Як возитимуть українську їжу після закриття Босфору - експерт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як возитимуть українську їжу після закриття Босфору - експерт

Аграрний ринок
2789
Запровадження надзвичайного стану на три місяці в Туреччині збентежило українських зернотрейдерів. Ця країна контролює Босфорську протоку, через яку держави Причорномор’я (Україна, РФ, Казахстан) постачають зерно міжнародним покупцям.
Поки турецькі партнери наших компаній зайняли вичікувальну позицію і знизили активність.
“Частково просідання ціни на ячмінь і горох в Україні пов’язане саме з тимчасовим припиненням турками активних операцій. Але це відкладений попит, який з часом відновиться. Горох використовується як сировина для харчової промисловості, а ячмінь йде через Туреччину транзитом по шляху до країн Африки”, – повідомив UBR.ua комерційний директор групи компаній “УкрАгроКом” і “Гермес-Трейдинг” Павло Фесюк.
За його словами, головне питання для трейдерів – логістичне: працюватимуть турецькі порти чи ні?
Для українських експортерів порти Туреччини є воротами до країн Північної Африки. Частина товарів перероблялася в Туреччині, наприклад, соняшникову олію рафінували і бутилювали, а потім реекспортували до сусідніх країн. Те саме стосується і зернових, які частково переробляли в крупу та борошно, після чого відправляли в Сирію, Іран, Ірак тощо.
“Тому ми очікуємо, що на перших порах ділова активність істотно знизиться. Турецький бізнес буде шукати альтернативу, благо ділові зв’язки у них добрі. На це може піти місяць або два. Можливо, будуть більше задіяні українські порти для відправки товару. Обсяги торгівлі, звичайно, можуть впасти, але з точки зору логістичних можливостей для України це непогано, ми очікуємо інтенсифікації перевезень”, – говорить Павло Фесюк.
Він вважає, що, можливо, в Україну навіть прийдуть нові інвестиції.
“Я знаю кілька проектів, у тій же Одесі, коли турецькі компанії інвестують в зернові стафіровочні бази і комплекси, тобто майданчики з перевалки (стафіровки) вантажу”, – зазначив експерт.
Вкладаються кошти і у виробництво комбікорму. Це приклад того, як турецький бізнес намагається диверсифікувати постачання. Тобто, відбудеться перерозподіл шляхів доставки товару кінцевому споживачу, резюмував Фесюк.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас