Українці масово кинулися переоформляти ОСЦПВ, - ЗМІ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці масово кинулися переоформляти ОСЦПВ, - ЗМІ

Особисті фінанси
6759
В Україні почала рости кількість звернень до страхових компаній від клієнтів, що бажають переоформити раніше куплені поліси “автоцивілки” на нові, пише Сегодня з посиланням на “Капітал”.
Страховики пов’язують це з розпорядженням Нацкомфінпослуг, що набрало чинності, про підвищення лімітів виплат по ОСЦПВ в два рази: до 100 тис. грн за шкоду, заподіяну майну потерпілих в ДТП, і до 200 тис. грн — за шкоду, завдану їхньому життю та здоров’ю. При цьому тарифи на поліси “автоцивілки” не підвищилися.
“Раз максимальна сума виплати збільшилася вдвічі, багато клієнтів захотіли переоформити старі договори страхування на нові, вирішивши, що за підвищений захист по ОСЦПВ їм не доведеться доплачувати — тарифи не підвищилися”, — говорить голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В’ячеслав Черняховський.
Розпорядження Нацкомфінпослуг про збільшення максимальних страхових виплат за полісами ОСЦПВ комісія прийняла ще 21 липня 2015 року, але воно набрало чинності тільки 19 лютого.
У деяких страхових компаніях очікують у найближчі місяці 30-50% зростання заяв клієнтів на переоформлення полісів ОСЦПВ, але в середньому по ринку кількість таких звернень збільшиться на 10-15%, прогнозує голова правління громадської організації “Український страховий омбудсмен” Юрій Чуніхін.
Стримуючим фактором для масового переоформлення старих договорів ОСЦПВ, за його словами, стануть самі страховики.
Не всі страхові компанії підготувалися до ситуації, бо під час попереднього підвищення лімітів по ОСЦПВ в 2010 році одночасно були збільшені тарифи і заяв на переоформлення договорів ОСЦПВ майже не було.
“Краще б підвищили ліміти виплат ще в травні 2015 року, одночасно з підвищенням вартості ОСЦПВ. Тоді проблем з переоформленням у страховиків не було б”, — вважає голова правління страхової компанії “Скайд” Володимир Стецюк.
Сьогодні страхові компанії намагаються відбити у клієнта бажання переоформляти “автоцивілку”. Хтось відмовляє водіям в цьому, посилаючись на дефіцит нових бланків полісів ОСЦПВ, хтось вимагає заплатити за процедуру 20% від вартості страховки. “Звісно, страхові компанії не мають права відмовляти автовласнику в переоформленні поліса ОСЦПВ, проте саме закон передбачає утримання 20% вартості поліса при достроковому розірванні договору ОСЦПВ за ініціативою страхувальника”, — говорить менеджер з комунікацій страхової компанії PZU в Україні Олександр Мельничук.
За словами голови правління компанії “Княжа” Дмитра Грицути, проблеми з новими бланками полісів ОСЦПВ у багатьох компаній, дійсно, є. Одні страховики заздалегідь проштампували майже всі отримані в МТСБУ бланки полісів даними про “старі” ліміти виплат, а іншим компаніям МТСБУ видало обмежену кількість бланків. Крім того, компанії не знають, як чинити з франшизою по ОСЦПВ (сумою ремонту авто, яку водій платить зі своєї кишені) при переоформленні “автоцивілки”. Вона, за законом, становить 2% від максимального розміру виплати за шкоду майну потерпілого в ДТП. Раніше франшиза була 1 тис. грн, а у зв’язку з новими лімітами повинна підвищитися до 2 тис. грн.
У Нацкомфінпослуг вважають всі проблеми продавців ОСЦПВ надуманими. “У законі чітко описана процедура переоформлення поліса ОСЦПВ, тому не потрібно вигадувати велосипед. А що стосується інших питань, що виникли, якщо страховик не може їх самостійно вирішити, клієнти наступного разу оберуть іншу компанію”, — вважає член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас