Девальвація гривні і політична криза пригнічують споживчі настрої українців — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Девальвація гривні і політична криза пригнічують споживчі настрої українців

Особисті фінанси
2382
Споживчі настрої населення в найближчі місяці можуть перебувати під тиском на тлі девальвації гривні, політичної кризи і погіршення економічних перспектив. Таку думку висловив Андрій Шевчишин, експерт інформаційно-аналітичного центру Forex Club в Україні.
Девальваційні настрої пригнічують споживчі настрої. Ослаблення гривні в лютому більш ніж на 2% на готівковому ринку і на 5,5% на безготівковому ринку посилює тиск на ціни імпортних товарів, обмежуючи купівельні можливості населення, зокрема, здійснювати великі покупки. Крім того, негативний вплив роблять інфляційні очікування і очікування збільшення навантаження на особовий бюджет через підвищення цін і запланованого на березень зростання тарифів і акцизів.
«З огляду на психологічну готовність населення до більш низьким курсом гривні, а також політичну ситуацію в країні, девальваційні побоювання залишатимуться на високому рівні до тих пір, поки не будуть досягнуті очікувані рівні ослаблення гривні до 30 грн. за долар США, або поки не буде досягнутий стійкий баланс попиту і пропозиції, що може стабілізувати курс », – прогнозує Андрій Шевчишин.
На думку експерта, політична криза стримує споживчий оптимізм, оскільки погіршує прогнози щодо відновлення економіки країни і співпраці з міжнародними кредиторами. При цьому, прогнози для економіки послаблюються не тільки під впливом політичних подій, а й під впливом інших негативних чинників: зниження цін на світовому ринку металів, погіршення перспектив урожаю і зростання вартості посівної ярих культур, ембарго українських товарів в РФ, а також складності з переорієнтацією на інші ринки.
«Для поліпшення споживчих настроїв необхідна стабілізація політичної та економічної ситуації в країні, яка б трансформувалася в зростання економічних очікувань, і зняла ризики девальвації гривні, зростання інфляції і безробіття. Для цього необхідно продовження реформ, і поки вони не будуть здійснені, споживачі і продавці в Україні будуть бачити ризики, а не можливості », – зазначає експерт.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас