До чого призведе зменшення акцизного збору на автомобілі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

До чого призведе зменшення акцизного збору на автомобілі

Технології&Авто
6364
Минулого тижня в першому читанні депутати проголосували за законопроект, яким передбачається зниження акцизного збору на вживані автомобілі в кілька разів. Говорити про повне прийняття законопроекту ще дуже рано, але дізнатися до чого він призведе – цілком можливо.
Перше читання пройшло
Законодавець в нашій країні підійшов до історичного моменту, а саме до зменшення акцизного збору на ввезення вживаних автомобілів і зниження ввізного мита. У вівторок, 12 квітня в першому читанні був прийнятий за основу законопроект № 3251 згідно з яким пропонується знизити ставки акцизного збору на автомобілі , що були у вжитку, до 28 разів. Зміни пропонується внести в Податковий кодекс України та тимчасово, з 01 січня 2016 року і до 31 грудня 2017 року зменшити ставки такого акцизного збору.
“В Україні податкове навантаження на нові автомобілі становить 47%, а на старі – 170%, тобто акцизи непропорційно високі”, – підкреслила нардеп Тетяна Острикова (Самопоміч).
У пояснювальній записці до законопроекту сказано, що його метою є стимулювання розвитку ринку автотранспортних засобів в Україні. Завдання законопроекту полягає в збільшенні надходжень до державного бюджету за рахунок детінізації автомобільної галузі.
В АТ “Клочков і партнери” пояснили, якщо прийнятий в першому читанні законопроект №3251 пройде і наступні сходинки законотворчого процесу, на практиці зміни будуть виглядати наступним чином. Наприклад, ставка акцизу за ввезення шестирічного автомобіля з бензиновим двигуном об’єм 1400 куб. см складе 0,063 євро за 1 куб. см., тобто 88,2 євро. Нинішня ставка на аналогічний автомобіль становить 1,761 євро за 1 куб. см., тобто 2 465,40 євро. Різниця досить відчутна. Зміни в ставках акцизу різні, в залежності від об’єму двигуна, виду автомобіля і палива.
“Таке зменшення податкового навантаження на громадян України дасть можливість суттєво оновити нинішній автопарк громадян, оскільки на сьогоднішній день середній вік автомобіля в Україні більше 18 років, тоді як в Європі він становить трохи більше 8,5 років, – вважає адвокат Володимир Клочков, керуючий партнер АТ “Клочков і партнери”. – Саме акцизний збір є основною статтею витрат при розмитненні вживаного авто і робить вартість розмитненого автомобіля занадто високою”.
До чого призведе зменшення акцизного збору на автомобілі
Вартість змінюється на…
В AUTO-Consulting додали, що на авто об’ємом 1,5-2,2 л ставка акцизу пропонується на рівні 0,267 євро, проти 2,441 євро, виходить зниження в 9 разів. На авто з об’ємом 2,2-3 л акциз пропонується встановити на рівні 0,276 євро, проти 4,985 євро, а це зниження в 18 разів. А для багатокубатурних бензинових авто з двигуном понад 3 л ставку пропонують знизити до 2,209 євро, проти нинішньої 4,985 євро, зниження в 2,2 рази.
Автомобілі з дизельним мотором теж отримають свої переваги. Депутати пропонують встановити ставку акцизного податку 0,103 євро за 1 см3 для автомобілів з дизельними двигунами до 1,5 л (зараз ставка на них 1,761 євро). Дизельні автомобілі з мотором 1,5-2,5 л можуть отримати ставку 0,327 євро за 1 см3, проти нинішніх 2,441 євро, зниження в 7,5 раз, а для багатокубатурних дизельних моторів більше 2,5 л ставку встановлять в 2,209 євро за 1 см3.
На думку AUTO-Consulting, розмитнення вживаних автомобілів подешевшає в рази. Приміром, акцизний податок і його складова в фінальному ПДВ з автомобіля 1,5 л складе всього 110-115 євро, проти нинішніх платежів в 3160 євро. З урахуванням того, що ставка мита на вживані автомобілі в угоді про Асоціацією з ЄС жорстко обумовлена і буде знижуватися щороку, прийняття законопроекту №3251 фактично відкриває український ринок для вживаного імпорту з Європи.
“Чому найбільші преференції за діапазоном 1-1,5 л? Мабуть, законодавці хочуть стимулювати імпорт малокубатурних авто з невеликим об’ємом двигуна. Крім того, необхідно розуміти, що прийняття законопроекту 3251 призведе до здешевлення наявних в українців автомобілів віком до 5-8 років. Приплив “свіжих” авто з Європи за низькими ставками акцизів, моментально зіб’є ціни на внутрішньому ринку на аналогічні авто. Ті, хто розраховував продати їх навіть за нинішніми цінами, не зможуть цього зробити. І торкнеться це 1,5-2 млн автомобілістів. Поза зоною ризику від падіння цін будуть лише власники старих авто, так як через норм Євро-5 в Україні не зможуть везти машини старше 2009 року випуску “, – розповів Finance.UA Олег Омельницький з AUTO-Consulting.
Так, дешевше чи ні?
Другий тиждень не замовкають дебати щодо нової вартості автомобілів, думки експертів розійшлися на дві сторони: одні наполегливо переконані, що вартість автомобілів різко знизиться, а інші приводять контраргументи і доводять зворотнє.
Наприклад, генеральний директор ВААІД Олег Назаренко заявив наступне: “Хочу нагадати, що Україна підписала договір про Асоціацію з ЄС в рамках якого взяла на себе зобов’язання, в тому числі і в області екології. З 1 січня 2016 року в Україні діють норми Євро-5, яким відповідають європейські авто тільки з 2009 року. А такі авто в ЄС теж не дешеві. Не варто мріяти, що до нас поїдуть машини, які продаються на сайтах Європи за 300-1000 євро. Вони всі не відповідають Євро-5 і їх по законодавству неможливо буде зареєструвати. Закон передбачає з 1 січня 2016 роки тільки норми Євро-5 і вище. Ось такими були вимоги самого ЄС. І Україна їх взялася виконувати і виконує. Скажу більше, з 2018 року будуть діяти взагалі норми Євро-6, а їм будуть відповідати лише 2-3-річні автомобілі. Тому міф про дешеві авто з Європи, що кочує в ЗМІ, це всього лише міф. Цього ніколи вже не буде “.
До чого призведе зменшення акцизного збору на автомобілі
Для того, щоб розібратися, як же поміняються ціна на автомобілі пригнані з Європи Finance.UA звернувся до експертів і разом з ними проаналізував це питання на прикладі декількох популярних автомобілів на ринку колишнього вживання.
Оглядач сайту Автоцентр Сергій Петров розповів, що поточну вартість автомобілів можна подивитися на сайті avtobazar.ua, для порівняння краще брати середню вартість машин, хоча, звичайно, є ціни дешевше і нижче, але в такому випадку такий транспортний засіб має технічні проблеми.
“Теоретичну вартість машини, якщо ухвалять у другому читанні законопроект №3251, ми перевіряли на нашому митному калькуляторі Німецькі ціни дізнатися також не складно, варто зайти на ресурс mobile .de. Вартість російських б/у машин ми порівнювали з сайту auto.ru. Виходячи з даного аналізу, найбільше від зниження акцизів виграють самі депутати. Адже після зниження акцизів найістотніше впадуть ціни на преміум-автомобілі – Mercedes-Benz S-класу, BMW X6, Toyota Land Cruiser 200. Різниця між теперішньою вартістю цих автомобілів, які можуть собі дозволити аж ніяк не бідні люди, і ціною після зниження акцизів, становить 5-11 тисяч євро, – коментує Сергій Петров. – Звичайно, в разі зниження акцизів подешевшають і більш доступні автомобілі. Замість нинішніх 7-10 тисяч євро найбільш популярні в Європі легковики В-С-класів будуть коштувати у нас 5-6 тисяч євро. Але якщо перевести ці ціни в гривні, то вийде 150-180 тисяч гривень. Порівняно з вартістю нових легковиків українського виробництва, але ніяк не менше. Тобто про зовсім вже дешеві автомобілі за 2-3 тисячі євро (або 60-90 тисяч гривень) можна все-таки не мріяти”
До чого призведе зменшення акцизного збору на автомобілі
Ціни на автомобілі класів D, E, а також на компактні кросовери з нинішніх цін (14-16 тисяч євро) можуть подешевшати до 9-14 тисяч євро. “Істотно, але не критично. Все-таки 10 тисяч євро – це близько 300 тисяч гривень “, – додав Петров. Таким чином, зниження акцизів на старі автомобілі може знизити ціни на популярні автомобілі віком 5-6 років або молодше. Причому, чим дорожче автомобіль і чим більше у нього обсяг двигуна, тим більше він подешевшає.
Яценюк запропонував
Другою новиною для автолюбителів стала недавня заява екс-прем’єр-міністра Арсенія Яценюка про намір скасувати ввізне мито на вживані транспортні засоби.
“Хоч розмір ввізного мита, на відміну від акцизного збору, і не такий істотний, проте наміри його скасувати не можуть не радувати”, – вважає Володимир Клочков.
На думку Клочкова, у разі скасування ввізного мита, автовласники додатково заощадять 10% від вартості автомобіля. Відповідний законопроект №4382 “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом легкових автомобілів, що були у вживанні” депутати фракції “Народний фронт” планували зареєструвати 12 квітня, проте такого проекту на сайті Верховної Ради ще не вдалося знайти.
“У будь-якому випадку, з основної статті витрат на розмитнення авто залишиться ПДВ в розмірі 20% від вартості автомобіля, за рахунок якого, найімовірніше, і планується збільшення надходжень до бюджету”, – впевнені в АТ “Клочков і партнери”.
Подейкують, що законопроект не передбачає додаткових фінансових і матеріальних витрат, дірки від відсутності ввізного мита будуть компенсовані за рахунок збільшення обсягів ввезення б/у автомобілів, а також від збільшення надходжень акцизного податку та податку на додану вартість.
Юлія Бондар
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас