Наступний: навіщо «Астеліт» проводить ребрендинг life:) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Наступний: навіщо «Астеліт» проводить ребрендинг life:)

Фондовий ринок
3098
Експерт телеком-ринку Сергій Горбачевський на своїй сторінці в Facebook повідомив, що компанія «Астеліт» найближчим часом проведе ребрендинг мобільного оператора life:). Мова йде не тільки про зміну символіки і фірмові кольори, а й про зміну назви: новий бренд можуть назвати lifecell за аналогією з материнською компанією Turkcell. Як логотип також виберуть символ турецького мобільного оператора.
Без політики
Ще далі пішов мобільний оператор «МТС-Україна», придбавши право на використання міжнародного бренду Vodafone. Щоправда, мета в компанії була значно прозаїчнішою: тоді як «Київстар» хотів «мати інноваційніший вигляд», за «МТС-Україна» тягнувся слід однойменної російської компанії, про що досить часто згадували і конкуренти, і пересічні українці. Тоді опитані Forbes експерти зійшлися на думці, що саме європеїзація бренду була головною метою компанії.
На відміну від конкурентів бренд life:) не несе в собі символів минулого. Також оператор не асоціюється з російськими власниками, хоча акції материнської Turkcell частково належать LetterOne російського бізнесмена Михайла Фрідмана. Більше того, цьогоріч лондонський суд вирішуватиме питання між LetterOne і турецькою групою Cukurova: компанія Фрідмана просить дати дозвіл на викуп 51% акцій Cukurova Telecom Holdings за $2,8 млрд, яка, у свою чергу, володіє пакетом акцій у Turkcell. Якщо Лондон виступить на боці LetterOne, турецька компанія (а разом із нею і всі дочірні компанії, зокрема й «Астеліт») стане підконтрольною російській групі.
Конкурент Vodafone і нове позиціонування
Другий можливий варіант – це бажання змінити позиціонування бренду. «Оператор life:) доволі успішно працював із вузькими й нішевими аудиторіями. Свого часу бренд був сильно орієнтований на молодь. З упровадженням нового бренду компанія зможе вийти на ширшу аудиторію споживачів своїх послуг», – пояснює керуючий партнер Expert & Consulting Анатолій Фроленков. Можливо, зміна бренду і позиціонування допоможе компанії збільшити базу абонентів, яка наразі як мінімум утричі менша, ніж у конкурентів.
Стрюков вважає, що вплинути на рішення «Астеліту» могли і масові зміни на ринку. «Ребрендинг провели два головні оператори, пройшов запуск 3G, з’явилося мобільне телебачення, почалася боротьба за роумінг», – констатує експерт. У зв’язку з цим бренд life:) міг мимоволі втягнутися в необхідність змінюватися. «Новинки гіпнотизують споживача. «Астеліт» змушений гучно заявити про себе», – зазначає Стрюков.
Lifecell?
Ще одним незрозумілим моментом у цій історії залишається вибрана назва. Відповідно до даних, доступних сьогодні, новий бренд матиме ім’я lifecell, поєднавши старе life і скорочення від cellular (стільниковий зв’язок), як і турецький Turkcell. На думку Горбачевського, такий підхід виглядає дещо дивним. «Компанія хоче змінити позиціонування, але залишає старий «молодіжний» бренд, – зазначає експерт. – Напевно, логічніше було б Ukrcell чи Turkcell врешті-решт». Для порівняння: представництва Turkcell у країнах присутності оператора називаються K’cell (Казахстан), Azercell (Азербайджан), Geocell (Грузія) і Moldcell (Молдова).
«Імовірно, ми чогось не знаємо, але логічніше було б зробити повний ребрендинг, а не частковий. Можливо, компанія хотіла залишити ностальгію за вже відомим брендом, але додати впізнаваності міжнародного бренду», – припускає Стрюков. Утім, лише зміни назви «Астеліт» буде недостатньо, щоб перетягнути на себе увагу абонентів. «Компанії потрібно буде запропонувати цікаву торговельну пропозицію (це не тільки ціна, а й нові сервіси та послуги), щоб позмагатися з «Київстаром» і Vodafone за клієнтів», – підсумовує Фроленков.
Ілля Кабачинський
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас