Інна Демченко: Ринок банкострахування - що пропонують українцям банки? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інна Демченко: Ринок банкострахування - що пропонують українцям банки?

Особисті фінанси
1508
Більшість клієнтів не асоціюють покупку страхових полісів з відвідуванням банківських відділень, винятком є випадки коли необхідно в обов’язковому порядку страхувати об’єкти за якими банк виступає заставодержателем, а також купувати щорічний поліс КАСКО в разі наявності в банку автокредиту.
Проте банківське страхування є одним з найбільш перспективних напрямків розвитку фінансового ринку, а банківські відділення – потужним каналом для продажу страхових полісів. Для банків які в останній рік змушені максимально концентруватися на комісійних доходах – можливість додатково заробити на продажі страховок також є привабливою. Просування страхових продуктів через банки цікаво і для страхових компаній, так як при цьому їм не потрібно витрачатися на організацію та утримання власних точок продажів, а також наявність штату страхових агентів. Але, при цьому банківські співробітники не завжди можуть якісно проконсультувати клієнта щодо нюансів страхових продуктів, або умов договорів – тому банки підходять більше для продажів зрозумілих і простих в оформленні полісів. Тим не менш, активне входження банків в страховий бізнес загострює конкуренцію, і як наслідок, позитивно позначається на ціновій політиці і якості надаваних там послуг.
Всі ці фактори створюють передумови для активного розвитку сектора банкострахування. Страхові компанії навперебій пропонують коробкові і пакетні пропозиції для продажу банківським Клієнтам (серед них як субпродукти до основних банківських послуг так і окремі поліси), але звичайно не всі вони викликають інтерес серед потенційних страхувальників.
Чи справді банки пропонують цікаві та корисні страхові продукти чи це всього лише нав’язування додаткового сервісу клієнту?
Які страхові продукти можна отримати в банківських відділеннях сьогодні?
Найбільш популярними є страхові продукти «на здачу». Такі поліси дозволяють застрахувати здоров’я, майно, застрахуватися від безробіття, нещасні випадки або критичні захворювання. Перевагою даних продуктів є швидкість і простота оформлення (поліс як правило роздруковується касиром одночасно з квитанцією про надання банківських послуг), недоліком є те, що з огляду на низьку вартість – сума відшкодування у разі настання страхової події теж буде невисокою (наприклад поліс вартістю 50 гривень передбачає виплату в 5000 грн).
Не менш популярними є також страхові продукти для автолюбителів – ОСАГО, ДГО, КАСКО, поліси які дозволяють застрахувати непередбачені ризики які виникли в дорозі. У багатьох випадках вартість полісів у банку може бути нижче ніж безпосередньо в страховій компанії, так як в даному випадку СК економить на витратах які виникають у разі продажу через власні відділення.
Досить цікавим і затребуваним є страховка яка покриває виклик невідкладної швидкої допомоги, програма персональна, і актуальна в першу чергу для сімей з дітьми або людей похилого віку які часто користуються такими послугами. Як правило, придбаний поліс дозволяє заощадити на виклику швидкої допомоги (в деяких випадках можна навіть користуватися приватними службами невідкладної, придбанні ліків, лікуванні у разі госпіталізації.
Не такими затребуваними є програми які дозволяють застрахувати фінансові ризики, наприклад крадіжку грошей з банківської картки, втрату ключів, документів, мобільного телефону.
Клієнти насторожено ставляться до таких продуктів, так як договори як правило містять ряд умов які необхідно виконати для того щоб отримати страхове відшкодування.
Останнім часом банки все більш активно запускають і абсолютно незвичні для нашого ринку продукти – наприклад страхування домашніх вихованців, великої рогатої худоби, або страхування ритуальних послуг. Такі продукти приваблюють клієнтів, але до придбання справа доходить не часто.
Звичайно ж банки не готові повністю витісняти з відділень Клієнтів які хочуть скористатися класичним банкінгом, і заповнити їх охочими придбати страхові поліси.
Банкострахування це можливість запропонувати своїм Клієнтам більше можливостей і переваг в одній точці продажів.
Враховуючи недостатньо високу культуру добровільного страхування середньостатистичних українців – масово зацікавити Клієнтів якимось незвичним страховим продуктом, а тим більше переконати купити його – досить складно. Банкострахування буде активно розвиватися тільки тоді коли кожен Клієнт відчує і оцінить важливість особистого страхування та змінить ставлення до добровільного страхування.
Інна Демченко, начальник відділу управління мережею і прямих каналів Департаменту роздрібного бізнесу
За матеріалами:
Файненс.ЮА
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас