Криза і банки: як банкам заробляти більше і не потонути назавжди — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза і банки: як банкам заробляти більше і не потонути назавжди

Фінтех і Картки
705
Bank Online знову зібрав воєдино всіх провідних банкірів, FinTech – підприємців, і просто ідейних людей. Тема, яку вибрали організатори була суто професійна – доповідачі виступали з ідеями і порадами, що стосуються залучення нових клієнтів, нових способів продажу товарів і послуг. Але найголовніший message даної зустрічі був – як банкам працювати в кризу?
Говорили про …
Ложку дьогтю спочатку конференції додав Дмитро Яблоновський, керівник фінансових досліджень в компанії GfK Ukraine. У наведеній статистиці, він повідомив, що стрімке зростання цін, інфляція, яка злетіла до рівня 40%, привели до зниження рівня добробуту населення. Відповідно, попит на товари і послуги просто впав.
“У період кризи банківські клієнти все більше звертають увагу на надійність, фінансову стабільність банку, в зв’язку з цим у клієнтів проявляється менше вимог до рівня банківського сервісу, вони готові стояти і терпіти в чергах,” – констатував Яблоновський.
Також спікер зазначив зниження відсотка користувачів депозитних договорів. Всім відомо, що банківські терени вже покинуло близько 66 банків, така статистика є руйнівною і впливає на кількість людей, які відкривають кредитні рахунки. В ході опитування компанії GfK виявилося, що люди мають намір продовжувати використання платіжних карток і брати активну користування в сфері інтернет-банкінгу.
В цілому, якщо проаналізувати виступ кожного учасника, то настрій доповідачів можна вважати оптимістичним. Всі стверджують, що працювати в кризу важко, але саме в цей період необхідно покращувати свої сервісні послуги та реагувати на бажання і потреби сучасного споживача. В такому випадку заробіток буде цілком реальний.
Мабуть, з найоптимістичнішою доповіддю виступив Іван Істомін, директор і керуючий партнер PayForce. В Україні не все так погано в розвитку сучасних технологій, тільки за останній 2015 рік у країні сталося 4 ключових змін в області продажів і комунікацій. Покриття інтернету в сільських місцевостях досягло 50%, як не як, а це можна зараховувати, як прогрес; було впроваджено 3G зв’язок, що теж додає перспективи банківському середовищу; і смартфони стають все більш популярними. Незважаючи на обвал гривні, “розумні телефони” стають доступнішими і дешевшими. Гаджетозалежність починає поширюватися, і на це можна подивитися з двох сторін. Перша, позитивна сторона – доступність всіх потреб в один клік. Друга сторона, не така райдужна, – смартфон відбирає половину нашого вільного часу. Згідно зі статистикою компанії Visa, в день ми тримаємо в руках смартфон близько 150 разів. Забагато для одного дня, погодьтеся. Останній, четвертий момент, який зазначив Іван Істомін є поширення і активне вливання нових гравців на ринок з суміжних ритейл-бізнесів, таких як телеком-оператори, супермаркети і так далі.
Без фінансової грамотності клієнтів, банкам ніколи не домогтися істотних транзакційних доходів, впевнений Іван Істомін. Банки просто зобов’язані йти в ногу з часом і підключатися до вищезазначених процесів, інакше транзцакціонний бізнес банку може досягати не самих успішних показників.
Директор і керуючий партнер PayForce заявив, що банки повинні залучати клієнтів в свої послуги. По його думку на ринку вже є банк, який справляється з цим на «ура» – Приватбанк.
P2P – win / win для всіх
На кожній конференції завжди є дискусії. Вони проходять голосніше, яскравіше і гарячіше за будь-яку доповідь. На цей раз експерти обговорили питання “Які послуги будуть найбільш затребуваними в 2016 році?”.
“На сьогоднішній день P2P – це переказ з картки на картку, переказ з карти в кеш, переведення з кеша в карту, тобто будь-які передачі грошей безготівковим шляхом від однієї людини іншій. У минулому році зростання відзначалося в сотнях відсотків, найцікавіше що мені подобається – чим більше гравців, які здавалося б є конкурентами, чим більше банків, які починають надавати цю послугу або ритейл-майданчики, тим більше заробляють все “, – вважає Іван Істомін.
На думку Валерія Сіроштана з РЕНОМЕ-Smar, важливим в цьому році буде навчання банками своїх клієнтів. Це потрібно проводити в кожному відділенні.
“Саме в відділенні, коли до нас прийшов клієнт, і в нас з’являється довіра, ось тут банк повинен включати нову функцію – навчання. За цим піде рух. Це буде драйвер всіх інновацій. Відповідно, коли банки, рітейлери, телекоми зрозуміють, що клієнта потрібно не просто “віджимати” на якусь суму комісій, а пояснити, як це працює”, – додав він.
Uber – початок кінця для банків
Однак, банкам буде досить не просто переформатувати все свої послуги на те, про що раніше говорили спікери. “Над банками нависає серйозна загроза, яка криється за всіма технологічними процесами”, – вважає Сергій Скабелкін, експерт в області FinTech, один із засновників українського венчурного хаба FinTech Cluster.
“Головна проблема, яка не змусить себе чекати – втрата робочих місць, вона ж і призведе до грандіозного колапсу на ринку праці. Наскільки зміниться ринок з приходом Uber, як так звана “уберізація” зачепить діяльність банків? “, – зазначив експерт.
Безумовно, прихід Uber в Україні буде позитивним явищем, який зможе вплинути на патерни поведінки користувачів. Конкуренція на ринку значно пожвавиться, популяризація безготівкових розрахунків досягне таких висот, яких не бачила до цього.
Але, це навряд чи була не єдина відповідь. Учасники дискусії зізналися, що Uber зможе за один раз потопити українські банки, до того ж банки не зможуть витримати ту найвищу конкуренцію, яка зможе виникнути в результаті входження Uber на ринок. Uber є лише маяком, початком того, що банки можуть відправитися в небуття.
Юлія Бондарь
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас