Одні емоції: чому Facebook відмовився від звичного значка «лайк» — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Одні емоції: чому Facebook відмовився від звичного значка «лайк»

Технології&Авто
804
25 лютого в українському сегменті Facebook користувачі вирішили поговорити про почуття. Соціальна мережа замість звичного «лайка», представила ще і п’ять значків різних емоцій на вибір: любов, радість, здивування, смуток і злість.
Насправді функція вибору емоцій, крім звичайного Like почала тестуватися ще в минулому році, але лише в обмеженому колі користувачів. А в лютому нові елементи оцінки запису стали вводитися вже повсюдно, в тому числі – і в українському сегменті.
Про те, що соціальну мережу і кнопку Like чекають зміни, Марк Цукерберг розповів ще у вересні минулого року, під час чергової сесії Q&A. Тоді засновник Facebook офіційно заявив, що соцмережа працює над створенням чогось схожого на кнопку Dislike, яка б означала негативну реакцію користувача на пост. «Кнопку Dislike користувачі просили вже давно. Сьогодні можу сказати, що ми над нею вже працюємо», – розповідав Цукерберг.
Навіщо компанії потрібна кнопка Dislike? Справа в тому, що зі зростанням популярності Facebook стрічки користувачів заповнювалися не тільки приємними новинами. Наприклад, при повідомленні про катастрофу або смерть людини ставити «лайк» під записом було недоречно. Тому компанія взялася за розробку інструменту, який би допоміг користувачам виражати емоції точніше.
При цьому Марк Цукерберг відразу заявив, що кнопки Like і Dislike не стануть протилежностями одне одному. Секрет у тому, що Dislike, як і Like – це інструмент ранжування постів. Тобто Dislike не «вбиває» інтерес людини до повідомлення, а є варіантом емоційної реакції.
Розвиваючи ідею про варіанти емоційної реакції, компанія в підсумку відмовилася від однієї кнопки Dislike і представила кілька емоцій. Кожна з них виникла не на порожньому місці. Спеціальні дослідження Facebook проводила протягом усього останнього року, збираючи фокус-групи і опитуючи користувачів. Глобальний запуск «емоцій» також відбувся після тестування кнопок в декількох країнах.
Поява «емоцій» замість звичного «лайка» в Facebook – далеко не єдина зміна в соціальних мережах за останній час. Forbes вибрав ще п’ять прикладів досить радикальних змін у звичних соціальних сервісах.
Facebook Messenger
У квітні 2014-го в Facebook заявили, що відключать можливість ведення листування всередині свого мобільного додатку. І створили окремий додаток – Facebook Messenger. Коли додаток став обов’язковим, буквально за кілька тижнів Messenger встановили понад 500 млн разів по всьому світу. А заодно – сотні тисяч негативних відгуків: користувачі не розуміли, навіщо було запроваджувати окремий додаток для повідомлень. У компанії Facebook таке рішення пояснили просто: додаток Facebook і так був занадто перевантаженим, що гальмувало його розвиток. Незабаром буде ще одне нововведення: нещодавно був анонсований текстовий асистент під назвою «M», який зможе оптимізувати роботу користувачів.
Instagram
Коли Instagram тільки з’явився, його можна було завантажити виключно на iPhone, а всі фото були строго квадратними – як у класичних камерах Polaroid. Незважаючи на обмежену аудиторію, Instagram встановили майже 100 млн разів. Після мільярдної угоди з Facebook фото-сервіс відразу ж випустив додаток для Android, тим самим зробивши «закритий клуб» відкритим для всіх. Сьогодні сервісом користуються вже понад 400 млн осіб.
Але найважливіша зміна відбулася в 2015-му. В серпні минулого року користувачам відкрили можливість публікувати фото будь-якого розміру і формату. Класичні квадратні знімки залишилися, але вже не є обов’язковими. Тоді представники сервісу пояснили своє рішення результатами внутрішнього дослідження: кожен п’ятий опублікований знімок був не квадратної форми (публікувати такі знімки дозволяли спеціальні сервіси), а частина користувачів і зовсім відмовлялася від публікації фото, коли вони не вміщалися в квадрат. Щоб не плодити конкурентів і не давати роботи стороннім сервісам, Instagram прибрав всі обмеження. Виключно «квадратний формат» проіснував трохи менше п’яти років: з 6 жовтня 2010-го до 27 серпня 2015-го.
Twitter
Одна з особливостей сервісу мікроблогів Twitter – суворе обмеження розміру повідомлення до 140 символів. Ентузіасти і активні користувачі сервісу на 140-й день року навіть святкували так званий «День Twitter».
Але в кінці 2015 року було прийнято рішення: обмеження в 140 символів зникне. Джек Дорсі, один із засновників сервісу і віднедавна – CEO компанії, пояснив його наочним прикладом: в якості твіту він виклав скріншот сторінки із записом на кілька тисяч символів, де було представлено докладне пояснення. Саме такий варіант – скріншот з довгим текстом – часто застосовували користувачі Twitter, щоб обійти обмеження. Дорсі заявив, що створювати штучні обмеження сервісу не варто, і тепер максимальна довжина твітів становитиме 10 000 символів.
Foursquare
Сервіс Foursquare, запущений в 2009 році, надавав користувачам можливість зробити чекін на карті (вказати свою геопозицію) і показати іншим своє місцезнаходження в поточний момент. До того ж користувачі могли писати відгуки на заклади, набирати очки за кількість чекінів і отримувати за них бонуси від кафе і ресторанів.
Але в 2014-му сервіс несподівано згорнув свою діяльність і відкрив для чекінів окремий додаток – Swarm, паралельно «убивши» цю функцію всередині Foursquare. За рахунок цього в компанії спробували розділити компетенції: Swarm – тільки для соціального спрямування, а Foursquare – для пізнавального, тут можна залишати відгуки. Такий крок був різко негативно сприйнятий користувачами по всьому світу, яким довелося ставити на пристрій ще один додаток. До речі, Foursquare це не допомогло, і база користувачів так і не зросла.
Viber
Месенджер в класичному вигляді – це сервіс для приватного листування. До недавнього часу Viber таким і був – поки не представив «паблік-чати», що дозволяють будь-кому стежити за листуванням інших користувачів. За словами представників компанії, аудиторія читачів таких чатів величезна, рахунок йде на мільйони. Численні медіа і компанії активно використовують «публічні листування» для просування своїх продуктів.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас