Страховики оцінили київські приватні клініки. Хто серед кращих? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Страховики оцінили київські приватні клініки. Хто серед кращих?

Особисті фінанси
2507
Багато працездатних киян, зіткнувшись з чергами в державних поліклініках, розвертаються і йдуть в приватні клініки.
Там прийом коштує грошей, зате черг немає, медсестри посміхаються і лікарі уважні.
Особливо приємно, якщо за весь цей сервіс платить хтось інший, наприклад, страхова компанія.
Хоча в Україні немає обов’язкового медичного страхування, але населення страхує здоров’я добровільно більше 20 років.
Завдяки цьому страхова медицина в приватних клініках Києва процвітає.
На прохання ЕП страхові компанії, що лідирують у сегменті добровільного медичного страхування, оцінили рівень приватних медичних установ столиці за шістьма критеріями: доступність, вартість, якість, різноманітність медичних послуг, співвідношення ціни і якості, рівень сервісу.
Страховики оцінили такі приватні медичні установи: American Medical Centers, “Амедіа”, “Агапіт”, “Аксіведа”, “Авен-про”, “Аполло”, “Біо плюс”, “Біомед”, “Благомед”, “Валерія”, “Віра Надія Любов”, “Гармонія здоров’я”, “Інго”, “Інмедсервіс”, “Здравиця”, “здоров’я столиці”, “Лаян Віннер”, “Меділенд”, “Медиан”, Doctor Sam і Healthy & Happy.
Найбільше оцінок отримали найвідоміші багатопрофільні клініки Києва: “Адоніс”, “АЦМД-Медокс”, “Борис”, “Добробут”, Eurolab, “Здорова сім’я”, LeoMed, “Медіком”, “Медбуд”, “Медісвіт”, “Оберіг”, “Оксфорд медікал”.
Страховики оцінили київські приватні клініки. Хто серед кращих?
У кого ціни кусаються
У число найдорожчих приватних медичних установ Києва, за оцінками страховиків, увійшли відомі, брендові клініки. Серед них – American Medical Centers, “Борис”, “Добробут”, Eurolab, “Оберіг”, “Медіком”.
Вони надають, як правило, повний комплекс послуг, включаючи стаціонар. Хоча в їх роботі зустрічаються мінуси. Наприклад, в 2015 році, відзначили страховики, не у всіх київських підрозділах клініки “Добробут” можна було скористатися рентгенологічним обладнанням.
Незважаючи на цей недолік, робота “Добробуту” в 2015 році отримала найвищі оцінки страховиків. Експерти пов’язують це, в першу чергу, з гнучкою ціновою політикою цієї клініки.
“Хоча послуги у них якісні, ціна на них іноді може бути нижче на порядок, ніж у конкурентів”, – зазначає голова правління компанії “Аско-медсервіс” Тетяна Павлюченко.
Крім того, у “Добробуту” найбільший парк авто “Швидкої допомоги” серед приватних клінік, розвинена мережа відділень і є “дитячий” стаціонар.
В цілому ж, вартість послуг брендових клінік Києва, на думку страховиків, більше залежить не від якості лікування, а від “зірковості” установи.
Серед п’ятірки лідерів ринку приватних медичних послуг розбіжність у вартості послуг становить 60-80%, хоча їх якість приблизно однакова. Це говорить про те, що користувач платить майже 50% вартості н за послугу, а просто за ім’я клініки, відзначають страховики.
Наслідки девальвації
Рік тому через різкий стрибок курсу долара багато брендових клінік Києва ще більше підняли ціни на свої послуги.
“Значно збільшили вартість послуг цілий ряд лікувальних установ міста. Перш за все – “Добробут”, “Клініка 311”, “Оберіг”, “Борис”, “Аксімед”, “Медісвіт”, – відзначає директор департаменту особистого і медичного страхування компанії “Арсенал страхування” Вікторія Чорна.
За її словами, головною причиною підвищення цін стала девальвація гривні, в результаті чого подорожчали імпортні матеріали та обладнання. Однак після зміцнення гривні навесні 2015 року ціни в цих клініках не знизилися.
Керівник Центру медичного асистансу компанії “АХА страхування” Володимир Ващенко вважає, що причиною підвищення цін на послуги брендових клінік могла бути не тільки девальвація.
“Медичні установи, дійшовши до повної завантаженості своїх кабінетів, починають думати про банальне підвищення маржинальність своїх послуг, тим самим підвищуючи рентабельність бізнесу”, – вважає Ващенко.
У пошуках альтернативи
Зіткнувшись із зростанням цін в брендових клініках, страховики змушені були переглянути категорії пріоритетних партнерів серед приватних медустанов. Їх корпоративні клієнти з таким підходом погодилися, адже криза змусила компанії мінімізувати витрати на медичне страхування співробітників.
“Багато страховиків вибрали ті клініки, ціни у яких доступніші”, – говорить директор дирекції продажів і сервісного обслуговування з особистих видів страхування компанії “Європейський страховий альянс” Світлана Гур’янова.
Благо, вибір таких клінік в столиці великий – в 2015 році на ринку приватних медичних послуг з’явилися нові гравці. Втім, назвати їх послуги дешевими страховики не беруться.
“Дешевих приватних клінік в Києві немає, є середня цінова політика”, – стверджує директор з андеррайтингу особистих видів страхування компанії “Княжа” Вікторія Распопова.
Клініками середньої цінової категорії страховики називають “Агапіт”, “Авен-про”, “Благомед”, “Віра Надія Любов”, “Гармонія здоров’я”, “Здравица”, “Інго”, “Здоровье столицы”, “Лаян виннер” “Меділенд”, “Медиан”, Doctor Sam.
Захист від подорожчання
Активний інтерес до “середніх” клінік з боку страхових компаній привів до подорожчання їх послуг до кінця 2015 року. “Тенденція підвищення цін в середній ланці приватних медичних установ намітилася в другій половині року. Ціни зросли в середньому на 15-25%”, – розповідає Гур’янова.
За оцінкою страховиків, ціни на послуги в приватних медичних установах Києва за 2015 рік зросли, в середньому, на 20%, на медикаменти – на 36%.
Щоб захистити себе від подорожчання, одні страховики почали включати в договори норму, що передбачає можливість виключення клініки зі списку обслуговуючих в разі різкого підвищення нею цін. Інші – ввели франшизу на послуги клінік, що підвищують ціни на 30% і більше.
Така політика принесла результат в 2016 році.
“Одна клініка на початку 2015 року підвищила ціни на 60%, через що кількість страхових підприємств-партнерів скоротилася до мінімуму. Впала і кількість клієнтів. Це змусило клініку переглянути стратегію і надавати страховикам великі знижки”, – розповідає один з експертів ринку.
Тенденції минулого року
Через зростання цін в 2015 році посилилася тенденція “супер-діагностики” в приватних медустановах. Йдеться про випадки, коли лікарі рекомендують застрахованому пацієнту прийом суміжних фахівців, додаткову діагностику, повторні консультації, невиправдану кількість медпрепаратів.
Один з експертів медичного страхування навів приклад із власної практики: лікар “Швидкої допомоги” призначив дитині з високою температурою дванадцять препаратів без будь-якої діагностики та аналізів.
“Необгрунтовані витрати на ліки та послуги тягнуть за собою необхідність підвищення страхового платежу або погіршення умов за програмою страхування. Це невигідно ні страхувальнику, ні страховику”, – відзначає заступник голови правління з корпоративних і особистих видів страхування компанії “Провідна” Леся Щербакова.
На жаль, єдиних стандартів лікування в медустановах дотепер немає.
Ще однією негативною тенденцією 2015 року страховики називають погіршення якості адміністрування в приватних медустановах Києва.
“У зв’язку з економічною кризою рівень доходу певної категорії співробітників приватних клінік знизився. Можливо, тому ми спостерігали погіршення процесу адміністрування”, – говорить один із страхових експертів.
За його словами, стало складніше додзвонитися в клініки, частіше з’являлися помилки в передачі інформації від страховиків співробітниками колл-центрів клінік, було більше розбіжностей в інформації лікаря, яку він повідомляє страховику по телефону, з даними, які він вносить в амбулаторні карти пацієнтів.
Були в 2015 році і позитивні моменти. Клініки почали міняти підходи до лікування пацієнтів, роблячи більше призначень з урахуванням доступних за ціною медпрепаратів. Також клініки стали частіше надавати страховикам знижки.
“Підвищилася культура спілкування між докторами приватних медустанов і координаторами страхових компаній”, – відзначає Распопова.
Ознаки гарної клініки
Незважаючи на безліч приватних клінік і кабінетів, якісних установ, які б задовольняли запити клієнтів, в столиці як і раніше не вистачає.
“У Києві багатопрофільних клінік, в яких можна отримати будь-який вид послуг, небагато. Високий рівень медичних послуг представляють до 30% медичних установ”, – констатує Ващенко.
Застраховані жителі столиці можуть отримати послугу в одному з таких закладів, проконсультувавшись у своїй страховій компанії. Громадянам без медичної страховки експерти страхового ринку при виборі приватної клініки радять звертати увагу на такі ключові моменти.
1. Клініка повинна працювати на ринку кілька років, штат фахівців повинен бути стабільним, а діяльність розвиватися: збільшуватися кількість медичних послуг і напрямів, розширюватися медична мережа.
2. Відгуки про клініку в інтернеті – на форумах, в соціальних мережах – повинні бути позитивні.
3. Бажано отримати рекомендації людей, яким довіряєте: співробітників або друзів.
4. При виборі медустанови потрібно звертати увагу не на інтер’єр клініки або вартість послуг, а на професіоналізм її фахівців.
В опитуванні брали участь страхові компанії “АХА страхування”, “Альфа страхування”, “Арсенал страхування”, “Аско-медсервіс”, “Європейський страховий альянс”, “Княжа”, СТ “Іллічівське”, “Нова”, “Провідна”, “PZU Україна”.
Ми грунтуємося на тому, що учасники страхового ринку на підставі власного досвіду роботи та відгуків своїх клієнтів можуть об’єктивно оцінити приватні медичні заклади.
Тетяна Михальчишина
За матеріалами:
Економічна Правда
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас