів черг немає. Однак, за даними гендиректора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, реальна цифра набагато менша: “За інформацією з власних джерел, можу сказати, що ввезено поки що всього 738 автомобілів”.
СЕРТИФІКАТ. Працюючий на авторинку Європи Сергій Креймер зазначає: завозячи з Європи авто, українці масово стикаються з низкою одних і тих жсамих проблем: “Мій клієнт купив Volkswagen на престижному аукціоні в Австрії. Проблеми почалися на кордоні – митники вимагали сертифікат відповідності (документ потрібен, щоб підтвердити походження автомобіля. Отримують його у виробника і завіряють в торгово-промисловій палаті країни. – Авт.).
Добре, що документи, видані нам в Австрії, доводили, що машина не є реекспортом з РФ, і сертифікат нам не знадобився. В іншому разі нас би відправили до Німеччини отримувати цей папірець”. Назаренко вважає, що проблеми з сертифікатами виробника не зникнуть: “Буквально вчора Skoda відмовилася від таких сертифікатів. Їх не видають вже і Mercedes, BMW, Volkswagen. Отримати його можна тільки після офіційного запиту, але, з мого досвіду, простій людині вони недоступні”.
Підробка документів та “низькі” ціни
Джерело на автомобільному ринку України розповіло про хитрощі, на які йдуть охочі отримати авто з Європи.
“Найчастіше це підробка документів. Можу згадати два випадки за останній місяць, коли люди виправляли рік випуску автомобіля з 2009-го на 2010-й – інакше в Україні їх просто не пропустили б. Другий момент – використовують іноземців. За доплату поляки і румуни, які готові продати машину, реєструють людину як співвласника. Потім вони просто приганяють автомобіль в Україну і у нотаріуса оформляють довіреність”, – зазначає співрозмовник. Крім того, нерідко ті, хто купив в Європі машину дорожчу за 10 тис. євро, занижують її ціну. “Інакше на Митниці вимагатимуть декларацію: 10 тис. євро – максимум, який можна вивезти через кордон готівкою, не декларуючи”. А Сергій Креймер також зазначає, що на кордоні є безліч людей, які пропонують вирішити будь-які проблеми з документами за 15 хвилин.
Ілля Требор
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас