Дорогу trade-in: депутати врегулювали торгівлю вживаними автомобілями через автосалони — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дорогу trade-in: депутати врегулювали торгівлю вживаними автомобілями через автосалони

Казна та Політика
1770
Зараз в Україні до 95% старих автомобілів реалізується шляхом прямих угод “продавець-покупець” або через ринки і комісійні майданчики. Тепер же стане можливою цивілізована торгівля через офіційні автосалони.
Парламент прийняв законопроект “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних товарів” (№3046-д). Законопроект був розглянутий Верховною Радою 12 квітня, за його прийняття проголосували 234 депутати, що вище необхідного мінімуму в 226 голосів.
Даний законопроект – без перебільшення доленосний для ринку старих автомобілів, адже в ньому нарешті передбачено зміну структури і механізму податкових надходжень від продажу вживаних машин. Відповідно до закону, відтепер податок на додану вартість буде нараховуватися не з ціни продажу, а з доходу – тобто, з різниці між ціною продажу і документально підтвердженої ціною придбання.
Не секрет, що зараз в Україні до 95% старих автомобілів реалізується шляхом прямих угод “продавець-покупець” або через ринки і комісійні майданчики. Тепер же стане можливою цивілізована торгівля через офіційні автосалони.
Автори законопроекту вважають, що продаж вживаних автомобілів через офіційні дилерські мережі принесе додаткові доходи, пов’язані з наданням фінансових і страхових послуг для покупців, що, в свою чергу, збільшує надходження до бюджету країни.
Що це дасть покупцям і, власне, автосалонам?
“Раніше комісійний майданчик викуповував старе авто, скажімо, за $ 10 тис. І, згідно ПКУ, повинен був сплатити 20% ПДВ – $ 2 тисячі доларів. Щоб заробити, потрібно продати машину, наприклад, за $ 13 тис. ($ 10 тис. – власнику, $ 2 тис. – ПДВ, $ 1 тис. – передпродажна підготовка і, власне, заробіток майданчика), – пояснює керівник ВААІД Олег Назаренко. – Зрозуміло, що така схема не працювала: машина продавалася “перекупам” на ринку або власник самостійно шукав покупця. Бюджет не отримував ні копійки!”.
Тепер же, як зазначає Назаренко, ситуація буде виглядати наступним чином: “Візьмемо ту ж машину за $ 10 тис. Автосалон бере її на комісію і знаходить покупця. Власник машини отримує свої $ 10 тис. І платить автосалону обумовлену комісію – скажімо, $ 500. Саме з цієї суми автосалон і заплатить ПДВ до бюджету”.
Все це означає, що угоди купівлі-продажу старих автомобілів придбають юридичну чистоту, автосалони зможуть запропонувати для таких машин гарантію, а покупці будуть впевнені в походженні автомобіля.
На черзі – підписання законопроекту президентом України, в силу він вступить відразу після опублікування.
Вадим Добровольський
За матеріалами:
Діло
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас