Електромобілі в Європі: податкові пільги, безкоштовні парковки, підзарядка на замовлення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Електромобілі в Європі: податкові пільги, безкоштовні парковки, підзарядка на замовлення

Технології&Авто
1866
Для підвищення попиту на електрокари європейські країни застосовують широкий спектр стимулів, в тому числі і фінансових. На дорогах України щорічно з’являється все більше електромобілів. Ця тенденція характерна для всіх європейських міст. Наскільки ж популярна нова технологія в країнах ЄС і скільки нових електрокарів щорічно виїжджають на автодороги?
Різноманітні стимули
Хоча загальні цифри на ринку електрокарів в країнах ЄС в порівнянні зі звичайними автомобілями поки не досить високі, але інтерес помітно зростає, а інфраструктура – розширюється. За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, в минулому році кількість зареєстрованих в ЄС електромобілів зросла вдвічі. Так, згідно зі звітом, протягом 2015 року в Євросоюзі було зареєстровано близько 146 161 електрокарів в порівнянні з 69 996 таких авто в 2014 році.
Лідером називають Нідерланди. Тут протягом 2015 року поставили на облік 43 441 авто (в порівнянні з 14 805 в протягом 2014 роки). Далі йдуть Великобританія (28 715 авто; в 2014 – 14 608), Німеччина (23 481 авто; в 2014 – 13 118), Франція (22 867 авто; в 2014 – 12 497).
Серед країн, які не є членами ЄС, але входять в Європейську економічну зону, виділяється Норвегія, де в минулому році зареєстрували понад 33 тисяч електрокарів.
Більш того, якщо поглянути на статистику з точки зору частки електрокарів на ринку продажу авто, то тут топ-5 країн дещо інший. За даними Європейської обсерваторії альтернативного палива, Норвегія є абсолютним лідером. Тут, в 2015 році частка електрокарів (як повних електрокарів, так і гібридного типу) на ринку склала більше 23%. На другому місці зі значно низьким показником – Нідерланди – 9,9%. Далі йдуть Ісландія – 3,9%, Швеція – 2,5%. На п’ятому місці-Данія – 2, 4%.
У той же час, в Німеччині, яка вважається країною з найбільшим автомобільним ринком Європи, частка продажів електрокарів склала 0,8%.
Для заохочення покупців і збільшення попиту на електрокари європейські країни застосовують різноманітні стимули, в тому числі і фінансові. У багатьох країнах покупці можуть розраховувати на податкові пільги або субсидії.
Так, в Норвегії, за інформацією місцевої асоціації електромобілів, починаючи з 90-х років, здійснили цілий ряд поетапних кроків, щоб зробити покупку електромобіля більш привабливою. Наприклад, для електрокарів скасували імпортний і щорічний реєстраційний збір, ввели нульову ставку ПДВ, скасували податок для корпоративних авто. Водіям електрокарів дозволили не платити за платні дороги і надали право користуватися смугами для міського транспорту.
У Нідерландах покупці електромобілів звільняються від сплати податку при реєстрації (BPM) і збору за користування дорогами (MRB).
Уряд Німеччини обіцяє покупцям субсидії в 4 тисячі євро при купівлі електромобіля і 3 тисячі при купівлі гібрида. Франція пропонує “еко-бонуси” покупцям транспорту з низькими викидами – до 6 300 євро.
За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, різні податкові заохочення також існують в Греції, Австрії, Великобританії, Португалії та інших країнах.
Парковка і зарядка
Ще один важливий аспект стимулювання попиту на електромобілі – це розвиток зручної інфраструктури, за допомогою якої власник може без проблем зарядити автомобіль. Наприклад, в Нідерландах практично на кожному підземному паркінгу можна знайти кілька місць, спеціально відведених під електромобілів, де можна не тільки припаркувати, але і зарядити свій авто. Крім того, в містах можна знайти велику кількість окремих зарядних станцій, розташованих прямо на вулицях. Наприклад, в Гаазі – місті з населенням трохи більше 500 тис. осіб – налічується близько 500 станцій зарядки, ще 500 місцева влада планує встановити протягом найближчих років. Водій електрокара може припаркувати автомобіль і за допомогою власного кабелю приєднати до станції. Оплатити заправку можна за допомогою картки-абонемента.
Цікавим в цьому плані – досвід Амстердама. Місцева влада підійшла до питання за принципом “де немає електромобілів – не потрібні заправки, а й де немає заправок – там немає автомобілів”. Так що тепер кожен власник електромобіля може направити онлайн запит про встановлення станції зарядки. Крім того, місцеві фахівці аналізують, як і коли найбільш активно використовуються зарядні станції, щоб оптимізувати інфраструктуру. Так заправки з’являються в місцях, де це найбільш зручно для користувачів. Крім того, місто надає субсидії для придбання електромобілів службам доставки, таксі, службам пасажирських перевезень.
У центральній частині британської столиці, де знаходяться основні туристичні визначні пам’ятки, власники електрокарів можуть розраховувати на безкоштовну парковку в певних місцях, а також безкоштовну 4-х годинну зарядку автомобіля. Жителі району також не повинні платити за дозвіл на парковку.
Загалом, одним із серйозних факторів збільшення кількості автомобілів можна назвати свідому політику багатьох європейських країн, спрямовану на збільшення кількості електромобілів на дорогах. У деяких країнах обговорюються і вкрай амбітні плани – так, в Норвегії презентували пропозицію Національного транспортного плану, за яким усі нові автомобілі до 2025 року повинні мати нульовий рівень викидів, а в голландському парламенті підтримали пропозицію починаючи з 2025 дозволяти продаж виключно автомобілів з нульовим рівнем викидів. Німецький уряд запускає програму, завдяки якій сподівається збільшити кількість електромобілів на дорогах практично в десять разів, довівши їх кількість до півмільйона.
Марина Гонта
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас